loading
Ga naar inhoud
Merijn0114
Verberg

Activa-passivatransactie en belastingrecht

vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

Nee.

Het enige waar je tegen aanloopt is dat je op deze manier niet een handelsnaam met bijbehorende (oudste) rechten en plichten mee kunt verkopen. 

Ik help ondernemers aan betaalbare en betrouwbare verzekeringen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen. Vragen of offerte? ☛  contact

Werkgever en op zoek naar een goede en betaalbare verzuimverzekering voor je personeel ? ☛ www.verzuimverzekerd.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1
  • Waardeer dit antwoord
2 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Nee.

Hangt ervan af wat je verkoopt.

Als de gehele onderneming of zelfstandige onderdelen daaruit niet wordt/worden overgedragen, dient over de verkoop van losse bedrijfsmiddelen wel Omzetbelasting worden afgedragen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

De BV bestaat uit 2 bedrijfsactiviteiten. Graag wil ik alle activiteiten dmv een activa-passiva transactie verkopen. Heb ik het goed dat wanneer ik bijvoorbeeld stratenmaker en hovenier ben en alle hoveniersactiviteiten (gereedschap & klantenportefeuille) verkoop aan een andere hovenier geen OB verschuldigd ben en wanneer ik alle hoveniersactiviteiten aan 10 verschillende hoveniers verkoop wel OB verschuldigd ben?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis