• 0

Inschrijving bij de KVK met bestaand BTW-nummer

Goedenavond!

 

Ik heb nu ongeveer een jaar lang als freelancer via een platform klussen uitgevoerd tijdens mijn studentenperiode. Mij is destijds aangeraden om enkel een BTW-nummer aan te vragen en dat heb ik ook gedaan. Ik wil nu ik mijn diploma binnen heb, mijn eigen adviesbureau oprichten (eenmanszaak). Ik wil mij dan ook inschrijven bij de KVK. Het freelancen is echter een leuk zakcentje voor ernaast dus dat wil ik niet opgeven. Ik heb daarom gekozen om een eenmanszaak op te richten met het adviesbureau als hoofdactiviteit en het freelancen als nevenactiviteit. Mijn vraag is hoe ik dit met de KVK ga kunnen regelen. Ik heb immers al een BTW-nummer. Dit BTW-nummer staat echter op een ‘bedrijfsnaam’ die ik heb moeten kiezen om mij aan te kunnen melden op het platform en deze wil ik dan ook wijzigen. Kortom:

- Kan ik mij bij de Kvk inschrijven met een bestaand BTW-nummer?

- Kan ik dan ook de gekoppelde bedrijfsnaam wijzigen? (Bijv door een brief naar de belastingdienst te sturen?)  

 

alvast bedankt!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
2 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Welkom op HL

 

Heb je deze vragen al bij KvK gesteld?

Dank voor het welkom! Ik had telefonisch contact gezocht maar in verband met de coronamaatregelen werd ik verwezen naar het Ondernemersplein. Daar stond weer dat als ik het antwoord niet kon vinden, ik hem hier moest stellen. Ik heb inmiddels deze vraag ook via de mail neergelegd bij een paar personen die werkzaam zijn bij de kvk, in de hoop dat ik zo misschien een antwoord zou krijgen. Daarvan wacht ik echter nog op antwoord.

Link naar reactie
  • 0

Ja hoor dat lijkt me geen probleem. Het is niet verplicht om een nieuw btw nummer te krijgen, de gecombineerde aanvraag is een service..

zorg dat je bij de inschrijving je btwnummer bij je hebt en dan kunnen ze de extra aanvraag achterwege laten.

 

Voor een naamswijziging kun je gewoon de belastingdienst een brief sturen. En eventueel ook de nieuwe activiteiten melden, als dat niet via de inschrijving wordt doorgegeven.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/ondernemen/onderneming_wijzigen_of_beeindigen/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.