• 0

BTW-nummer niet meer goedgekeurd

Een Duitse ICT-leverancier, Amazon Zakelijk en een andere leverancier keuren mijn Nederlandse btw-nummer sinds 2020, mijn belastingnummer niet meer goed voor btw-verlegging, terwijl ik een zakelijk account heb.

 

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik heb een eenmanszaak. Mijn BTW-nummer begint met NL, vervolgens mijn BSN en eindigt met B01.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Je hebt sinds 1 januari voor je eenmanszaak een nieuw btw-id gekregen. Alle eenmanszaken hebben dat. Voorheen was het btw-nummer je sofi nummer gevolgd door b01. Wegens veiligheid hebben alle eenmanszaken sinds 1 januari een nieuw btw-id gekregen wat ook niet meer eindigt op b01.

 

Als je je de brief niet meer kunt herinneren dan moet je die opnieuw aanvragen via de belastingtelefoon.

 

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/bedrijf-starten/btw-nummer-alles-wat-je-wil-weten/

 

Ps. Je kunt je eigen nummer ook controleren via

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=nl

Daar zul je zien dat je oude nummer niet meer correct is.

 

Je zult dus ook je briefpapier aan moeten passen.

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
Zojuist, herman van der helm zei:

Klopt als ik het hier invul, maar in België werkte het niet. Mijn arfnemer kreeg wel goed resultaat met invullen van het oude nummer.

Dan gebruiken ze daar een verouderd systeem en niet het officiële VIES. Daar mag je ze wel even op wijzen.

 

Waarom heeft jouw afnemer overigens jouw btw-id (actief) nodig?

 

Voor je leveranciers moet je in ieder geval zorgen dat je nieuwe btw-id op je inkoop facturen staan met je verlegde btw. Anders kan dat ook nog tot problemen leiden.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.