• 0

Steun aan ondernemers..petje af voor Duitsland !

Ik ben zzp''er in Nederland en in Duitsland, heb in Duitsland een winkel.

 

Ik heb afgelopen maandagmiddag mij in Duitsland aangemeld voor financiele tegemoetkoming en donderdagochtend het geld al op de rekening gestort gekregen.

 

Ook collegaondernemers in Duitsland hadden binnen 3 dagen geld op de rekening....

 

Was aangenaam verrast, Duitsland zorgt direkt dat de ondernemer weet waar die aan toe is.....zo kan het ook..

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Dat is voorlopig heel mooi, onder welke voorwaarden heb je geld op jouw (zakelijke) bankrekening ontvangen?

 

Voor welk deel van jouw activiteiten of omzet/inkomen ben je gesteund en in hoeverre dan wel?

 

Heb je ook Duitse personeelsleden voor wie loonkosten doorlopen?

 

Weekendgroet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het al een keer eerder geschreven: laten we elkaar op kwartaalbasis opnieuw informeren en spreken.

 

Fijn als het voor nu een oplossing is of uitkomst biedt.

 

Weekendgroet 2,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
52 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Wat zijn de uitkeringen?

In Duitsland kan dat van deelstaat tot deelstaat verschillen

Van Bayern weet ik dat het begint bij € 5000,- ( 0 t/m 5 werknemers) en oploopt tot € 30.000,= 

Wel moet je onder ede verklaren dat je een liquiditeitsprobleem hebt, mocht later bij controle blijken dat het onterecht is aangevraagd volgen er sancties. Tussen aanvraag en uitbetaling zat nog geen week zoals ik het begrepen heb van een collega

Link naar reactie
  • 0

Federaal doen ze volgens mij 9.000 euro (tot 5 werknemers) en 15.000 euro (tot 10 werknemers). Die 'lokale' 5.000 euro wordt daar dan wel weer mee verrekend. Maar goed, het lijkt me dat dat in de buurt van de Nederlandse bedragen komt te liggen als je zowel de 4.000 euro aanvraagt, als 3 x 1.500 euro. Bovendien kun je hier nog 90% van de loonkosten vergoed krijgen als je personeel hebt.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
15 minuten geleden, prinsrachid zei:

Federaal doen ze volgens mij 9.000 euro (tot 5 werknemers) en 15.000 euro (tot 10 werknemers). Die 'lokale' 5.000 euro wordt daar dan wel weer mee verrekend. Maar goed, het lijkt me dat dat in de buurt van de Nederlandse bedragen komt te liggen als je zowel de 4.000 euro aanvraagt, als 3 x 1.500 euro. Bovendien kun je hier nog 90% van de loonkosten vergoed krijgen als je personeel hebt.

Je hebt gelijk, ik zie dat ze het nu landelijk hebben uitgerold

Tot eind maart had Bayern nog een eigen regeling die lagere uitkeringen aanbood

Corona hilfen

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Klopt...landelijk is het in Duitsland voor ZZP'érs € 9000,- en tot 5 werknemers, daarna € 15000,- en voor grotere bedrijven € 25.000,-.

 

Tussen aanvraag en storting zit maar een paar dagen.....dat is in NRW maar las op internet van een Nederlandse ZZP'er in Berlijn die ook binnen 3 dagen het geld op de rekening gestort kreeg.....

 

Ik heb een woonwinkel in de buurt van Kleve en moet verplicht gesloten blijven, dus deze uitkering is als compensatie voor mijn omzet verlies en doorlopende kosten

aangepast door Robin Besselink
Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Jasper S. zei:

Landen vergelijken is net als appels en peren vergelijken.

 

Alles is appels en peren vergelijken.

 

Maar er is nu geen tijd voor een persoonlijke behandeling op maat.

 

Dus dan maar appels en peren vergelijken.

 

Een ZZPer in Nederland krijgt 3150 euro als de gemeente niet dwars zit.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja dat is corona-bijstand / TOZO voor een alleenstaande zzp-er die thuiswerkt.. of beter geen bedrijfspand heeft)

Er vanuitgaande dat er 0 inkomensten zijn in de periode mrt-mei

Daar kan 500 euro per maand bijkomen als je samenwoont omdat het bestaansminimum voor meer persoonshuishoudens

 

Daarnaast kun je 4000 TOGS (Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren) als je een onderneming niet aan huis hebt én in de aangewezen getroffen sectoren zit.

 

Tot slot kun je voor je personeel werktijdverkorting aanvragen zo je die hebt.

 

Verder zijn er natuurlijk de andere maatregelen buiten de overheid

- ZZP-er prive kan 3 maanden aflosuitstel op hypotheekwoonlaasten krijgen

- Alle ondernemerskredieten worden automatisch 6 maanden aflosuitstel

 

 

Verder kun je voor alle belastingaanslagen 3 maanden uitstel aanvragen om te voorkomen dat je in de periode maart-juni geld uitgeeft aan belastingen en geen geld overhoud voor levensonderhoud

 

Edit:

2 minuten geleden, DaMedia zei:

Wat ik steeds begrijp is dat thuiswerkende zzp-ers geen aanspraak kunnen maken op die 4000 euro. Heb ik dat mis?

 

Dat klopt, vooralsnog is een apart bedrijfsadres nog een vereiste..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.