• 0

commerciële zorgcentra

Nadat ik het laatste nummer van Sprout had gelezen is mij één zin (ja ja, van het hele blad) blijven hangen, dit betreft de uitspraak van Tendris dat deze jongens nog met het idee rondlopen om een bejaarden/verzorgings-huis te willen oprichten die winstgevend is.

Dit lijkt mij op het eerste gezicht ook een haalbaar plan aangezien de zorgcentra "volgens Tendris" € 250,- ontvangen per persoon per dag.

 

Heeft iemand een idee in hoeverre dit commercieel haalbaar is?

Of zijn er reeds commerciële centra die zich om die reden bewegen in de markt?

 

Dennis K

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Markttechnisch gezien interessant voor verdieping.

*NL vergrijst

*men wordt ouder

*huidig tekort aan zorgcentra

*slecht imago van non-profit zorg

 

Nu is mij niet duidelijk wat hier onder zorgcentra wordt gezien. Een ziekenhuis levert ook zorg. En ik meen dat daar een verblijf van een persoon per dag 1000,- euro kost. Dus dan kan die 250,- al niet uit. Maar zaken als thuiszorg of een bejaardenhuis vragen een geheel andere intensiteit van begeleiding.

 

De vraag is eigenlijk:

Kan er een particulier zorgcentrum worden opgericht dat die personen bedient die niet in de wachtrij willen staan en een hogere mate van kwaliteit / aandacht wensen tegen een hogere prijs dan zij bij een bestaand zorgcentra betalen?

 

Mijn inziens is de categorie die hier mogelijk oren naar heeft groeiende door de eerder genoemde tendensen.

Link naar reactie
  • 0

De vraag is eigenlijk:

Kan er een particulier zorgcentrum worden opgericht dat die personen bedient die niet in de wachtrij willen staan en een hogere mate van kwaliteit / aandacht wensen tegen een hogere prijs dan zij bij een bestaand zorgcentra betalen?

 

Niet zozeer meer willen betalen als ook dezelfde zorg voor minder aan te kunnen bieden en luxere zorg voro meer.

Dit is naar mijn mening één van de snelst groeiende markten.

En waarom zou het slecht zijn voor het imago, als je de juiste marketing strategieën toepast kan het imago van de zorg jusit omhoog!

 

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er bekend in de zorgereld, en dit is zeker levensvatbaar. Echter: de meeste zorginstellingen die overheidsgeld ontvangen zijn wel semi-overheid. Er valt zeker geld mee te verdienen, ik ken meerdere mensen die vanuit ervaring in de zorgwereld een commerciele zorginstelling opgericht hebben (in de Limburgse bossen, rondom Zeist...). Echt geld verdienen doe je alleen door je op de rijkere oudere te richten: de huur van een aanleunflat incl. zorgovereenkomst is al snel 3000 euro per maand. Het spreekt voor zich dat niet iedereen dat op kan hoesten, en je zult een deel gewoon meoten verdienen door bijvoorbeeld een goedlopend restaurant inpandig te hebben. Die heeft wel veeeel vaste klanten, want veel ouderen hebben graag dat er voor ze gekookt wordt.

 

Een van mijn projecten was in een restaurant in Nieuw Bleyenburg, Utrecht, waar een restaurant in een ouderenappartementengebowu voor eigen winst- en verlies gedreven wordt. Verdienen ze een goede boterham aan. Het is wel een vrij gecomlpiceerde onderneming om zo'n tehuis te beginnen: er hangt waanzinnig veel wet-en regelgeving aan, zowel aan de zorgkant als aan de arbokant voor het zorgpersoneel.

 

Sowieso is de ouderenmarkt een absolute groeimarkt ;)

 

ps. als jij start, heb je ook snel een wachtlijst hoor!

Link naar reactie
  • 0

Zonder dat het mijn enthousiasme te veel aantast moet ik wel toegeven dat ik na het lezen van http://www.woonzorg.nl/publicaties/media/Projectenboek.pdf erachter ben gekomen dat het inderdaad nogal wat expertise met zich meebrengt om een dusdanige zorg-/wooninstelling op te zetten.

Uit de informate blijkt overigens ookd dat er erg veel samen gewerkt en geïnvesteerd wordt vanuit verzekerraars ed.

 

Toch lastig, een gat in de markt te zien zonder er waarschijnlijk ooit iets mee te kunnen doen.

 

Back to the real world ;D!

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

In Tjechië staan midden in gigantisch mooie bos gebieden hele kazernes leeg, voor een prikkie te koop, Schitterend om daar zorg centra's van te maken in combinatie met vakantie gelegenheid. Daar zijn de regeltjes nog niet zo heel scherp. Zet mij daar maar neer met een zootje hennep bier als ik alleen nog voor me uit kan kijken:-)

 

Schitterende stijle hellingen om met je rolstoel vanaf te sjesen en met zo'n tweede hands trek liftje uit oostenrijk weer omhoog zien te komen:-)

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Belangrijke vraag is vooral of die 250 euro klopt, en de voorwaarden te zijn om die te ontvangen. Wellicht is er wel een categorie die je voor dat geld winstgevend kunt verzorgen, maar welke criteria mag je aan mensen stellen om binnen te komen, en belangrijker: hoe kom je er weer vanaf als de zorgkosten na verloop van tijd stijgen?

Link naar reactie
  • 0

Dergelijk concept is bij ons in de straat opgezet. Een voormalig gebouw dat eerst dienst deed als Vroedvrouwenschool is in het geheel verbouwd tot een zorgcentra. Ik weet niet of de uitbater een (semi)-overheidsbedrijf is, maar ik weet wel dat alle zorg die men afneemt per minuut betaald moet worden; varierend van stofzuigen, ramen lappen, lichamelijke zorg tot het uitlaten van de hond.

Link naar reactie
  • 0

Belangrijke vraag is vooral of die 250 euro klopt, en de voorwaarden te zijn om die te ontvangen. Wellicht is er wel een categorie die je voor dat geld winstgevend kunt verzorgen, maar welke criteria mag je aan mensen stellen om binnen te komen, en belangrijker: hoe kom je er weer vanaf als de zorgkosten na verloop van tijd stijgen?

 

Die 250 euro kan heel erg verschillen. Veel thuiszorgorganisaties zijn ninmiddels ook zelfstandige (commerciele) bedrijven, die krijgen betaald vanuit het persoonsgebonden budget dat een client heeft (vanuit overheid ne verzekeringen) naargelang de hoeveelheid werkzaamheden die ze doen. Vooral de kleinere organisaties hebben moeite om van die vergoeding een fatsoenlijke zorg te kunnen leveren. De thuiszorgmarkt is de afgelopen ajren aanzienlijk verslechterd door de komst van die kleine organisaties: vaak hebben ze net niet genoeg personeel om dichtbij alle clienten te zitten, en de reistijd gaat dan af van de zorgtijd. De zorgtijd is al zo krap dat alle activiteiten zijn onderverdeeld in blokjes van minuten ( x minuten stofzuigen, y minuten medicijnen geven, z minuten steunkousen aantrekken). Vaak halen ze dus wel het geld binnen, maar schort het nogal eens aan de zorg.

 

Er vanaf komen? :o Als je een commerciele zorginstelling begint? Dat lukt je niet, wel eens gehoord van huurdersbescherming? Je kunt hooguit weigeren om meer zorg te verlenen dan hun persoongebonden budget toelaat, maar als je daarmee te ver gaat wordt je door de familie aangeklaagd dat je mensen verwaarloosd (en dat een serieuze claim om je zorgen over te maken).

Wel is er een verschil tussen ouderenzorg en verpleeghuiszorg: als de klachten boven een bepaald niveau komen, er revalidatie nodig is of sprake is van dementie, dan valt dit onder verpleeghuiszorg en zo iemand kan met een indicatie opgenomen worden in een verpleeghuis. De zorg die dan benodigd is mag je als reguliere zorginstelling dan zelfs niet leveren, daar moet je wel de papieren voor hebben dat je die capaciteiten in huis hebt.

 

Als zo'n demente bejaarde niet wil, dan kan de familie de rechter vragen om door een spoedzitting iemand te dwingen: maar dat huisje van die bewoner moet je net zo lang aanhouden als de huur betaald wordt. Je mag niet het huisje leegmaken en iemand anders erin stoppen.

 

Iemand nog zin om een commerciele zorginstelling te starten?

Link naar reactie
  • 0

Op die vergrijzing speel ik ook in en ik weet dat er meerdere particuliere woonzorgcentra bestaan en dat dat inderdaad allemaal erg ingewikkeld is, maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is. Dus als je echt wil, dan moet je dat zeker proberen.

 

Ik verkoop hulpmiddelen aan vooral senioren. Ik verkoop rechtstreeks aan de particulier en heb verder niks te maken met zorgverzekeraars of de WVG (wet voorzieningen gehandicapten). Dit is een bewuste keuze geweest. Mensen kunnen bij mij een rollator aanschaffen en daarvoor krijgen ze geen vergoeding van de verzekeraar.

Het verschil zit hem in de kwaliteit en de service en daar hebben mensen absoluut geld voor over. Als mensen een rollator vergoed krijgen van het ziekenfonds is het zo'n zware blauwe rollator en hebben ze geen keus. Bij mij krijgen ze wel die keus en dat geld voor alle hulpmiddelen die ik verkoop.

Dus als jij iets levert van goede kwaliteit, hebben mensen daar zeker geld voor over!

 

Succes, en als ik ergens mee kan helpen hoor ik het graag!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Naast de markt voor particuliere woonzorgcentra is er volgens mij ook een interessante markt voor centra die zich richten op nazorg/zorg tijdens herstel. Er wordt hierbij gesproken over zorghotels. De idee is dat thuis vaak niet de ruimte, tijd, zorg bestaat/geboden kan worden die nog is voor een snel herstel. Belangrijke factoren die er verantwoordelijk voor zijn dat dit een belangrijke groeimarkt is, zijn de individualisering van de samenleving (toename aantal eenperssonshuishoudens), toenemend aantal tweeverdieners, de kosten van afwezigheid drukken steeds zwaarder op de werkgever.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.