• 0

UWV Rekenhulp: Corona Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW)

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De NOW-regeling is bedoeld voor werkgevers die als gevolg van het Corona-virus kampen met een substantieel omzetverlies (tenminste 20%).

Je kan bij het UWV een aanvraag indienen voor een tegemoetkoming in de loonkosten, en hiervoor een voorschot ontvangen.

Hiermee kun je werknemers met een vast en met een flexibel contract doorbetalen. De tegemoetkoming kan in ieder geval voor drie maanden aangevraagd worden.

 

Het UWV heeft een rekenhulp !

Als je deze rekenhulp gebruikt, voordat je de aanvraag voor NOW bij UWV doet, dan heb je een betere inschatting van jouw verwachte omzetverlies. 

 

Quote

Het UWV is van mening dat daarmee een zo goed mogelijke inschatting van het percentage omzetverlies wordt gemaakt. Dit om te voorkomen dat ondernemers een te hoog percentage opgeven en achteraf te maken krijgen met terugvordering. Of een te laag percentage opgeven waarmee het voorschot te laag is en de ondernemer nog meer in financiële problemen komen.

 

Meer informatie over de voorwaarden en óf en zo ja je voor deze NOW-regeling in aanmerking komt, kun je vinden op de website van het UWV.

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, absoluut complimenten. Ik val helaas tussen wal en schip. Meer dan 75% omzetverlies, dus kan een regeling goed gebruiken om het bedrijf overeind te houden. DGA's vallen echter buiten de regeling, terwijl je toch ook op eigen loonlijst staat. Tozo is dan weer een aanvulling tot het minimum, waardoor je hier ook niet voor in aanmerking komt.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 1
Zojuist, Ondernemeneer zei:

Ja, absoluut complimenten. Ik val helaas tussen wal en schip. Meer dan 75% omzetverlies, dus kan een regeling goed gebruiken om het bedrijf overeind te houden. DGA's vallen echter buiten de regeling, terwijl je toch ook op eigen loonlijst staat. Tozo is dan weer een aanvulling tot het minimum, waardoor je hier ook niet voor in aanmerking komt.

Geldt voor ons ook, maar het personeel wordt iig enigszins gecompenseerd. We kunnen niet alles hebben

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net het UWV gebeld en voor mijn bedrijf bizar slecht nieuws: Ik heb 2 medewerkers sinds 1 februari in vaste dienst, beiden werkten daarvoor al een jaar via het uitzendburo bij mij. Maar ik val daarmee dus buiten de boot. Zijn er mensen die ook een dergelijke ervaring of kennis hiervan hebben???  Voor mij heel heftig want > 70% omzet is nu weggevallen en heb beiden in dienst gehouden omdat ik ervan uitging NOW te krijgen wat nu heel noodzakelijk is.  

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie
  • 0

@ragapeldoorn:  heel erg vervelend dit!

 

Ik hoop dat er alsnog een noodmaatregel voor komt. Maar in het worst case scenario kun je  bij UWV ontslag aanvragen om bedrijfseconomische redenen. De werknemers hebben dan  recht op WW.  Fijn voor niemand, maar denk ook aan jezelf! 

 

Sterkte gewenst in deze periode.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.