• 0

Mail over samenloop oude WTV (werktijdverkorting) en NOW regeling ivm Corana

Ik zag dat er nog geen topic was over deze regeling.

Zoals het er nu uit ziet kan de NOW regeling op maandag 06-04-2020 worden aangevraagd op de website van het UWV.

Vandaag kregen de ondernemers die eerder een verzoek op het  verbod op werktijdverkortingg hadden ingediend deze e-mail van het ministerie  van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Het rare vond ik dat het vanaf een niet overheids account verstuurd was, waardoor hij bij mij als eerste als spam en gevaarlijk werd gemarkeerd.
Een telefoontje leerde dat de e-mail wel klopt.

 

Quote

Geachte mevrouw/mijnheer,

U heeft enige tijd geleden een verzoek om ontheffing op het verbod op werktijdverkorting op basis van artikel 8 van het Buitengewoon Besluit Arbeidsverhoudingen 1945 (BBA) ingediend. De ontheffing op het verbod van werktijdverkorting heeft u verkregen en deze blijft geldig in de periode waarvoor deze is verleend.

De minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft op 17 maart 2020 om 18.45 uur – onder meer om redenen van uitvoerbaarheid – besloten dat met onmiddellijke ingang geen ontheffingen op het verbod van werktijdverkorting meer worden verleend en dat afgegeven ontheffingen niet worden verlengd. Dit laatste geldt ook voor de door u verkregen ontheffing.

Voor de regeling werktijdverkorting komt een nieuwe tijdelijke tegemoetkomingsregeling in de plaats. Deze Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor behoud van Werkgelegenheid (NOW) maakt het mogelijk om meer werkgevers financieel tegemoet te komen om werkloosheid te voorkomen en dit bovendien sneller te doen. De aanvraagprocedure is vereenvoudigd en de regeling gaat niet ten koste van de WW-rechten van werknemers. Voor nadere informatie verwijs ik u naar uwv.nl, de website van UWV.

Voor de periode van 1 maart 2020 tot en met 31 mei 2020 kunt u mogelijk een beroep doen op de NOW. Indien u van de nieuwe regeling gebruik maakt, verzoek ik u om het loon van uw werknemers over de periode van 1 maart 2020 tot en met 31 mei 2020 volledig door te betalen en voor hen geen WW-uitkeringen op grond van de verleende ontheffing voor werktijdverkorting aan te vragen. Hiermee kunt u een terugvordering door UWV voorkomen (bij samenloop tussen de NOW-subsidie en de betaling van WW-gelden in het kader van de WTV-regeling wordt deze laatste betaling in mindering gebracht op de NOW-subsidie).

UWV streeft er naar de nieuwe regeling per maandag 6 april te kunnen uitvoeren. Raadpleeg voor meer informatie over de NOW en actuele informatie de website van UWV via uwv.nl.


Hoogachtend,

De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
Voor deze,
De Directeur Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaarden wetgeving,

Mr. M.H.M. van der Goes.


Let op: Bij het invullen van het NOW-formulier van UWV wordt u gevraagd om het zaaknummer van uw wtv-aanvraag. Hier vult u het nummer in dat vermeld staat bij zaak in de onderwerpregel van de ontheffing die u per e-mail heeft ontvangen. Bestaat dit nummer van uw aanvraag uit 5 cijfers? Vul op het NOW-formulier dan eerst een 0 in bij het zaaknummer.

Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is toegezonden, wordt u verzocht dat aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. De Staat aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade, van welke aard ook, die verband houdt met risico's verbonden aan het elektronisch verzenden van berichten. This message may contain information that is not intended for you. If you are not the addressee or if this message was sent to you by mistake, you are requested to inform the sender and delete the message. The State accepts no liability for damage of any kind resulting from the risks inherent in the electronic transmission of messages.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1
1 uur terug, Jasper S. zei:

Ik zag dat er nog geen topic was over deze regeling.

 

Ha Jasper,

 

Zodra de NOW regeling officieel open gaat zullen we een apart topic openen met de meest actuele informatie over die regeling én de link(s) waar je je aanvraag kan doen.

 

Jou vraag of informatie is wel nuttig voor ondernemers die al in de oude WTV regeling zitten en nu dus alsnog NOW mogen aanvragen..

Ik heb daarom jou topic even een andere titel gegeven die de koppeling legt tussen de oude WTV en nieuwe NOW regeling..

 

Heb je zelf al besloten wat je gaat doen?
Zo te zien kun je gewoon alsnog vanaf 1 maart NOW aanvragen en lost dat ook je probleem op dat je eerder meldde dat je eigenlijk te weinig Werktijdverkorting had aangevraagd.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik ga het zeker proberen. Wij hebben een omzetdaling van 100%.
Ik heb wel je advies opgevolgd en zijn druk aan het rondbellen.
Wellicht mogen wij helpen met het afzetten van grote dagelijkse markt, waar we met trussen en betonblokken de doorgangen gaan blokkeren en tegelijk informatie aan het publiek laten zien. Probleem ligt nog een beetje bij de communicatie tussen gemeente, hulpdiensten en winkeliers.
Deze oplossing is een stuk mooier dan de standaard bouwhekken.

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Roel J zei:

klinkt goed jasper

 

Ik hoop dat het lukt.. op beide vlakken dan.. zowel beetje alternatieve omzet al is het maar om niet wekenlang alleen maar thuis te zitten

en ook de NOW aanvraag natuurlijk. Maar dat lijkt wel goed te komen..


Het zal me toch niet gebeuren dat we het loodje leggen bij de derde crisis?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.