• 0

Sena: betalen rechten voor afspelen muziek

Vandaag een brief ontvangen van de Sena met het vriendelijke verzoek hun te vertellen of ik naar muziek luister op mijn kantoor om daar vervolgens een factuur van 97 euro voor te krijgen. Nu kan ik me voorstellen dat je moet betalen als je muziek afspeelt in een winkel/bar e.d. maar voor een thuiskantoor waar verder geen klanten komen? Van de site word je niets wijzer en de zoek functie hier en op Google levert weinig op.

 

Dus mijn vraag: valt het luisteren naar muziek tijdens het werk bij een eenmanszaak (die in de woonkamer) zit onder deze wet/heffing en zou ik moeten gaan betalen?

 

Alternatief is burgelijke ongehoorzaamheid en opgeven dat m'n muziek alleen aan staat als ik prive achter m'n pc zit ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kreeg voor een tijdje terug ook een factuur voor het afspelen van muziek op ons kantoor, voor 2007 en 2008, iets van rond de 190 euro. ( ja en daar kregen we nu pas de factuur van )

 

Heb ze gemaild: op basis waarvan sturen jullie ons een factuur ? " geen reactie wel herinneringen, paar keer gemaild, steeds geen reactie maar de herinneringen bleven wel komen. weer hetzelfde gemaild, en kreeg ineens een creditnota in PDF per email.

 

Dus 0,0 betaald. :P

Link naar reactie
  • 0

Aan Buma betaald je auteursrechten tbv componisten, de bedenkers van de muziek,tekst ect.

Aan Sena betaald je naburigerechten tbv de uitvoerende artiesten

 

Buma en Sena zijn dus 2 verschillende instanties en dus betaal je niet dubbel, maar aan beide.

 

Buma vrij is als het werk meer dan 70 jaar geleden is geschreven en dat je dit orginele werk dus zonder bewerkingen (resample ed ten gehore brengt.

 

Sena vrij is als de orginele uitvoerig ouder is dan 50 jaar

 

Dus doe hier je voordeel mee ;)

Link naar reactie
  • 0

Buma vrij is als het werk meer dan 70 jaar geleden is geschreven ...

Onjuist, het werk is rechtenvrij als alle betrokken auteurs (componist, tekstschrijver) meer dan 70 jaar geleden zijn overleden.

 

 

Sena vrij is als de orginele uitvoerig ouder is dan 50 jaar

Ook onjuist, het gaat erom wanneer de opname van de uitvoering op de markt is gebracht, dat moet langer dan 50 jaar geleden zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.