Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Daniel_Nijmegen

Hoe verder? Werkwijze en nieuwe techn. systemen zonder kapitaal?

Recommended Posts

Ik heb maar even voor dit subforum gekozen maar heeft raakvlakken met meerdere sub forums.

 

Ik ben in juni 2019 vanuit de bijstand gestart met een nieuw bedrijf, verkoop van producten via platformen.

daarin gaan bepaalde zaken goed en andere zaken leveren problemen op.

zo heb ik een redelijk goede start gemaakt maar heb ik laatste maanden vorig jaar een flinke dip gehad en wat verlies gemaakt.

 

Dat heeft ermee te maken dat de systemen die ik gebruik simpelweg slecht zijn en niet voldoen en maar met moeite overeind gehouden kunnen worden door mij.

Daardoor gaan er vaak zaken mis als zijnde producten verkopen die niet meer leverbaar zijn.

Ook veel problemen(gehad) met leveringen naar België wat mijn accounts negatief beïnvloed heeft.

 

Al met al was de weg omhoog weer gevonden en loopt de omzet afgelopen maanden weer op.

Ook voor deze maand ging de omzet al redelijk omhoog en nu de afgelopen week zit er helemaal een grote stijging in (belgie zit ik nu net over de omzet die ik vorige maand had, Nederland zit ik nu al op 10% meer als vorige maand, enkel Frankrijk en Duitsland zit momenteel een dip in door hele Corona gebeuren).

 

Maar alle systemen die ik gebruik geven dus problemen en zijn niet bepaald toekomstbestendig en zouden zo snel mogelijk vervangen moeten worden.

Met de nieuwe systemen zou ik veel stabieler zijn, minder kans op problemen, kan ik efficiënter werken, kan ik veel meer producten gaan verkopen en kan ik mijn marge verhogen.

 

De marges zijn nu redelijk klein, kunnen in deel van de gevallen wel verhoogd worden maar dat is extreem veel handwerk en zou eigenlijk dagelijks opnieuw gedaan moeten worden (20.000 producten stuk voor stuk op 6 verkoopkanalen controleren.)

 

nu heb ik een waanzinnig moei toekomstgericht systeem uitgedacht, maar daarvoor zijn flinke investeringen nodig die ik nu niet heb en ook niet zo kan krijgen.

Daarom heb ik een omweg bedacht die makkelijker en goedkoper zou moeten zijn, altans daar leek het op. maar nu blijven daar toch ineens flinke kosten bij te komen voor een stuk orderafhandeling en voorraad/prijsbeheer.

 

Niet iets wat ik in (in deze tijd) makkelijk bij elkaar krijg.

 

Begint beetje een kip/ei verhaal te worden.

Om meer omzet maar vooral ook meer marge te krijgen heb ik nieuwe systemen nodig maar die nieuwe systemen kan ik pas financieren als ik meer marge maak.

heb redelijk wat producten die ik nog kan gaan verkopen waarop ik meer marge zou kunnen maken maar kan die niet verkopen doordat mijn systeem dat niet aankan om erin te zetten.

Ik heb ook teveel dooie voorraad liggen die ik niet kan verkopen doordat de huidige werkwijze van mijn systeem dat verhinderd (enkele duizenden euro's dooie voorraad).

 

dat terwijl omzet goed gaat, marge ook verbeteringen laat zien maar allemaal nog niet voldoende om de noodzakelijke veranderingen door te voeren.

Nu moet ik dus eigenlijk nog weer een stap voor de andere noodzakelijke stappen zien te verzinnen om de systemen draaiende te houden, of te vervangen door andere tijdelijke systemen die net weer een verbetering zijn en waarmee ik kan uitbreiden/verbeteren.

 

Ik weet echter heel even niet meer hoe ik dit nu het beste kan aanpakken zodat ik fouten voorkom, met assortiment kan groeien, de marge kan verhogen en voorraad en aanbod problemen kan oplossen, ben even door mijn creatieve oplossingen heem. 

iemand dus tips als je problemen met je werkwijze en technische systemen hebt maar geen kapitaal om alles direct opnieuw te bouwen?

 

 

Wat ik eigenlijk nodig heb is iemand die eens met mijn situatie meekijkt naar wat ik doe, hoe ik dat doe, hoe ik zaken geregeld heb, welke technische oplossingen ik nu heb, waar ik naartoe wil en hoe ik daar in stapjes kan komen. iemand die wat weet van bedrijfsprocessen maar ook van technische systemen maar die daar niet direct een financieel belang bij heeft maar vanuit mijn situatie het juiste pad en daarbij horende oplossingen kan adviseren.

 

 

Edited by Mikky Vrolijk
Titel aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke software gebruik je op dit moment? Welke systemen?

 

Want ik denk niet dat jij de enige bent die jouw soort van werk doet. Kun je niet gewoon kijken naar de software die andere webshops gebruiken? Want die kun jij dan in principe toch ook gewoon gebruiken?


4Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Daniel,

 

Mij is het vaker opgevallen (en heb ik jou erop gewezen) dat jij wellicht moeite hebt hoofd- en bijzaken te onderscheiden. 

 

Misschien helpt dit:

Als je het hebt over een kip/ei-verhaal denk ik, in overdrachtelijke zin, dat jij met jezelf moet afspreken dat jij het 'ei'-verhaal moet volgen:

 

Stel je voor dat een ei voorkomt uit bevruchting,  dus het proces waarbij alle input wordt geleverd om uiteindelijk een kip te vormen, en niet andersom!

 

Oftewel, kijk wat eruit komt en zolang dat geen kippenei is en daarna geen kip, zul je aan de input kant iets moeten wijzigen en aan het proces, totdat er wel uitkomt wat jij wilt.

Stuur bij aan de hand van de output!

 

 


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Hans,

Bedankt voor je reactie.

soms lopen hoofd en bijzaken ook gewoon wat door elkaar.

maar zal zeker niet beweren dat ik alles goed doe en soms niet teveel met verschillende of zelfs verkeerde zaken bezig ben.

 

Probleem is dat het water me aan mijn lippen staat en dat al vele maanden lang.

In dit geval is dat niet zozeer financieel (hoewel ook dat zeker beter zou moeten/mogen/kunnen) maar staat het water me in technische zin aan de lippen en vecht ik al vele maanden om de boel technisch overeind te houden en tegelijk te proberen die problemen op te lossen/systemen te vernieuwen.

Maar dat loopt steeds vast op geld.

 

8 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Stel je voor dat een ei voorkomt uit bevruchting,  dus het proces waarbij alle input wordt geleverd om uiteindelijk een kip te vormen, en niet andersom!

 

dat is duidelijk en heb diverse paden gekozen om van ei naar kip te groeien maar steeds komen halverwege op op 3/4 er ineens hoge kosten om de hoe kijken en ben ik terug bij af en probeer ik dus een nieuw pad te verzinnen.

Maar dat is erg lastig terwijl het water je dus aan de lippen staat.

Misschien is de oplossing uiteindelijk redelijk simpel maar zit er al te lang te dicht op waardoor ik het niet meer zie, moeite om het even van een afstandje neutraal te bekijken.

 

Ik zie het dus even niet meer en heb even behoefte aan een neutraal iemand die met me mee kan kijken en me weer even op het juiste pad kan zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minuten geleden, Jantje2000 zei:

Welke software gebruik je op dit moment? Welke systemen?

 

Want ik denk niet dat jij de enige bent die jouw soort van werk doet. Kun je niet gewoon kijken naar de software die andere webshops gebruiken? Want die kun jij dan in principe toch ook gewoon gebruiken?

ik gebruik nu Magento 2 (tegen zeer laag tarief gebouwd en mede daardoor technisch niet zeer goed. maar verder ook veel beperkingen daarin).

Magento is gekoppeld met partijen die mijn assortiment uit magento halen en vervolgens weer doorzetten naar de platformen en de orders weer daarvan ophalen en in mijn magento 2 shop zetten van waaruit ik weer verwerk.

 

problemen zitten hem in het goed importeren van de assortimenten van verschillende leverancier (met veel overlap), het draaiende houden van magento en het goed doorzetten van de juiste productinfo naar de juiste platformen.

 

Wat er moet komen is een PIM waarin alle productdata gezet worden en beheerd wordt en dus geoptimaliseerd. Van daaruit moet naar de platformen (en later ook een webshop).

Hiervoor heb ik een zeer mooi systeem gevonden wat ik kan huren (had ik eerst in de planning om zelf te laten bouwen).

Maar van daaruit moet er nog gekoppeld worden aan een systeem welke orders kan verwerken.

 

en ik heb te maken met dat ik overlap tussen leveranciers heb waarbij bij verschillende leveranciers verschillende levertijden zijn, en verschillende inkoop en daarmee verkoopprijzen en de voorraad per leverancier.

en die laatste 2 stappen blijken moeilijk en kostbaar om te realiseren.

dit is uiteraard even een extreem beknopte omschrijving.

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minuten geleden, Jantje2000 zei:

Kun je niet gewoon kijken naar de software die andere webshops gebruiken? Want die kun jij dan in principe toch ook gewoon gebruiken?

zo makkelijk is het overigens niet helemaal. mijn werkwijze en doelstellingen zijn net even wat anders waardoor ik een redelijk specifieke situatie heb.

Daarmee maak ik het mezelf misschien wat moeilijk om de juiste oplossing te vinden maar is uiteindelijk ook juist de kracht van mijn bedrijf waarmee ik me kan onderscheiden van andere aanbieders.

Daar waar andere aanbieders b.v. op gegeven moment uitverkocht zijn kan ik juist nog wel leveren.

Maar ook is de kwaliteit van productdata op platformen vaak erg laag waardoor er slecht verkocht wordt.

B.v. op een bepaald Duits platform zijn is slechts 40% van mijn huidige productassortiment bekend, de rest wordt daar nog niet verkocht. en van die 40% producten is de datakwaliteit slechts 20%

dat zegt iets over hoe compleet de productgegevens zijn en hoe goed ze weergegeven worden.

Veel producten staan ook in totaal verkeerde categorieën en worden daardoor niet gevonden.

 

het doen zoals andere het doen komt feitelijk in de meeste gevallen neer op maar wat aanklooien. ik wil juist een toekomstgericht bedrijf opbouwen met hoge kwaliteit van productdata en zorgen dat alles goed verloopt.

 

 

Edited by Daniel_Nijmegen

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Daniel_Nijmegen said:

zo makkelijk is het overigens niet helemaal. mijn werkwijze en doelstellingen zijn net even wat anders waardoor ik een redelijk specifieke situatie heb.

Daarmee maak ik het mezelf misschien wat moeilijk om de juiste oplossing te vinden maar is uiteindelijk ook juist de kracht van mijn bedrijf waarmee ik me kan onderscheiden van andere aanbieders.

Daar waar andere aanbieders b.v. op gegeven moment uitverkocht zijn kan ik juist nog wel leveren.

Maar ook is de kwaliteit van productdata op platformen vaak erg laag waardoor er slecht verkocht wordt.

B.v. op een bepaald Duits platform zijn is slechts 40% van mijn huidige productassortiment bekend, de rest wordt daar nog niet verkocht. en van die 40% producten is de datakwaliteit slechts 20%

dat zegt iets over hoe compleet de productgegevens zijn en hoe goed ze weergegeven worden.

Veel producten staan ook in totaal verkeerde categorieën en worden daardoor niet gevonden.

 

het doen zoals andere het doen komt feitelijk in de meeste gevallen neer op maar wat aanklooien. ik wil juist een toekomstgericht bedrijf opbouwen met hoge kwaliteit van productdata en zorgen dat alles goed verloopt.

 

 

Zou iets zoals bijvoorbeeld Odoo niet helpen? Dat is een redelijk kant & klaar systeem, bezit de mogelijkheid van connectoren met de bekendere platformen + heeft mogelijkheden qua voorraad e.d.

 

Zou zoiets voor jou niet voldoende zijn?


4Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minuten geleden, Jantje2000 zei:

Zou iets zoals bijvoorbeeld Odoo niet helpen? Dat is een redelijk kant & klaar systeem, bezit de mogelijkheid van connectoren met de bekendere platformen + heeft mogelijkheden qua voorraad e.d.

 

Zou zoiets voor jou niet voldoende zijn?

dat was dus exact de oplossing die ik in gedachte had (een deel van complete systeem).

Maar nu lijkt het erop dat de koppeling tussen PIM en Odoo rond de 5.000 gaat kosten en het inrichten van Odoo (door mijn specifieke situatie en wat specifieke functies) al snel richting de 15.000 zal gaan.

 

Overigens was dit al plan B, Plan A was een meer custom systeem. Odoo is al een noodgreep en al lastig om alles exact zo te krijgen zoals ik uitgedacht had.

 

 

Edited by Daniel_Nijmegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand tip voor het vinden van iemand die verstand van dit soort trajecten heeft en eens mee kan kijken naar wat ik nu heb staan, waar ik naartoe wil en hoe ik dat het beste kan aanpakken om daar in stappen naartoe te groeien?

 

Ik zit er zelf te dicht op en ben teveel bezig met het korte termijn gebeuren om de boel overeind te houden waardoor ik het grote plaatje niet  goed kan overzien.

en ook te weinig verstand van dit soort trajecten waardoor ik misschien wel te ingewikkelde oplossingen verzin terwijl er mogelijk ook eenvoudigere oplossingen zijn voor wat ik nodig heb.

En bij de partijen die ik tot nu toe om advies gevraagd heb is altijd een belang om daar zoveel mogelijk aan te verdienen (logisch uiteraard) omdat dat de partijen zijn die de boel zouden maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik zaken lees als verschillende feeds van leveranciers, optimaliseren en combineren daar van, dan denk ik dat je eens met Leander moet gaan praten: https://doeex.com/nl/home/


Verwarmde Handschoenen voor mensen met medische aandoeningen zoals de ziekte van Raynaud, motorrijders, fietsers, wandelaars, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minuten geleden, jochem8 zei:

Als ik zaken lees als verschillende feeds van leveranciers, optimaliseren en combineren daar van, dan denk ik dat je eens met Leander moet gaan praten: https://doeex.com/nl/home/

bedankt voor je reactie.

dat stukje feeds importeren en optimaliseren van de productdata heb ik een zeer goede oplossing voor (stuk huursoftware welke ook direct per platform kan zien welke velden in welke taal noodzakelijk of optioneel zijn en direct kan weergeven wat nog ontbreekt en zelfs van verschillende kanalen ontbrekende info in verschillende talen kan ophalen. En al die info vervolgens direct weer kan plaatsen op al die platformen en nieuwe producten daar volledig automatisch kan aanmaken enz.. 

Mijn grootste probleem zit hem in dat ik aanbod van verschillende leveranciers heb met verschillende inkoop, verkoopprijzen, verschillende levertijden en dat dat naast elkaar beheerd moet worden en op het juiste moment dus het juiste aanbod met de daarbij behorende prijs en levertijd doorgezet moet worden naar een bepaald systeem. end at als een order geplaatst wordt weer bij de juiste leverancier aan de bestellijst toegevoegd moet worden.

Moet het dus zien als dat ik 5 of straks wel 20 verschillende magazijnen heb met in deel van de magazijnen deels hetzelfde aanbod maar met allemaal aparte leveringscondities waarvan steeds gekozen moet worden vanuit welk magazijn nu welk aanbod op welk kanaal gezet moet worden en daarvoor op dat moment dus het juiste aanbod met juiste leveringscondities doorzet naar een bepaald stukje software.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Daniel_Nijmegen said:

Maar daarom heb ik denk ik dus veel aan iemand die het geheel eens met wat meer afstand goed kan bekijken en overzien.

 

En op dit forum kun je ook een oproep plaatsen in de rubriek 'vraag en aanbod'


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vroeg me trouwens af: wat doe je nu al?

 

Als ik het goed begrijp heb je een systeem nodig dat betere metadata over je producten naar de platformen krijgt. De metadata heb je al, maar je moet over verschillende lagen naar de platformen en daar gaat het mis. Vat ik het zo goed samen?

Mijn vraag is dan, doe je überhaupt al iets om de productbeschrijvingen beter te krijgen, bijvoorbeeld voor de 100 best lopende producten?


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Mijn grootste probleem zit hem in dat ik aanbod van verschillende leveranciers heb met verschillende inkoop, verkoopprijzen, verschillende levertijden en dat dat naast elkaar beheerd moet worden en op het juiste moment dus het juiste aanbod met de daarbij behorende prijs en levertijd doorgezet moet worden naar een bepaald systeem. end at als een order geplaatst wordt weer bij de juiste leverancier aan de bestellijst toegevoegd moet worden.

Moet het dus zien als dat ik 5 of straks wel 20 verschillende magazijnen heb met in deel van de magazijnen deels hetzelfde aanbod maar met allemaal aparte leveringscondities waarvan steeds gekozen moet worden vanuit welk magazijn nu welk aanbod op welk kanaal gezet moet worden en daarvoor op dat moment dus het juiste aanbod met juiste leveringscondities doorzet naar een bepaald stukje software.


Volgens mij moet je nog steeds contact met DoeeX opnemen. Ik heb het vermoeden dat die je hier mee kunnen helpen.


Verwarmde Handschoenen voor mensen met medische aandoeningen zoals de ziekte van Raynaud, motorrijders, fietsers, wandelaars, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

En op dit forum kun je ook een oproep plaatsen in de rubriek 'vraag en aanbod'

ga ik eens naar kijken inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuten geleden, Branko Collin zei:

Ik vroeg me trouwens af: wat doe je nu al?

 

Als ik het goed begrijp heb je een systeem nodig dat betere metadata over je producten naar de platformen krijgt. De metadata heb je al, maar je moet over verschillende lagen naar de platformen en daar gaat het mis. Vat ik het zo goed samen?

Mijn vraag is dan, doe je überhaupt al iets om de productbeschrijvingen beter te krijgen, bijvoorbeeld voor de 100 best lopende producten?

het probleem is niet zozeer de kwaliteit van de productomschrijving maar de kwaliteit van de productdata.

wat ik daarmee bedoel is dat elk platform waar ik verkoop zijn eigen verplichte velden heeft, zijn eigen specifieke waardes die daar ingevuld kunnen/mogen worden en zijn eigen aanvullende velden heeft.

Mijn huidige systeem (buiten dat van ellende in elkaar dreigt te storten) is dat onbegonnen werk om al die velden aan te maken voor al die verschillende platformen en met de juiste data te vullen en daarna via de koppel programma's die juiste velden uit mijn systeem aan de juiste van de verschillende platformen te koppelen.

Nu is geprobeerd met wat logica die info voor de platformen uit de bestaande velden uit mijn systeem te herleiden.

B.v. vanuit het veld omschrijving de kleur of afmeting of dergelijke te herleiden.

voor bovenstaande heb ik de (vrijwel) perfecte oplossing gevonden. 

Maar hang dus op overige automatisering en bedrijfslogica die verder nodig is om totaal werkend systeem te krijgen.

Ik heb een bepaald doel voor ogen, iets waarmee ik de concurrentie goed aankan,me kan onderscheiden en zaken goed en soepel kan laten verlopen en fouten minimaliseren.

Daarvoor is echter vrij specifieke automatisering en bedrijfslogica nodig.

 

Mijn omzet ontwikkeld zich de laatste maanden goed (deze maand waarschijnlijk rond de 60K omzet) maar de marges zijn nog vrij laag (deze kunnen met betere bedrijfssoftware en logica dus makkelijker verhoogd worden) . en ook de omzet kan met gemak 10 tot 20 keer verhoogd worden met de juiste software en bedrijfslogica.

 

Maar alles hangt met de juiste bedrijfssoftware en logica, huidige systeem zorgt dat ik niet kan uitbreiden (zelfs dat actief moet tegenhouden) omdat het de benodigde processen en taken gewoon simpelweg niet aankan.

Ben meer bezig met software crisis beheer dan met taken waar ik me eigenlijk mee zou moeten bezig kunnen houden.

 

Het geheel wat ik nodig heb en in gedachte heb is echter vrij lastig hier zo kort samen te vatten, gaat om uitgebreide geavanceerde systemen en processen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minuten geleden, jochem8 zei:

Volgens mij moet je nog steeds contact met DoeeX opnemen. Ik heb het vermoeden dat die je hier mee kunnen helpen

ik zal nog eens beter kijken op hun website. maar mijn eerste inschatting is dat zij  vooral kunnen helpen bij het stuk van de productdata in een systeem krijgen en deze optimaliseren. Dat is echter precies het stukje waarvoor ik de (vrijwel) perfecte oplossing al gevonden heb. 

de overige bedrijfsprocessen en bedrijfslogica lijken ze niet iets voor te hebben. maar ga van het weekend nog eens goed naar kijken.

 

Dit weekend ook kijken of ik huidige systeem ook weer van wat pleisters kan voorzien en op bepaalde manieren weer een kleine boost kan geven zodat weer even blijft werken en de vele problemen van afgelopen week weer even opgelost zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

ik zal nog eens beter kijken op hun website. maar mijn eerste inschatting is dat zij  vooral kunnen helpen bij het stuk van de productdata in een systeem krijgen en deze optimaliseren. Dat is echter precies het stukje waarvoor ik de (vrijwel) perfecte oplossing al gevonden heb. 

de overige bedrijfsprocessen en bedrijfslogica lijken ze niet iets voor te hebben. maar ga van het weekend nog eens goed naar kijken.


Zoals ik al zei, volgens mij moet je contact opnemen met ze, en niet nog een keer op hun website kijken. Ik geloof dat ze ook maatwerk doen en ze zijn vol in ontwikkeling, dus de in plaats van binnenkomende feeds optimaliseren kunnen ze je misschien ook wel helpen met feeds op de juiste manier naar platformen te krijgen, precies zoals jij dat wil.


Verwarmde Handschoenen voor mensen met medische aandoeningen zoals de ziekte van Raynaud, motorrijders, fietsers, wandelaars, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zojuist, jochem8 zei:


Zoals ik al zei, volgens mij moet je contact opnemen met ze, en niet nog een keer op hun website kijken. Ik geloof dat ze ook maatwerk doen en ze zijn vol in ontwikkeling, dus de in plaats van binnenkomende feeds optimaliseren kunnen ze je misschien ook wel helpen met feeds op de juiste manier naar platformen te krijgen, precies zoals jij dat wil.

ik zal volgende week even contact opnemen.

Maar nogmaals: mijn probleem zit hem niet in de feeds naar de juiste platformen krijgen. (ja in mijn huidige systeem wel, maar dat is maar een deel van de problemen met huidige systeem en huidige systeem moet hoe dan ook zo snel mogelijk de digitale vuilnisbak in, dat is niet) dat stuk heb ik echt de ideale oplossing voor. heb betreft dat stuk heeel veel oplossingen bekeken en wat ik nu gevonden heb is beter dan de meest uitgebreide ideeën die ik daar ooit zelf over gehad heb of voor gezien heb (dat is lastig hier te omschrijven waarom dat gevonden systeem de meest perfecte oplossing ooit is voor dat deel van mijn probleem) (overigens geen goedkope oplossing met 500 en daarna 1000 euro per maand (afhankelijk van factoren als aantal producten) maar is goedkoper als wat ik nu aan dergelijke oplossingen kwijt ben en is het meer dan waard).

Mijn probleem zit hem in overige  bedrijfsprocessen zoals voorraadbeheer, prijsbeheer, magazijn beheer (talloze verschillende magazijnen hebben) en orderverwerking

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 25-3-2020 om 11:49, Daniel_Nijmegen zei:

(20.000 producten stuk voor stuk op 6 verkoopkanalen controleren...

 

Amazon verwerkt per jaar 7 miljard bestellingen met een omzet van naar schatting 380 miljard dollar (380.000.000.000) en zou daar ook niets aan verdienen als ze geen zoekreclame (third party advertising) op hun platform hadden ingevoerd.

 

Complexiteit is kostbaar.

Edited by TwaBla
oeps drie nullen tekort

Schouderklopjes mogen nog wel! :upside-down-face:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amazon heeft net als bol.com het voordeel dat ze geen commissie aan zichzelf hoeven te betalen en  daardoor een gigantisch concurrentie voordeel hebben ten opzichte van hun partners en de prijzen of veel lager kunnen maken en/of de winsten veel hoger als hun partners.

 

Maar ik zoek dus nu het het juiste technische pad om naar de gewenste technische bestemming te groeien.

Maar soms moet je gewoon concluderen dat je het zelf even niet meer ziet omdat je te dicht op zit en misschien ook wel te moeilijk denkt.

 

Ik  ben over het algemeen zeer creatief om oplossingen te vinden voor zaken waarvan iedereen roept dat wat ik wil onmogelijk is maar nu zit ik even vast.

Voor zeer belangrijk deel van mijn uitdaging heb ik dus een alternatieve oplossing gevonden in die huursoftware (wat ik eerst zelf had willen laten bouwen voor veel meer geld en met een fractie van de functionaliteit.

Voor andere deel dacht ik ook oplossing te hebben maar lijkt er nu ineens toch een (financiële) muur op de weg te staan. dus moet weer een omweg zoeken om te komen daar waar ik uit wil komen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Amazon heeft net als bol.com het voordeel dat ze geen commissie aan zichzelf hoeven te betalen en  daardoor een gigantisch concurrentie voordeel hebben ten opzichte van hun partners en de prijzen of veel lager kunnen maken en/of de winsten veel hoger als hun partners.

 

Uhhh... ze maken geen winst.


Schouderklopjes mogen nog wel! :upside-down-face:

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minuten geleden, TwaBla zei:

Uhhh... ze maken geen winst.

ik zeg het verkeerd: ze (bol/amazon) kunnen veel hogere marges maken op producten doordat ze die commissie niet aan zichzelf hoeven te betalen.

Als voorbeeld bol.com (amazon is hoe dan ook een raadsel hoe verkopers daar voor prijzen kunnen verkopen die lager ligt als wat de fabrikant die product maakt zelf kwijt is aan die producten) die verkoopt veel producten waarvoor ik 15,95 euro moet vragen om 80 cent marge te maken zelf voor 9,95 euro.

Maar goed, we dwalen af...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 249 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept