• 0

Aanmanen of niet? That's the question

Ik heb een grote klant in de kledingbranche met 180 winkels.

Vorige week mocht ik een -algemene- brief ontvangen van de CEO van dat bedrijf, waarin staat dat alle winkels gesloten zijn wegens de Corona-crisis, er dus geen geld binnenkomt en zij daarom per direct alle openstaande facturen met 60 dagen verlengen.

De betaaltermijn was al 60 dagen, dus de facturen die vorige week betaald zouden moeten worden komen nu dus -hopelijk- eind mei pas binnen. 

 

Nog afgezien van het feit dat ik deze klant kwijt ben, ik heb alle dienstverlening ook stopgezet, en de vraag of ze dit "überhaupt mogen doen vraag ik me nu af of het zin heeft ze betaalherinneringen te sturen?

Ze hebben al aangegeven niet te kunnen of willen betalen voorlopig, maar normaal gesproken stuur ik na het verlopen van de betaaltermijn een herinnering met uiteindelijk een verhoging (en als dat niet helpt een incassobureau) 

 

Hoe zou dit nou uitpakken? Heeft het juridisch nog consequenties als ik wel of juist geen aanmaningen stuur?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, Marco van Buren zei:

Ondertussen heb ik toch een herinnering verstuurd waarop ik een mailtje terug kreeg met de mededeling dat de betaaltermijn met 60 dagen is verlengd,

 

Dan heb je iig nog wat houvast met die 60 dagen.

 

Gisteren een leverancier gesproken die ook aan veel horeca levert. die hielden zich al slecht aan de 30 dagen die hij hanteert maar melden nu doodleuk dat de ze rekening niet kunnen betalen vanwege liquiditeitsproblemen en daarbij gelijk melden dat ze niet weten wanneer het wel gaat lukken.

 

aangepast door henkh
typefout hersteld
Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Zolang de afnemers geen BV hebben zijn ze direct in privé aanspreekbaar door facilitaire en logistieke dienstverleners (ze mogen anders ook komen poetsen of sjouwen als onbetaalde wederdienst aan een 10-15 EURO per uur als aflossing)...

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1
4 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

wat is jou reactie daarop?

Gebeurt bij mij ook steeds meer, al mijn kosten heb ik reeds voldaan..

 

Zelf heb ik geen enkel probleem met niet of slecht betalende klanten.  Schoonmaak is nu iets wat je niet kan verwaarlozen. Bij de nodige klanten zelfs op moeten schalen. 

 

Het verhaal was van een leverancier van mij. Zelf betaal ik al mijn leveranciers direct na ontvangst van de factuur. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.