• 0

Mag een verzekering automatisch met 1 jaar verlengd worden?

Ik heb een apparatuur verzekering lopen die ik nu al een paar jaar heb.. Nu kreeg ik week terug een mailtje dat deze verlengd zou worden per 1 april met een jaar. 
Ik las dit mailtje te laat, en daardoor is het nu verlengd met een jaar terwijl ik hem eigenlijk wilde opzeggen. Nu kost het met 500 euro voor een jaar, in een tijd dat ik het niet echt kan betalen met die crisis. 

 

Mijn vraag is.. mogen ze dat verlengen met een jaar nog doen? Ik meende ergens te hebben gelezen dat dat niet meer mag en dat je na de looptijd altijd kan opzeggen met 1 maand opzegtermijn. In de polis en op de website vermelden ze hier niets over zie ik, behalve dan dat het automatisch verlengd wordt.. 

 

Ik wil er gewoon van af, maar ik ben dus een paar dagen te laat met dit aan te geven.. Wat zouden mijn opties zijn? Mocht dit niet lukken, zou ik dan al mijn appartuur uit de lijst kunnen halen zodat het verzekerde bedrag een stuk lager is? Of werkt dat niet zo...?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
9 minuten geleden, allard88 zei:

Mijn vraag is.. mogen ze dat verlengen met een jaar nog doen?

Ja, maar behoudens maatwerk mag jij de dekking dan gewoon tussentijds opzeggen 

 

9 minuten geleden, allard88 zei:

? Ik meende ergens te hebben gelezen dat dat niet meer mag

Verkeerd gelezen dan. En dat een verzekering automatisch verlengd wordt is vooral in belang van de klant die ander net een paar dagen te laat is met een nieuwe verzekering afsluiten en geen dekking heeft 

 

11 minuten geleden, allard88 zei:

en dat je na de looptijd altijd kan opzeggen met 1 maand opzegtermijn

Dat mag na de eerste contracttermijn, dus bij verlenging altijd. Enige uitzondering is als het een maatwerkverzekering is, maar dat lijkt mij hier niet het geval 

 

12 minuten geleden, allard88 zei:

In de polis en op de website vermelden ze hier niets over zie <knip> Wat zouden mijn opties zijn?

Even bellen  of mailen?

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Heel erg bedankt voor uw reactie Norbert.. 

Het gaat er mij om dat het in ieder geval na het eerste contract termijn opgezegd kan worden met 1 maand opzeg termijn. Dus dan kan ik nu alsnog opzeggen..

 

Want ik neem aan dat dit niet onder een maatwerkverzerking valt? Ik moest wel de producten opgeven die verzekerd moesten worden.. Dus is dat geen maatwerk dan? 

 

nogmaals bedankt 

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, allard88 zei:

In de polis en op de website vermelden ze hier niets over zie ik, behalve dan dat het automatisch verlengd wordt..

Dit staat dan ook niet in de polis maar in de voorwaarden (kleine lettertjes) die je er altijd bij krijgt.

 

Als het geen maatwerk is zul je daar ook het stukje over opzegging kunnen vinden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.