• 0

TOZO regeling voor gestarte ondernemers in de opbouwfase

Hallo,

 

ik werk als ZZP'er in de sector van alternatieve therapie en ben sinds een dik jaar bezig mijn praktijk op te bouwen. Mijn omzet lag wel boven het bestaansminimum maar mijn netto resultaat niet. Nu hik ik een beetje tegen de eis "uw bestaansminimum ligt door de coronacrisis onder het sociale minimum".  Als je naar het netto resultaat kijkt lag het daar al en dat was best een tijdje vol te houden (opstartfase, ingecalculeerd.. ) maar nu m'n omzet weggevallen is gaat het wel flink pijn doen. 

 

Nu twijfel ik of ik het wel goed interpreteer, ook al omdat bedrijfscontinuïteit even geen criterium is.  Is er al wat meer informatie beschikbaar over hoe dit geïnterpreteerd moet worden? 

 

nb. Ik kom niet in aanmerking voor TOGS. Ik heb wel een externe praktijk, maar naast dat ik niet in het lijstje SBI codes val zijn m'n vaste lasten ook net iets minder dan die 4000 euro waardoor de strijd over SBI codes me niet eens meer zo zinvol lijkt. 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Ook ik heb mij verbaasd over de tekst en uitleg soms. Maar ik begreep dat als men als ondernemer door de crisis geen inkomen uit je bedrijf te  kan halen welk gelijk is of hoger dan het sociale minimum simpelweg omdat er geen liquide middelen voorhanden zijn  Ook staat er dat ze verwachten dat men er eerlijk van gebruik gaat maken. 

Als je omzet is weggevallen zijn je inkomsten ook weggevallen en daarmee heb je geen inkomen. In die zin zou je er recht op hebben ja. Men gaat achteraf alles bekijken of je er wel recht op had, maar de wetgeving zelf moet nog definitief ingevuld worden en opgezet, maar je kan alvast een voorschot krijgen. 

aangepast door JansenmeteenJ
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 298 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.