• 0

Corona: RVO loket Tegemoetkoming schade COVID-19 is open TOGS aanvraag € 4000

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Met dank aan RVO onderstaande informatie:

 

Hoort jouw onderneming bij die sectoren die het meest zijn geraakt door de Kabinetsmaatregelen rond het coronavirus (COVID-19)? Leid je schade door de noodgedwongen sluiting, de inperking van bijeenkomsten en/of het negatieve reisadvies buitenland? Dan kunt u via de Beleidsregel tegemoetkoming ondernemers getroffen sectoren COVID-19 een eenmalige tegemoetkoming van € 4.000 ontvangen.

Ondernemers zijn vrij in het doel van besteding.

 

Voor wie?

De regeling staat open voor een specifieke groep ondernemers. De tegemoetkoming is voor die ondernemers waarvan de hoofdactiviteit overeenkomt met een van de vastgestelde SBI-codes.

Tijdens de aanvraag moet je de SBI-code van jouw hoofdactiviteit selecteren. Via de KVK kun je jouw SBI-code hoofdactiviteit opvragen, of gebruik de zoektool SBI-codes. Je kan de SBI-code niet met terugwerkende kracht wijzigen om in aanmerking te komen voor de tegemoetkoming.

 

Buiten de vastgestelde SBI-code, moet je, om voor de tegemoetkoming in aanmerking te komen, voldoen aan een aantal voorwaarden.

 

Bekijk hoe het aanvraagproces verloopt. Van voorbereiden en aanvragen tot wat er na uw aanvraag gebeurt.

 

RVO probeert binnen 2 weken een besluit te nemen op je aanvraag. Na het besluit wordt er binnen een paar werkdagen uitbetaald. Indien dit niet binnen 2 weken om een besluit te nemen, dan ontvang je hierover op tijd bericht.

 

Bovenstaande is een beknopte samenvatting. Lees voor alle uitgebreide informatie over deze compensatieregeling de informatie die RVO voor je heeft.

 

Kom je als ondernemer / ZZP'ers, binnen de criteria van deze compensatieregeling, niet in aanmerking? Dan zijn  er mogelijk andere steunmaatregelen van de overheid. Zie wat dat betreft een ander topic in ons forum.

 

Extra links

Na een aantal dagen draaien met het RvO loket is duidelijk dat er de nodige zaken ontbreken of te strak zijn ingeregeld

Daarom zijn er 2 formulieren gemaakt om

 

1. Jou SBI staat er niet bij maar hoort er wel in. gebruik dan
https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/tegemoetkoming-schade-covid-19/signaal-vergeten-sbi-codes-wssl

 

2. Je staat ingeschreven op de verkeerde SBI (of je hoofdactiviteit is niet geldige SBI maar je tweede activiteit wel

https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/tegemoetkoming-schade-covid-19/melding-niet-aansluitende-sbi-code-wssl


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
35 minuten geleden, DESIREEALLROUND zei:

Beste mensen, mijn zoon heeft een dj/drive-in-show bedrijf, wat valt onder SBI-CODE Circus en Varieté, 90.01.3. 

Hij voldoet aan alle voorwaarden voor de TOG. Behálve de voorwaarde dat fysieke vestiging (adres ingeschreven bij KVK) en prive adres NIET op een en hetzelfde adres mag zijn?? HOEZO NIET bij een DJ/drive-in-show bedrijf? Sinds de Coronamaatregelen dat alle horecagelegenheden moesten sluiten, locaties dus waar hij altijd draait, staat zijn bedrijf abrupt stil. Het regent annuleringen. Zou iemand het RVO duidelijk kunnen maken dat die adres-voorwaarde gewoon niet klopt?

En dat op deze manier zijn bedrijf eraan gaat, want zijn vaste kosten lopen gewoon genadeloos door. Uitstel aanvragen bij de inkomstenbelasting ja, heel fijn, hij zal wel moeten, want hij moet nu eerst overleven. hij heeft na urenlang bellen iemand te pakken gekregen voor de bijstandsregeling, die hem dus gewoon naar het onlineformulier doorstuurde, uitslag na 4- 6 weken.. En dat noodloket lukt dus waarschijnlijk ook al niet door die adressen voorwaarde bij de TOG,  RVO: PAS DIT AAN AUB! 

Dit geld voor iedereen, bijstand inderdaad gewoon online aanvragen bij de gemeente (had met 1x googlen gevonden kunnen worden) en binnen 4 weken duidelijkheid, zo niet, voorschot.

 

De 4000 tegemoetkoming was inderdaad alleen voor ondernemers die verplicht gesloten waren door de overheid en een andere bedrijfslokatie hadden (dus dubbele vaste lasten). Nu dus ook voor andere beroepen die onder de maatregelen lijden. Hou er rekening dus mee dat hij wel 4000 aan zakelijke vaste lasten moet hebben.

 

Er word nu makkelijk geld weggegeven, maar hou er rekening mee dat de overheid als alles voorbij is dubbel zal gaan controleren of alle aanvragen klopten en waar nodig zal er gewoon terug betaald moeten worden.

Link naar reactie
  • 0
46 minuten geleden, DESIREEALLROUND zei:

Hij heeft na urenlang bellen iemand te pakken gekregen voor de bijstandsregeling, die hem dus gewoon naar het onlineformulier doorstuurde, uitslag na 4- 6 weken.

 

Nou ga ik even mopperen. U dacht toch niet dat daar mensen klaar staan om iedereen persoonlijk te begeleiden?

 

Er komen binnen een tijdsbestek van een paar dagen meer dan 100.000 aanvragen binnen. Een beetje geduld lijkt me gewenst.

 

Uw zoon heeft vast wel wat spaargeld om een paar weken te overleven. Is hij ook overdag DJ?

 

Tevens wil ik u verzoeken om niet TE SCHREEUWEN met kapitalen. 

 

Veel sterkte. :smiling-face-with-sunglasses:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

We have 2 yoga schools in Amsterdam, 15 teachers and 12k per month rent, and a bunch of other costs.  We had to close our doors on the 16th of March, our omzet went to 0 immediately.  As it presently stands, we do not qualify for the tegenmoetkoming because our sbi-code is overige recreatie (there is no code for yogaschool at the kvk, so they assign either overige recreatie, or sportonderwijs.  

 

I really hope that the government will ask building owners to also share in this painful situation, allowing business owners to pay 50% rent, so it is a shared sacrifice.  Still not easy, however much improved

Link naar reactie
  • 0

hi @rickyoga

 

I'm sure there will be more changes to this arrangement..
Also there is a petition initiated for yoga schools signed over 13.000 times at present

https://secure.avaaz.org/nl/community_petitions/kabinet_yogascholen_ook_recht_op_tegemoetkoming_schade_covid19/

 

Just give it a little time.. this is an unique situation. At present the site for registration is down half the time because of how many people try to register.
So they are probably reluctant to add more groups at this time.. Give it a few days to a week. I think more expantions of sbi's will follow once they have the proces back under contol.. and the time to asses if a group of entrepreneurs should  also qualify..

Link naar reactie
  • 0

Thanks Roel, yes a few thousand of those signatures are from students at our schools.  Any insight on small businesses and rent agreements?  I know there has been a lot talk, though have yet to hear any action.  Our landlord says we can pay a little now, and have the rest to pay later, which is a short term bandaid and a long term burden

 

Link naar reactie
  • 0

rent agreements is a tough one.. it is hard to organize. There has been a lot of appeals to Landlords (eighter private owners or large coorparations) to be flexible. But no coordinated action from them

So far I only know of the largest Dutch Brewery Heineken. Which has given all café of which they are a landlord a 50% discount on rent of april  and the other 50% after the business is back up and running. 

 

My ideas on the subject.

1 Try to get rent down for Q2 as much as possible

2. Agree to pay rent of Q2 spread out over the remainder of the contract starting from july

3. Get payment extention of 3 to 6 months for all the months of Q2.

 

It looks like most landlords it needs to sink in how difficult the situation is for a lot of business owners and that accepting lower rent now might be more profitable then business going bankrupt and have no pay and an empty building for maybe 12 months because no one will sign a new 5 year rent agreement now..


 

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, DESIREEALLROUND zei:

Beste mensen, mijn zoon heeft een dj/drive-in-show bedrijf, wat valt onder SBI-CODE Circus en Varieté, 90.01.3. 

Hij voldoet aan alle voorwaarden voor de TOG. Behálve de voorwaarde dat fysieke vestiging (adres ingeschreven bij KVK) en prive adres NIET op een en hetzelfde adres mag zijn?? HOEZO NIET bij een DJ/drive-in-show bedrijf? Sinds de Coronamaatregelen dat alle horecagelegenheden moesten sluiten, locaties dus waar hij altijd draait, staat zijn bedrijf abrupt stil. Het regent annuleringen. Zou iemand het RVO duidelijk kunnen maken dat die adres-voorwaarde gewoon niet klopt?

En dat op deze manier zijn bedrijf eraan gaat, want zijn vaste kosten lopen gewoon genadeloos door. Uitstel aanvragen bij de inkomstenbelasting ja, heel fijn, hij zal wel moeten, want hij moet nu eerst overleven. hij heeft na urenlang bellen iemand te pakken gekregen voor de bijstandsregeling, die hem dus gewoon naar het onlineformulier doorstuurde, uitslag na 4- 6 weken.. En dat noodloket lukt dus waarschijnlijk ook al niet door die adressen voorwaarde bij de TOG,  RVO: PAS DIT AAN AUB! 

 

Ik vraag me af wat de vaste lasten zijn van uw zoon, als de er geen bedrijfspand gehuurd moet worden. Ik werk in precies dezelfde branche.
Voor eventuele lease van de auto kan uitstel worden aangevraagd, BTW kosten zijn er nu niet en voor levensonderhoud kan hij een beroep doen op de Tozo regeling.

Link naar reactie
  • 0

Officieel niet, maar het zijn nog steeds uitgave die je moet maken en Desiree haalt kosten en overleven een beetje door elkaar, dat is waarom ik ze in 1 zin noemde.
Maar Desiree denkt ook dat de RVO het beleid maakt, deze voert hem alleen uit.
Wellicht een beter idee om in Den Haag te gaan klagen, gewapend met een overzicht van de zakelijke kosten die haar zoon moet maken op zijn prive adres.

Link naar reactie
  • 0
Op 29-3-2020 om 09:38, gcjvandenberg zei:

Het wrange en tegelijk tegenstrijdige, is dat de sportvereniging MHCZ met een eigen KVK nummer wel in aanmerking komt voor de regeling en deze natuurlijk ook zelf zal vorderen.

 

 

Op 29-3-2020 om 09:38, gcjvandenberg zei:

Mijn kosten van de huur van de keuken, de overige vaste kosten, btw verplichting, IB en ZVW belasting, lopen gewoon door en dat in combinatie met het omzetverlies in de drukste periode van het jaar (maart, april, mei en juni). Al mijn lopende catering opdrachten zijn voor de komende maanden geannuleerd. Het niet kunnen indienen van de tegemoetkoming van 4K zullen ertoe leiden dat mijn faillissement nabij is.

 

Reden te meer om met jouw klant in gesprek te gaan. Als jij omvalt zitten zij ook met een probleem. En idd. na de zomervakantie draait het op een lager pitje omdat het een buitensport betreft.

 

Bij mij was het andersom, de vereniging waar ik voor werk ziet haar inkomsten fors dalen terwijl er op korte termijn een grote renovatie van de baan zal plaatsvinden. Het complex zal (zeker nu) lange tijd niet gebruikt kunnen worden terwijl ik een overeenkomst voor wekelijkse schoonmaak heb. In goed overleg met het bestuur heb ik de werkzaamheden op een laag pitje gezet en de facturatie tot nader order stopgezet. Uiteindelijk willen we samen verder zonder dat een van ons omvalt.

Link naar reactie
  • 0
Op 28-3-2020 om 00:22, Maxn zei:

....Bij trainingsbureaus zou je nog aan de mogelijkheid voor onderwijs op afstand kunnen denken....

 

 

Natuurlijk MAXN. Je hebt in januari besloten deel te nemen aan een managementtraining of persoonlijk ontwikkeltraject waarbij je in een groep van zeg 8-10 personen deelneemt aan een persoonlijk ontwikkeltraject op locatie. Door de maatregelen kan de training niet doorgaan.   Voor nu sta je als trainer en locatie gewoon keihard met je mond vol tanden want mensen komen niet en betalen ook niet voor een training met ZOOM of een gebrekkige Skype verbinding op afstand. Misschien lukt dat in de toekomst weer op de korte termijn ben je daar niet mee geholpen, is gewoon je hele omzet weg want je kan niet leveren. Bovendien is een uitvoering van het concertgebouworkest via online media sympathiek maar iets totaal anders dan wanneer deze mensen samenkomen op de locatie. 

 

De overheid geeft eerst royaal aan dat alle bedrijven gesteund worden. Maar dat wij vanaf maart in hoog tempo al onze omzet hebben zien verdampen en er vooralsnog geen enkel zicht is op nieuwe omzet omdat iedereen afwacht en stilzit. Waarom heeft de overheid besloten om middels SBI codes deze regeling uit te voeren? Koolmees geeft aan geef ons de tijd "bel niet morgen uw gemeente" er komt een noodloket. We zijn na de afkondiging van de maatregelen al weer vier weken verder en er is nog geen cent gecompenseerd. Vanwege de 'verkeerde code' is er nu ook geen compensatie middels het noodloket

 

Wanneer je contact legt met de instanties en na uren wachten iemand te spreken krijgt halen mensen hun schouders op of verwijzen je door naar nieuwe formulieren waarna het weer stil wordt. Wij hebben een tweemansbedrijf vof geen mensen op de loonlijst lopen sowieso €40.000,- aan boekingen mis in het seizoen waar wij het moeten verdienen. 

 

We wachten af tot nader order, zingen liedjes helpen onze kinderen met huiswerk  en klappen mee voor de zorg. Dat dan weer wel.

 

 

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, Re_Ven zei:

De overheid geeft eerst royaal aan dat alle bedrijven gesteund worden. Maar dat wij vanaf maart in hoog tempo al onze omzet hebben zien verdampen en er vooralsnog geen enkel zicht is op nieuwe omzet omdat iedereen afwacht en stilzit. Waarom heeft de overheid besloten om middels SBI codes deze regeling uit te voeren? Koolmees geeft aan geef ons de tijd "bel niet morgen uw gemeente" er komt een noodloket.

 

Die steun is en komt er ook, Met zoveel aanvragen is het wel duidelijk dat dit niet de volgende dag geregeld is. Misschien toch eigen buffer maar aanspreken. Alleen merk je nu dat heel veel ondernemers geen enkele buffer hebben.

 

En wat die SBI codes betreft. er moest heel snel een regeling opgetuigd worden en daarmee zullen mensen buiten de boot vallen. Misschien dat dit nog aangepast wordt.

 

22 minuten geleden, Re_Ven zei:

Wij hebben een tweemansbedrijf vof geen mensen op de loonlijst lopen sowieso €40.000,- aan boekingen mis

 

De steun is er op gericht om te overleven en niet om misgelopen omzet te compenseren.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
44 minuten geleden, Re_Ven zei:

Natuurlijk MAXN. Je hebt in januari besloten deel te nemen aan een managementtraining of persoonlijk ontwikkeltraject waarbij je in een groep van zeg 8-10 personen deelneemt aan een persoonlijk ontwikkeltraject op locatie. Door de maatregelen kan de training niet doorgaan.   Voor nu sta je als trainer en locatie gewoon keihard met je mond vol tanden want mensen komen niet en betalen ook niet voor een training met ZOOM of een gebrekkige Skype verbinding op afstand. Misschien lukt dat in de toekomst weer op de korte termijn ben je daar niet mee geholpen, is gewoon je hele omzet weg want je kan niet leveren. Bovendien is een uitvoering van het concertgebouworkest via online media sympathiek maar iets totaal anders dan wanneer deze mensen samenkomen op de locatie. 

 

De overheid geeft eerst royaal aan dat alle bedrijven gesteund worden. Maar dat wij vanaf maart in hoog tempo al onze omzet hebben zien verdampen en er vooralsnog geen enkel zicht is op nieuwe omzet omdat iedereen afwacht en stilzit. Waarom heeft de overheid besloten om middels SBI codes deze regeling uit te voeren? Koolmees geeft aan geef ons de tijd "bel niet morgen uw gemeente" er komt een noodloket. We zijn na de afkondiging van de maatregelen al weer vier weken verder en er is nog geen cent gecompenseerd. Vanwege de 'verkeerde code' is er nu ook geen compensatie middels het noodloket

 

Wanneer je contact legt met de instanties en na uren wachten iemand te spreken krijgt halen mensen hun schouders op of verwijzen je door naar nieuwe formulieren waarna het weer stil wordt. Wij hebben een tweemansbedrijf vof geen mensen op de loonlijst lopen sowieso €40.000,- aan boekingen mis in het seizoen waar wij het moeten verdienen. 

 

We wachten af tot nader order, zingen liedjes helpen onze kinderen met huiswerk  en klappen mee voor de zorg. Dat dan weer wel.

 

 

 

Via de telefoon krijg je inderdaad voornamelijk slecht geïnformeerde medewerkers aan de lijn die het ook allemaal  niet meer weten.

 

SBI codes worden in ieder geval snel aangepast/toegevoegd (gister was de bedoeling alleen dat hebben ze niet gehaald).

aangepast door Tatztatz
Opmaak
Link naar reactie
  • 0

 

32 minuten geleden, Tatztatz zei:

Via de telefoon krijg je inderdaad voornamelijk slecht geïnformeerde medewerkers aan de lijn die het ook allemaal  niet meer weten.

 

Via de telefoon krijg je mensen aan de telefoon die alleen in staat zijn om de nieuwe regels zoals thans bekend zijn uit te voeren. Het is dus zinloos om met hen in discussie te gaan. Je moet je ongenoegen uiten op plekken zoals dit forum. En je probleem duidelijk te schetsen. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De lijst is aangevuld. Geweldig dat nu ook de winkeliers zijn toegevoegd,  die hun deuren nog open hebben en aan online verkoop kunnen doen. De tattoo branche (als contactberoep verplicht gesloten sinds 23 maart) pist echter wederom naast de pot, code (9609 - overige dienstverlening) staat er uiteraard weer niet tussen. Schandalig.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Tatztatz zei:

De lijst is aangevuld. Geweldig dat nu ook de winkeliers zijn toegevoegd,  die hun deuren nog open hebben en aan online verkoop kunnen doen. De tattoo branche (als contactberoep verplicht gesloten sinds 23 maart) pist echter wederom naast de pot, code (9609 - overige dienstverlening) staat er uiteraard weer niet tussen. Schandalig.


 

Hoi Tatztatz,

Ik zie hier wel dat overige dienstverlening word aangegeven zonder de volledige Code. 
Voorheen stond dat er nog niet. 

IMG_4621.jpg

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, Tatztatz zei:

De lijst is aangevuld. Geweldig dat nu ook de winkeliers zijn toegevoegd,  die hun deuren nog open hebben en aan online verkoop kunnen doen. De tattoo branche (als contactberoep verplicht gesloten sinds 23 maart) pist echter wederom naast de pot, code (9609 - overige dienstverlening) staat er uiteraard weer niet tussen. Schandalig.


 

Ik had verkeerd gekeken Tatztatz
Ik vraag me af of dit nog gehoord gaat worden. 
Kan toch niet zo zijn dat wij vergeten worden. 

Ik vind het schandalig, en onacceptabel.

Ik gun het eerlijk iedereen van harte.
Maar (Vergelijking) dat winkeliers die nog altijd de keus hebben open/gesloten eerder gezien (geholpen)  worden dan tattoo shops die verplicht moeten sluiten en overduidelijk een contact beroep is vind ik het triest! 
 

Inkomen stopt met 100%. Huur pand vandaag weer betaald. Verzekeringen (Niet goedkoop), tel, Gas en Electra etc,... rekeningen lopen gewoon door. 
 

Eerst zien dan geloven zeg ik altijd. 
maar zo zie je wel weer. 
Gisteren dacht ik al; hoe gaan ze dat toevoegen overige dienstverlening Code staat niet  voor 1 specifiek beroep. 

Wie zijn wij dan 🤔
 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

MaykelvP,

 

informeer of adviseer je potentiële klanten op dit moment nog? Ik kan me niet voorstellen dat de vraag volledig uitvalt...

 

Waarom praat je niet met jouw verhuurder, verzekeraar bij gebrek aan activiteiten of leveranciers van nutsvoorzieningen? Het gebruik (genot), risico of verbruik is er momenteel toch ook niet lijkt me?

 

Op dit moment probeer ik een stapje meer te doen voor prospects of nieuwe klanten en dat betaalt zich uit.

 

Ik hoop (vertrouw licht) op een vergelijkbare voorziening voor jullie ondernemers of branche.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Vanmiddag contact gehad met zowel RVO, KVK en het ministerie voor economische zaken. Het probleem met de tattoo shops word overal bevestigd en zijn ze bekend mee. Het gaat niet om óf we er recht op hebben, maar om een technische oplossing om de aanvraag te doen.

 

De oplossing is vrij simpel, voeg in het aanvraag lijstje meerdere keren 9609 toe, voor de verschillende vakken binnen die code die recht op tegemoetkoming hebben.

 

9609 - tatoeage diensten

9609 - exploitatie van toiletten, garderobes e.d.

9609 - escortservices, prostituees, sexclubs

 

Zo lastig kan het allemaal niet zijn lijkt me..

Link naar reactie
  • 0
51 minuten geleden, Highio zei:

MaykelvP,

 

informeer of adviseer je potentiële klanten op dit moment nog? Ik kan me niet voorstellen dat de vraag volledig uitvalt...

 

Waarom praat je niet met jouw verhuurder, verzekeraar bij gebrek aan activiteiten of leveranciers van nutsvoorzieningen? Het gebruik (genot), risico of verbruik is er momenteel toch ook niet lijkt me?

 

Op dit moment probeer ik een stapje meer te doen voor prospects of nieuwe klanten en dat betaalt zich uit.

 

Ik hoop (vertrouw licht) op een vergelijkbare voorziening voor jullie ondernemers of branche.

 

Groet,

 

Highio


 

 

Hoi Highio,

hoe bedoel je informeer of adviseer je potentiële klanten ? 
Die vraag is er genoeg ik word elke dag nog gebeld. 

maar heb er op het moment niks aan. En de potentiële klant komt daarna pas. 
mijn bestaande afspraken worden automatisch opgeschoven deze en komende periode.

Bedoel je om gewoon aan het werk te blijven?

Ik snap je vraag niet helemaal. 

want dat is geen optie. 
 


Verhuurder wilt zijn huur gewoon. 
maar buiten dat, particulier gaat ook gewoon alles door. 

 

alles wat mogelijk is heb ik gedaan of geregeld. 
nogmaals omzet daalt met 100%. 
bijstand voor drie maanden is ook nog maar afwachten wat daar uit komt. 

Wat eigenlijk niks voorstelt als je bedenkt dat die 4000€ tegemoetkoming (waar ik/wij tattoo artiesten) ook gewoon RECHT op hebben niet meetelt. 

Dat bedrag is te besteden voor het hoognodige en hoe je het zelf wenst te gebruiken. 
uitstellen? 
dat probeer ik juist niet te doen. 
uitstellen en dan later met een periode zitten waarbij alles drie keer terug betaald moet worden?

terwijl het misschien net niet nodig hoeft te zijn als we gewoon krijgen waar we recht op hebben. 

Wij hebben ons gezin. 
Waarvan Ik de kostwinner ben. 

Ik doe wat ik kan. 
ik waardeer ook zeker het meedenken ✌🏽.

 

Ik vind het oneerlijk dat het vergeten of gewoon genegeerd wordt. 
 

Ik denk ook dat ik dan niet alleen voor mezelf praat. mvg,

Maykel. 

 

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, Tatztatz zei:

Vanmiddag contact gehad met zowel RVO, KVK en het ministerie voor economische zaken. Het probleem met de tattoo shops word overal bevestigd en zijn ze bekend mee. Het gaat niet om óf we er recht op hebben, maar om een technische oplossing om de aanvraag te doen.

 

De oplossing is vrij simpel, voeg in het aanvraag lijstje meerdere keren 9609 toe, voor de verschillende vakken binnen die code die recht op tegemoetkoming hebben.

 

9609 - tatoeage diensten

9609 - exploitatie van toiletten, garderobes e.d.

9609 - escortservices, prostituees, sexclubs

 

Zo lastig kan het allemaal niet zijn lijkt me..


Thanks voor de info. 
Afwachten dan maar. 
🏽

Link naar reactie
  • 0

 

Non-food retail is een grote groep, zo rond de 47.000 ondernemingen. Tatouagediensten en toiletexploitanten zijn een restcategorie. Er zijn een heleboel restgroepen, want ook toeleveranciers van de grote clusters staan droog. De eerste dagen (weken) zijn alle diensten druk met de aanvragen van die grote groepen, dus nu is er even wat minder aandacht voor alle kleinere groepen.

 

Je zal die tijd zelf moeten overbruggen. 

 

Dus laat je horen, onder andere hier op HL.NL - maar en doe suggesties welke aanvullende criteria de overheid zou kunnen hanteren. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, TwaBla zei:

 

Non-food retail is een grote groep, zo rond de 47.000 ondernemingen. Tatouagediensten en toiletexploitanten zijn een restcategorie. Er zijn een heleboel restgroepen, want ook toeleveranciers van de grote clusters staan droog. De eerste dagen (weken) zijn alle diensten druk met de aanvragen van die grote groepen, dus nu is er even wat minder aandacht voor alle kleinere groepen.

 

Je zal die tijd zelf moeten overbruggen. 

 

Dus laat je horen, onder andere hier op HL.NL - maar en doe suggesties welke aanvullende criteria de overheid zou kunnen hanteren. 

 

Je hebt gelijk in dat de winkeliers een grote groep zijn, echter zijn deze pas later toegevoegd en vissen wij nu voor de tweede keer naast het net. Vergeet niet dat wij gedwongen gesloten zijn en dat de winkeliers de deuren nog open hebben en ook online mogelijkheden hebben, dus in tegenstelling tot ons met een beetje creativiteit ten alle tijden nog inkomsten kunnen genereren om te kunnen overleven. Ook is de tattoobranche een branche met hogere inkomsten, en daardoor ook hogere vaste lasten en belastingplichten. Voor ons is de magere bijstandsregeling in verhouding een stuk minder dekkend als voor Jan Modaal.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.