• 0

Een kans voor jonge mode ondernemers.

Omschrijving van je concept:

Beste lezers,

 

Ik vroeg mijzelf af wat jullie van het volgende concept vinden. Denken jullie dat hier een kans van slagen in zit?

 

Het concept betreft het creëren van een platform waar jonge ondernemers de kans krijgen om hun zelf ontworpen kleding aan te bieden.

In mijn optiek is het op dit moment zeer lastig voor kleine ontwerpers om hun kleding aan te bieden aan een grote doelgroep. Dit komt natuurlijk omdat ze in het begin niet het netwerk hebben om een grote menigte aan te spreken. Daarnaast ontwerpen ze vaak een aantal shirtjes, petten of broeken maar niet genoeg om een goed gevulde webshop te starten. 

 

Het leek mij een goed idee om een webshop op te richten waar talentvolle ontwerpers hun producten kunnen aanbieden op een gebundelde webshop. Op deze webshop zullen dan unieke kledingstukken worden verkocht. Het stimuleert jongeren om zelf een kledingmerk op te zetten doordat ze hun producten direct op een website kunnen plaatsen dat meer bereik heeft. 

 

Zelf als webshop eigenaar zorgen wij voor de marketing van de website om meer bezoekers te genereren wat belangrijk is voor de merken die verkocht gaan worden. Het geld gaat de webshop verdienen door de producten van de ontwerpers te verkopen. Met de ontwerpers wordt dan een bedrag afgesproken dat per verkocht product wordt verdient.

De verzendingen etc. wordt geregeld door de merken zelf waardoor de webshop ook geen voorraad nodig heeft. Het enige wat er dus nodig is dat betreft een webshop, merken die op de webshop verkocht willen worden en goede marketing. 

 

Het geld zal de webshop dus genereren met het verkopen van producten. Daarnaast wil ik nadenken om producten te promoten op de voorpagina van de website of op instagram tegen een vergoeding. 

 

Mocht de webshop ontwikkeld zijn dan zou ik dit graag uitbreiden met een blog. Een blog waar andere ondernemers tips geven waar zij tegen aan zijn gelopen etc.

Dit zou ik dan doen om een community te creëren. 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb contact opgenomen met enkele kledingmerken wat zij van dit idee vinden. Ze waren zeer te spreken omdat ze zelf aangaven dat het nu heel lastig is om hun merk uit te breiden.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil kleine ondernemers/ontwerpers een mogelijkheid bieden om hun droom te verwezenlijken . De droom om hun zelf ontworpen kledingstukken aan te bieden aan het grote publiek.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Zodat ik weet is dit concept er nog niet.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik zou graag feedback willen ontvangen waarom jullie denken dat dit idee wel of geen kans van slagen heeft.

  

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Dat doet Fashionchick al sinds de oudheid met vrouwenkleding. Die krijgen gewoon 5% tot 15% op elke transactie die zijn oorsprong vindt in de community. Ook Net-a-porter en Yoox zijn zo begonnen, maar die zijn uit eigen voorraad gaan verkopen.

 

Weet je dat al? Waar ligt de voorraad? Wie beheert die? Van waaruit lever je?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.