• 0

Zakelijke autoverzekering als jongvolwassene i.p.v. particuliere verzekering

Hallo,

 

Ik ben nog een relatief jonge ondernemer van 19 jaar oud. Voor mijn onderneming ben ik regelmatig onderweg (nu i.v.m. corona natuurlijk minder), maar tot heden heb ik de auto van mijn ouders gebruikt. Tot nu toe vonden ze dit geen probleem (dat zeggen ze tenminste :face-savoring-food:), ik vergoed het gebruik natuurlijk ook. Echter vind ik het tijd om een eigen auto aan te schaffen (deels uit passie maar ook uit gemak).

 

Het is algemeen bekend dat jonge(re) bestuurders veel meer premie betalen dan oudere bestuurders. Nu viel het mij op dat wanneer ik een zakelijk autoverzekering zou afsluiten ik 50 tot 60% goedkoper uitkom dan bij een particuliere autoverzekering. Dit baseer ik op de prijsopgaven die de websites van (particuliere en zakelijke) autoverzekeraars geven. Het lijkt alsof er bij zakelijke autoverzekeringen niet naar de leeftijd gekeken wordt.

 

Nu vroeg ik mij af, is dit ook zo? Met deze vraag kan ik uiteraard zelf naar autoverzekeraars gaan, maar ik dacht het is nooit verkeerd om het op HigherLevel te vragen. Mochten andere jonge ondernemers in de toekomst dezelfde vraag hebben, vinden ze het antwoord meteen hier.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

Leon

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
19 minuten geleden, retired zei:

Mijn zakelijke autoverzekering doet gewoon  aan bonus malus regeling. 

 

Met 70% korting betaal ik niet de hoofdprijs maar particulier zou ik toch goedkoper uit zijn.

De bonus malus staat los van de leeftijd, als ik me niet vergis?

 

Ik heb nog even verder gekeken, en eigenlijk lijkt alleen Centraal Beheer geen rekening met de leeftijd te houden. Andere autoverzekeraars geven direct een fors hogere premie.

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, retired zei:

Met 19 jaar zal je nog weinig bm treden opgebouwd hebben.

 

Veel verzekeraars hanteren leeftijd toeslagen voor  jeugdige bestuurders. 

Klopt, geen eigenlijk.

 

Leeftijd toeslagen zijn inderdaad gebruikelijk, maar daarom vind ik het opmerkelijk dat Centraal Beheer geen toeslagen lijkt te hanteren. Ik ga morgen eens bellen met ze, waarschijnlijk krijg ik dan te horen dat de prijsopgaven op de site slechts indicatief zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.