• 0

EU BTW terugvragen

Hallo,

In 2019 had ik een leverancier uit het Verenigd Koninkrijk welke mij 3 facturen heeft gestuurd waarop VAT was berekend. 2 van de 3 facturen zijn op dit moment nog in behandeling.
Het gaat om producten die ik uit het Verenigd Koninkrijk heb geïmporteerd. 

Afgelopen November heb ik een verzoek tot teruggave van deze VAT gedaan via de daarvoor bestemde website van de Belastingdienst.

Afgelopen week heb ik een brief gekregen van HM Revenue & Customs over 1 van deze facturen. De VAT zal niet worden terugbetaald aan mij, met als reden 'goods removed from the UK'.
Daar komt bij dat ik een boete kan verwachten van 15% tot 30% van het door mij geclaimde bedrag en formulier moet invullen over de redenen waarom ik een foutieve claim heb ingediend.

Ik heb vrijdag de Belastingdienst gebeld, die konden mij geen duidelijkheid geven.

Het gaat om, voor mij, grote bedragen. Wellicht hebben jullie een idee wat hier fout kan zijn gegaan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op het ondernemersforum Higherlevel.

 

De berekende btw zul je niet terugkrijgen. De btw had naar jou verlegd moeten worden (en dus niet betekend mogen worden op de factuur).

 

Er was hier laatst ook een ander topic over met de desbetreffende juridische teksten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, we blijven het nog maar eens herhalen, het elektronische teruggaaf verzoek is niet bedoeld voor goederen die intracommunautair geleverd hadden kunnen worden.  De enige mogelijkheid om de BTW terug te krijgen is om (indien mogelijk gelet op termijnen e.d.) de leveringen alsnog intracommunautair te maken, via de leverancier (creditering van de BTW) en zelf een BTW nummer in het VK aanvragen en achteraf een overbrenging (fictieve ICL) aan te geven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is mij helaas nog niet gelukt om een BTW nummer aan te vragen in Engeland.

Op mijn balans staat: te vorderen BTW UK: €9.422.

Mag ik dit bedrag als kosten boeken over 2020? Of moet ik mijn inkoopfacturen over 2019 verhogen met dit bedrag.

Het gaat om Engelse VAT die ik heb betaald over 3 inkoopfacturen in 2019, waarvan ik dacht dat ik het terug kon vragen via https://eubtw.belastingdienst.nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.