• 0

Hypothecaire Lening

hallo wie weet hier iets meer over.

 

Het volgende is het geval ik ben op zoek gegaan naar een bedrijfspand

(horeca)

Nu heb ik een pand op het oog casco dus geen goodwill ect...

Het is een huur pand maar de mogelijk bestaat nu dat ik het pand ook kan kopen maar hier komt natuurlijk veel bij kijken.

Wie heeft hier meer verstand van ...kijk ik leen al geld van de bank voor

verbouwing en invemtaris etc...

Tel nu dat ik het pand kan kopen hoe doe ik dit dan ik heb niet heel

veel eigen geld ....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vroeg me af: wat is voor jou de meerwaarde van het pand kopen, voor jouw klanten en voor jou als ondernemer?

 

Een horecaonderneming lijkt me aardig risicovol, dus waarom in het begin de consequenties van die risico's nog groter te maken door eigenaar te worden van een duur pand. Daarmee draai je ook nog eens volledig op voor de administratie en onderhoud, waar je nu een andere partij voor betaalt. Kun je niet een afspraak maken met de eigenaar dat je het pand huurt voor 5 jaar, en een optie neemt om het daarna te kopen (of anders opnieuw te huren?

 

Als je geen onderpand hebt voor de aankoop van een huis, zul je bij investeerders moeten aankloppen. En dat betekent met je business plan lopen leuren. En die investeerders zullen ook willen zien dat de aankoop van het pand rendeert, dat die meerwaarde oplevert. Hoe zie jij dat?

 

Misschien kunnen de experts op HL iets zeggen over het aantrekken van grote bedragen voor horecapanden?

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om een pand dat al lang leeg staat hierdoor is de koopprijs

erg aantrekkelijk.

Boven en naast het pand word alles opgeknapt en gesplitst in koopwoningen.

Omdat de nieuwe eigenaar dit gaat doen kan ik veel kosten met hem delen.

 

Door de investering in de woningen (eigenaar) en mijn bedrijf wordt het een mooi blok.

Ik zie dit als een goede investering.

Link naar reactie
  • 0

[advocaat van de duivel] Dit zijn dus in feite twee investeringen die in de kern weinig tot niets met elkaar te maken hebben. Het zijn verschillende business modellen met verschillende sets factoren die leiden tot success en die van jou als ondernemer totaal andere capaciteiten en talenten vergen.

[/advocaat van de duivel]

 

Je kunt beargumenteren dat het success van je tent bijdraagt aan de waardestijging van de woning, maar dat hangt van zoveel meer andere factoren af dat ik me afvraag of jouw tent veel toevoegt. Andersom zie ik geen link: of je het pand huurt of koopt maakt voor de tent (en de betalende bezoekers) niet uit.

 

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

het gaat er mij niet om dat mijn bedrijf meer waarde geeft aan de rest van de panden zo zie ik dat ook niet.

Kijk de mogelijkheid is er om het te kopen voor een mooi prijs daarnaast

zijn er veel mogelijkheden om samen te werken waardoor de verbouwingskosten lager worden.

Het is duidelijk dat na de verbouwing het pand meer waard is,ik zie dit

dan ook weer als een zekerheid voor de bank.

Daarnaast heb je ook nog een zekerheid door een goed onderbouwd ondernemersplan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.