• 0

Wanbetaler hulp.

Hallo,

 

Ik ben ten einde raad. Sorry, dit kan misschien iets meer ventileren zijn dan dat ik zou willen.


Vorig jaar heb ik een viertal diensten geleverd aan een cliënt. Een cliënt die zich voordeed als vriend, alles mondeling overeengekomen (I know, ontzettend stom).

 

Mijn diensten zijn naar tevredenheid afgeleverd, staan online, en genereren omzet voor de cliënt. Echter, is de cliënt nog altijd in verzuim van betaling. Inmiddels heeft mijn incassobureau ook het hogere woord er al uit gegooid. Zij hebben alles gedaan wat kon, cliënt betaald echt niet en procederen heeft geen zin.

 

Natuurlijk heb ik hier heel veel moeite mee, ik heb de cliënt meer gegeven dan dat deze voor hoefde betalen en net zoals iedereen, zet ik mijzelf 10000% in, daarbovenop heeft deze meneer mij gewoon lopen bedonderen. 

 

Ik heb ervan geleerd. Ik had actiever moeten handelen en ik moet niemand vertrouwen. Echter, mijn vraag is nu als volgt,

 

Ondanks dat de cliënt via Whatsapp een aantal keren heeft toegezegd dat deze gaat betalen, geldt dat niet voor een bewijs of dergelijk? Moet ik echt in deze zaak maar gewoon omrollen en mijn verlies nemen?

 

Ook, speel ik met de gedachte om een video op te nemen en deze te publiceren op zijn website domein (die ik bezit) hier wil ik uitvoerig mijn kant en ervaring uitlichten om ook mensen  een beetje soort van te waarschuwen voor deze meneer. Dit is namelijk gewoon een afzetter en niks minder. Ook is dat natuurlijk voor mijn eigen persoonlijke rust want ik vind het heel vervelend om hier mijn verlies in te moeten nemen. Mag dat? Wat vinden jullie van zoiets? 

 

Graag hulp. Ik heb mijn les geleerd maar neem nog even geen genoegen met dit werkelijk laten rusten ondanks toezeggingen tot betaling en dergelijke. Ik ben een startende ondernemer en mijn moment van winst moet nog komen, procederen is voor mij dus ook niet echt een optie. Is er dan werkelijk niks te doen tegen dit soort gevallen? 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor 

20 minuten geleden, TanteTruus zei:

Ondanks dat de cliënt via Whatsapp een aantal keren heeft toegezegd dat deze gaat betalen, geldt dat niet voor een bewijs of dergelijk?

 

WhatsApp berichten staan in principe gelijk aan schriftelijk bewijs, net als e-mail. Zie o.a. dit artikel. Afspraken die via WhatsApp gemaakt zijn zijn dus gewoon rechtsgeldig. Je zou dus een rechtszaak kunnen starten om je geld te krijgen, maar je zegt dat het incassobureau aangeeft dat procederen geen zin heeft. Waarom? Heeft het incassobureau al meerdere zaken tegen de betreffende persoon lopen en valt er gewoon niets te halen?
 

24 minuten geleden, TanteTruus zei:

Ook, speel ik met de gedachte om een video op te nemen en deze te publiceren op zijn website domein... 

 

Zeker NIET doen. Dan ben jij dadelijk degene die aangeklaagd wordt. Afhankelijk van je voorwaarden kun je eventueel wel de dienstverlening stopzetten, dus inderdaad wat Jaap aangeeft, de website op zwart met een mededeling "wegens administratieve redenenen..". Dan weten bezoekers van de website ook wel dat hij niet betaald heeft. Als die website inderdaad omzet voor hem genereert kan dat een goed pressiemiddel zijn. 

 

Doe dit echter alleen als jij de website gemaakt hebt of de hosting verzorgt en dat niet betaald is. 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, Jaap B zei:

waarom zet je de website niet gewoon op zwart? met een mededeling: wegens administratieve redenen yadayadayada... bent u eigenaar van deze site neem dan contact op met tante truus. Filmpje zou ik niet doen

Bedankt voor je reactie Jaap.

Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

Voor 

 

WhatsApp berichten staan in principe gelijk aan schriftelijk bewijs, net als e-mail. Zie o.a. dit artikel. Afspraken die via WhatsApp gemaakt zijn zijn dus gewoon rechtsgeldig. Je zou dus een rechtszaak kunnen starten om je geld te krijgen, maar je zegt dat het incassobureau aangeeft dat procederen geen zin heeft. Waarom? Heeft het incassobureau al meerdere zaken tegen de betreffende persoon lopen en valt er gewoon niets te halen?
 

 

Zeker NIET doen. Dan ben jij dadelijk degene die aangeklaagd wordt. Afhankelijk van je voorwaarden kun je eventueel wel de dienstverlening stopzetten, dus inderdaad wat Jaap aangeeft, de website op zwart met een mededeling "wegens administratieve redenenen..". Dan weten bezoekers van de website ook wel dat hij niet betaald heeft. Als die website inderdaad omzet voor hem genereert kan dat een goed pressiemiddel zijn. 

 

Doe dit echter alleen als jij de website gemaakt hebt of de hosting verzorgt en dat niet betaald is. 

Bedankt voor je reactie Bob.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.