• 0

MKB Belangen BV met coronacrisis services?

Beste collegas,

Vanmorgen werd ik gebeld door MKB Belangen die me advies wilde geven over steunmaatregelen voor kleine bedrijven in de coronacrisis. Ik dacht dat het iets van de overheid of de KvK of iets dergelijks was.

Ze hebben het gesprek op band opgenomen en per mail een afspraak gemaakt voor een vervolggesprek. Daarvoor hebben ze een factuur (incasso) van € 163,35 meegestuurd. Ook is er een aantal zaken genoemd waar ze naar kijken en waarvan ik al weet dat het op mij helemaal niet van toepassing is. En dit advies noemen ze Corona Crisis Service.

In het vervolggesprek moet ik een heleboel bedrijfsgegevens oplepelen. Uit de factuur blijkt dat het MKB Belangen een BV is.

Ik heb hier geen goed gevoel bij. En bij de KvK kan ik toch gratis hetzelfde advies krijgen?

 

Het vervolggesprek heb ik uitgesteld maar nu bellen en mailen ze mij de hele tijd voor een vervolg.

Ik heb contact met de bank opgenomen om de incasso te blokkeren.

 

Kom ik hier zo onderuit of zal ik toch moeten betalen?  Of moet ik binnen twee weken het contract opzeggen, of wat dan?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Heb je ze gemachtigd? Waarschijnlijk betreft het vooral een nota die ze met de nodige poeha doordrukken, omdat je immers aan de telefoon ergens JA op zou hebben gezegd.

 

Deze scam klinkt heel bekend. Er zijn tenminste twee vergelijkbare kwesties op dit forum behandeld. Om de vergelijking te kunnen maken, wil ik je vragen digitale kopieën van de correspondentie te sturen naar [TwablaHL@gmail.com]. Ook zou het helpen als je deze lastpakken vraagt om een kopie van de geluidsopname.

 

Dan krijg je van mij een standaard brief met een beroep op dwaling als gevolg van misleidende informatie.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dat klinkt inderdaad naar MKB Belangen van Adrienne van Veen, want die bieden een Corona Crisis Scan aan. Lees ook eens de uiteenlopende reviews op Facebook. Sommige klanten zijn enthousiast, andere klagen over aanhoudende spam.

 

Quote

Vul onze eenvoudige scan in, en wij vertellen je wat jouw mogelijkheden zijn, en dienen alles voor jou in!

 

MKB Belangen is een semi-commerciële club in het jasje van een belangenvereniging, dus er kan maar zo een factuur hangen achter een adviesgesprek. Ze hebben ook energie verkocht onder het label MKB Collectieven.

 

Ik neem aan dat ze niet met scammers geassocieerd willen worden, dus als er facturen worden verzonden naar ondernemers op basis van vage adviesgesprekken, gaan ze dat vast alsnog ongedaan maken. En misschien is het wel een andere partij die van deze namen gebruik maakt.

 

We horen graag hoe andere ondernemers deze service ervaren.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

De familie Van Veen heeft nogal wat aandacht van de media gekregen, de afgelopen jaren. Meneer Van Veen beheert een spinneweb van bedrijven dat geld verdient door diensten te verkopen aan MKBers en mevrouw Van Veen treedt naar buiten op als gezicht van de belangenclub.

 

Zo hadden ze een bedrijf dat websites bouwde voor kleinere ondernemers op basis van maandelijkse betaling (ook een bekend verdienmodel). Daar ontstond heibel tussen de aandeelhouders (zie Intermediair), met gevolgen voor de sitebouwers in Spanje. Opvallend: klanten mopperden niet.

 

De energie-inkoopcombinatie MKB Collectieven was een onderwerp voor Argos: ZZPers als prooi. Kwam ook op HL ter sprake.

 

Quote

Kleine ondernemers en ZZP'ers worden continu gebeld met verleidelijke aanbiedingen, bijvoorbeeld voor zakelijke energie. De ondernemers lijken een vrijblijvend aanbod te krijgen, maar zitten vervolgens aan een contract vast. 

 

Typisch een voorbeeld van misbruik maken van het verschil tussen ondernemers en consumenten. De ACM heeft daar uiteindelijk op ingegrepen omdat de energiewet inderdaad bescherming biedt aan kleine zelfstandigen.

 

MKB Collectieven is door de Reclame Code Commissie aangesproken op misleidende reclame.

 

De familie Van Veen is eigenaar van het telemarketingbedrijf TMSS in Altea, Spanje

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.