• 0

Corona: RVO loket Tegemoetkoming schade COVID-19 is open TOGS aanvraag € 4000

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Met dank aan RVO onderstaande informatie:

 

Hoort jouw onderneming bij die sectoren die het meest zijn geraakt door de Kabinetsmaatregelen rond het coronavirus (COVID-19)? Leid je schade door de noodgedwongen sluiting, de inperking van bijeenkomsten en/of het negatieve reisadvies buitenland? Dan kunt u via de Beleidsregel tegemoetkoming ondernemers getroffen sectoren COVID-19 een eenmalige tegemoetkoming van € 4.000 ontvangen.

Ondernemers zijn vrij in het doel van besteding.

 

Voor wie?

De regeling staat open voor een specifieke groep ondernemers. De tegemoetkoming is voor die ondernemers waarvan de hoofdactiviteit overeenkomt met een van de vastgestelde SBI-codes.

Tijdens de aanvraag moet je de SBI-code van jouw hoofdactiviteit selecteren. Via de KVK kun je jouw SBI-code hoofdactiviteit opvragen, of gebruik de zoektool SBI-codes. Je kan de SBI-code niet met terugwerkende kracht wijzigen om in aanmerking te komen voor de tegemoetkoming.

 

Buiten de vastgestelde SBI-code, moet je, om voor de tegemoetkoming in aanmerking te komen, voldoen aan een aantal voorwaarden.

 

Bekijk hoe het aanvraagproces verloopt. Van voorbereiden en aanvragen tot wat er na uw aanvraag gebeurt.

 

RVO probeert binnen 2 weken een besluit te nemen op je aanvraag. Na het besluit wordt er binnen een paar werkdagen uitbetaald. Indien dit niet binnen 2 weken om een besluit te nemen, dan ontvang je hierover op tijd bericht.

 

Bovenstaande is een beknopte samenvatting. Lees voor alle uitgebreide informatie over deze compensatieregeling de informatie die RVO voor je heeft.

 

Kom je als ondernemer / ZZP'ers, binnen de criteria van deze compensatieregeling, niet in aanmerking? Dan zijn  er mogelijk andere steunmaatregelen van de overheid. Zie wat dat betreft een ander topic in ons forum.

 

Extra links

Na een aantal dagen draaien met het RvO loket is duidelijk dat er de nodige zaken ontbreken of te strak zijn ingeregeld

Daarom zijn er 2 formulieren gemaakt om

 

1. Jou SBI staat er niet bij maar hoort er wel in. gebruik dan
https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/tegemoetkoming-schade-covid-19/signaal-vergeten-sbi-codes-wssl

 

2. Je staat ingeschreven op de verkeerde SBI (of je hoofdactiviteit is niet geldige SBI maar je tweede activiteit wel

https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/tegemoetkoming-schade-covid-19/melding-niet-aansluitende-sbi-code-wssl


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor hierboven. Vreemd dat men na het Kamerdebat de inhoud hiervan verandert om bij publicatie in de SC tot een veranderde regeling te komen. Ik zal voor mijn eigen peace of mind nog eens in de puntkomma's en artikelnummers duiken maar neem zonder meer aan dat je gelijk hebt.

 

Jammer is dan wel dat er veel steun gegeven wordt (en ik gun het iedereen) maar dat DGA met omvangrijke werkzaamheden buitenshuis welke allemaal afgelast zijn (bedrijfstraining op locatie) nergens voor in aanmerking komt en van de prive-spaarrekening moet leven.

 

Groet. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

hoi Allemaal,

 

Ik kom inmiddels in aanmerking voor de tegemoetkoming van €4000,- volgens mijn SBI-code. Echter ..dan de voorwaarden: én een omzetverlies van minimaal €4000,- én de voorwaarde dat de vaste lasten in de periode maart-juni minimaal €4000,- Als kunstenaar die vooral brood haalt uit lessen aan kinderen en wat expo's heb ik een heel goedkoop atelier, en kom ik echt niet aan 4000,- vaste lasten.. wél  voldoe ik aan de 4000,- omzetverlies.

Is hier nog ergens een mouw aan te passen of te vinden, of schilder ik achter het net?;-)

 

Groet, Kim

aangepast door Kim S.
spellingsfout
Link naar reactie
  • 1

Hallo Kim,

 

Ja die 4000 vaste lasten in 3 maanden is ook een eis kijk maar

 

Financiële gezondheid

  • U verklaart in de periode van 16 maart 2020 t/m 15 juni 2020, op de hoofd- of nevenactiviteit waarvoor u een aanvraag doet, een omzetverlies te verwachten van ten minste € 4.000.
  • U verklaart in de periode van 16 maart 2020 t/m 15 juni 2020, op de hoofd- of nevenactiviteit waarvoor u een aanvraag doet, ten minste € 4.000 aan vaste lasten te verwachten. Ook na gebruik van andere door de overheid beschikbaar gestelde steunmaatregelen.
  • Uw onderneming is niet failliet.
  • Uw onderneming heeft geen surseance van betaling aangevraagd bij de rechtbank. Surseance van betaling is uitstel van betaling voor een bedrijf dat in tijdelijke financiële problemen verkeert.
  • U verklaart dat u over het huidige en de afgelopen 2 belastingjaren niet meer dan € 200.000 aan overheidssteun heeft ontvangen (de-minimisverordening). Heeft uw onderneming het gehele bedrag van € 200.000 al uitgeput? Dan komt u niet in aanmerking voor de regeling.

 

Let wel op dat je tot UITERLIJK morgen 26 juni tot 17:00 de tijd hebt om een aanvraag te doen!

Dat gaat dan om de de aanvraag voor de periode Maart-juni

Volgende week gaat de opvolgregeling Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) open, daar lijkt geen hard bedrag een criterium maar 30% omzetverlies als maatgevend en wordt een variabel bedrag toegekend..
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-financiele-regelingen/overzicht-financiele-regelingen/tvl

 

hoe die regeling dus in de gaten als deze definitief bekend wordt gemaakt en opengesteld

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.