• 0

Wat doen met 1000m2 lege sportschool

Naast mijn bedrijf kwam 5 maanden geleden een sportschool van 1000m2 te koop welke ik heb ik gekocht.

 

Mijn bedoeling was in eerste instantie deze te verhuren maar dit blijkt lastiger dan gedacht en ik verwacht dat dit door de huidige situatie ook niet snel gaat gebeuren.

 

Mede doordat we nu zelf wat tijd overhebben wil ik nu zelf wat met het pand gaan doen. Indeling pand is een kantine, kleedruimtes met douches 2 sportzalen van 150m2 en 4 zaaltjes van 70m2.

ligging is aan de rand van het industrieterrein grenzend aan een wijk. ons dorp heet 40.000 inwoners.

 

er zijn al meerdere ideeën de revue gepasseerd maar helaas nog niet het top idee.

Vandaar mijn vraag hier.

 

Liefst niet al te grote investeringen en zo min mogelijk personele bezetting. Eventueel wel mogelijk er een soort beheerder op te zetten.

Rendement is belangrijk maar niet doorslag gevend. Het mag ook van toegevoegde waarde zijn voor ons dorp maar dan wat minder renderen.

Culturele / kunst sector zie ik alleen niets in.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat kan je feitelijk nu gaan DOEN in dat pand, onder de huidige regelgeving (en wil je daar ook snel werk van maken)?
 

Als je dicht bij de bestemming wilt blijven kan je denken aan een 'sportwasstraat', dus in plaats van de opstelling van toestellen/velden (geen idee hoe het nu ingericht is) in een grote ruimte kan je een traject maken met eenpersoonsruimtes, waar je per persoon bijvoorbeeld 3 minuten in kunt om je oefening te doen, en dan door naar de volgende. En dat noemen we dan Contained Circuit Training®. Na elke gebruiker even ontsmetten en klaar voor de volgende. 
Voor small group training maak je een cabine voor een instructeur, met daar omheen individuele cabines voor deelnemers die daar kunnen spinnen, of zumba, of yoga, in een 'theater' opstelling (dus rondom de instructeur).

Die mogelijkheid om zonder anderen in een cabine je oefening te doen is volgens mij ook na corona wel interessant, zijn genoeg mensen die al dat gezweet en gesport om zich heen helemaal niet prettig vinden :upside-down-face:

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties.

 

Ik heb besloten het pand voorlopig gewoon leeg te laten staan en te wachten op een huurder.

 

Alle andere activiteiten kosten relatief veel tijd / personeel en moet zeggen dat ik het verdienmodel van een sportschool / andere vrije tijds ondernemingen niet echt zie. 

Ik zelf kan er weinig tijd insteken en ik denk dat een sportschool meestal hard werken door de eigenaar zelf en dan nog relatief weinig verdienen is. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.