Wij betalen al sinds 2017 hoge gas/water/licht voorschotten aan onze verhuurder en met voorschotten betalen we ook overheidsbelastingen zoals rioolrecht, afvalstofheffing en heffingen voor het waterschap.
Nou heeft een elektricien tegen ons gezegd dat we niet meer dan een derde van dat bedrag aan gas/water/licht gebruiken. Het probleem is, is dat de verhuurder heel ondoorzichtig is over onze uiteindelijke kosten en dat wij geen duidelijke meters hebben voor gas/water/licht omdat stroom en meters van ons en verschillende buren allemaal door elkaar heen lopen. Dus er kan nooit met zekerheid gezegd worden wat onze buren aan stroom gebruikt en wat wij gebruiken.
Daarnaast zitten er op één adres 4 verschillende huurders van bedrijfsruimte en 1 woonhuis. Dus voor wiens rekening zijn de overheidsbelastingen die in de post komen bij de verhuurder?
Nou hebben van 1 maart tot 1 juni minimale inkomsten vanwege het coronavirus. Nou zou ik eigenlijk die voorschotten die de afgelopen jaren betaald zijn, willen gebruiken om de komende drie maanden huur mee te verrekenen. Is dat mogelijk en hoe zou ik dat bespreekbaar maken bij de verhuurder?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jeroendrunen
jeroendrunen
Wij betalen al sinds 2017 hoge gas/water/licht voorschotten aan onze verhuurder en met voorschotten betalen we ook overheidsbelastingen zoals rioolrecht, afvalstofheffing en heffingen voor het waterschap.
Nou heeft een elektricien tegen ons gezegd dat we niet meer dan een derde van dat bedrag aan gas/water/licht gebruiken. Het probleem is, is dat de verhuurder heel ondoorzichtig is over onze uiteindelijke kosten en dat wij geen duidelijke meters hebben voor gas/water/licht omdat stroom en meters van ons en verschillende buren allemaal door elkaar heen lopen. Dus er kan nooit met zekerheid gezegd worden wat onze buren aan stroom gebruikt en wat wij gebruiken.
Daarnaast zitten er op één adres 4 verschillende huurders van bedrijfsruimte en 1 woonhuis. Dus voor wiens rekening zijn de overheidsbelastingen die in de post komen bij de verhuurder?
Nou hebben van 1 maart tot 1 juni minimale inkomsten vanwege het coronavirus. Nou zou ik eigenlijk die voorschotten die de afgelopen jaren betaald zijn, willen gebruiken om de komende drie maanden huur mee te verrekenen. Is dat mogelijk en hoe zou ik dat bespreekbaar maken bij de verhuurder?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64702-wat-te-doen-met-gaswaterlicht-voorschotten/Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag