• 0

Aangifte inkomstenbelasting vof 2019

Ik denk dat ik 2 hele simpele vragen ga stellen, maar ik twijfel toch te veel. 

 

Ik ben bezig met de aangifte inkomstenbelasting van de V.o.f. van 2019 

 

v.o.f. is juni 2019 gestart, daarvoor was het een `niet transparante` rechtsvorm (llp) over de inkomsten van januari tot en met juni is afgerekend (de lonen van mijzelf , LH etc die lonen zijn dus in Juni door onze boekhouder gedaan) 

 

mijn eerste vraag : in de `al ingevulde gegevens` staat het salaris van de LLP. nu vul ik de overige inkomsten in van de v.o.f. (de prive opnames van de winst) ik heb de v.o.f. met een andere zakenpartner. Ik heb echter van deze opnames, ook reiskosten gemaakt. Ik zie dat de reiskosten alleen ingevuld kunnen worden voor de vof zelf maar dus niet voor mij als vennoot, dit houd dus in dat al het inkomen van de v.o.f. als inkomsten worden gezien, terwijl er ook reiskosten zijn gemaakt. Waar kan ik dit invullen? 

 

Mijn tweede (domme vraag) : vul ik bij onderneming : de totale omzet en kosten van de v.o.f. in? en het resultaat wat eruit komt (uiteraard naar waarheid) invullen in de verdeling van de winst? of vul ik bij onderneming alleen mijn eigen omzet en kosten in ? (dan zou vraag 1 opgelost zijn want dan kan ik wel de reiskosten invullen)

 

 

 

 

voorbeeld (geen echte resultaten van ons maar voor het gemak)

 

 

omzet vof is 100 000 

personeel is 40 000

 

grofweg resultaat 60 000 

 

ik 30 000 

vennoot 30 000

 

 

 

 

vul ik bij onderneming in : omzet vof en het hele traject,   of begin ik bij mijn eigen winst resultaat? 

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
6 uur geleden, Anoukhn zei:

Topic mag dicht. Heb inmiddels de antwoorden via mijn boekhouder.

Het idee van een forum is toch wel een beetje geven en nemen. Dus waarom vertel je ons dan niet ff wat die antwoorden waren? Dan kan iemand die later jouw topic vindt ook de antwoorden lezen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.