• 0

Corona vraagt om inventiviteit.

De neergang van onze omzet door corona zorgde voor veel vrije tijd.

De eerste weken verloor ik me in het kijken naar allerlei onheilsberichten.

Ik zag mensen op IC gierend gek worden van de overbelasting. 

Beschrijvingen hoe het daar aan toe ging en later filmpjes erover overtuigde me ervan dat ik misschien iets kon helpen.

In enkele weken een concept bedacht om de IC medewerkers in ieder geval te ontlasten.

Een indruk van het concept is hier te zien:

https://www.youtube.com/watch?v=KEURD0C12ZE

We gaan nu de mensen die er mee zouden kunnen werken proberen te benaderen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

Gaaf, weet niet wat de eisen zijn aan materialen en gereedschappen voor deze in een IC mogen worden gebruikt.

 

denk overigens dat je Tiller straks in de 1,5 meter economie ook wel eens een betekenis kan spelen.

tillen van zware maar niet lange objecten mag niet meer met twee personen.

 

ik zou zeggen start de marketing machine op en adverteer je gek 😀

Link naar reactie
  • 0

Op de video afgaand:

 

Huidig: 22 seconden × 7 personeel = 154 personeelseconden.

 

Machine: 95 seconden × 2 personeel = 190 personeelseconden.

 

Ik heb de supervisor uit het eerste filmpje niet meegeteld, die zal er ook in het tweede scenario bij moeten zijn, gok ik.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
40 minuten geleden, Branko Collin zei:

Op de video afgaand:

 

Huidig: 22 seconden × 7 personeel = 154 personeelseconden.

 

Machine: 95 seconden × 2 personeel = 190 personeelseconden.

 

Ik heb de supervisor uit het eerste filmpje niet meegeteld, die zal er ook in het tweede scenario bij moeten zijn, gok ik.

Dank voor deze reactie.

 

Wat denk je van de voorbereidingstijd, de fysieke belasting van het personeel, de benodigde veiligheidskleding, mondkapjes, besmettingsgevaar, afstand tot elkaar, druk op personeel, et cetera.

Maar goed, ik zeg ook niet dat ik het ei van Columbus heb gevonden.

Link naar reactie
  • 1

Ik gok dat in praktische zin er al veel medisch personeel dicht bij elkaar in de juiste kleding zal zijn, een team samenstellen om een patiënt om te rollen kan ad hoc en vrij snel gebeuren als dat nodig is. Je oplossing zal meer problemen moeten verhelpen dan creëren. Het hangt er denk ik ook van af hoe vaak dit omrollen moet gebeuren en hoeveel patiënten ze dan achter elkaar aanpakken. Dat is kennis die ik ontbeer en jij mogelijk wel hebt.

 

Je laat in elk geval zien dat je bereid bent mee te denken en dat je in staat bent om in korte tijd een praktische constructie in elkaar te zetten. Dat lijken me nuttige skills.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 1

Heel inventief Herman, ik ben benieuwd of dat goed ontvangen wordt. Want naast corona zijn er veel meer belastende draaibewegingen die gemaakt moeten worden voor patiënten met risico op doorlig wonden. Er zijn al speciale anti-doorlig matrassen en bedden, maar ook daar moeten patienten nog regelmatig gekeerd of verlegd kunnen worden. (als je nog wat meer research wilt doen zoek dan eens op "decubitus" dat is de medische term voor doorliggen, daar zijn misschien ook wel samenwerkingspartners te vinden voor het testen. of met een kritische blik te kijken nar jou idee)

 

Ik vind het een goed idee, een "proof of concept" waarin een uitvinder met een slechte rug samen met zijn vrouw (gok ik) lukt om een volwassen vent te draaien.

Dan zal het met 2 - 4 zorgprofessionals ook wel lukken.. En de definitieve versie zal vast geen 4 losse marktkraam klemmen gebruiken, ruimte zat voor verbetering.

En ik denk dat de reductie van tilbelasting in ziekenhuizen ook zwaar zal wegen (no phun intended)

 

 

Link naar reactie
  • 1
5 uur geleden, Branko Collin zei:

Op de video afgaand:

 

Huidig: 22 seconden × 7 personeel = 154 personeelseconden.

 

Machine: 95 seconden × 2 personeel = 190 personeelseconden.

 

Ik heb de supervisor uit het eerste filmpje niet meegeteld, die zal er ook in het tweede scenario bij moeten zijn, gok ik.

1 aspect speelt ook mee.

Het gaat om geschikt, geschoold IC personeel.

Daar is slechts een beperkt aantal van beschikbaar. Als over 2 maanden 20% met rugklachten thuiszit ...

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Goed bezig. Leuk om te zien dat je ook in deze situatie er weer iets nieuws en positiefs uit weet te bedenken.

Dit gaat natuurlijk veel verder dan een besparing in tijd of kosten alleen, denk ook ziekteverzuim en werkplezier en daarnaast in algehele zin: zorgpersoneel (fysiek in dit geval) ontlasten.

Link naar reactie
  • 0

Zijn er al ondernemers in de "Thuisquarantaine-business" gestapt?

 

Kunt denken aan diensten (service of advies) of producten.

 

Simpel voorbeeld: stel je legt in een meerpersoonshuishouden iemand apart op een slaapkamertje maar in het hele huis draait een balansventilatiesysteem zodat alle lucht overal komt ... niet handig. Dienstverlening om de ruimte geschikt te maken.

 

Beddengoed/wasgoed wat separaat opgehaald en gewassen wordt.

 

Kortdurende verhuur van 1 persoons bedden.

 

Etc etc

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe wou je een compleet pand verbouwen om de ventilatie zo aan te passen dat deze niet van ruimte naar ruimte gaat, terwijl er al een besmettingsrisico aanwezig is (anders hoefde je dat niet te doen)? 

 

Uiteraard kan je het een etmaal laten luchten en dan aan de slag, maar voor zoiets klaar is ben je minstens een paar dagen verder. De bewoners vang je op in een hotel (euh, dicht), of bij hun familie (oh, social distancing) of iets in die geest (3 dagen in de auto op elkaar gepakt)?

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Hoe wou je een compleet pand verbouwen om de ventilatie zo aan te passen dat deze niet van ruimte naar ruimte gaat, terwijl er al een besmettingsrisico aanwezig is (anders hoefde je dat niet te doen)? 

Wanneer iemand met Corona geïsoleerd in een kamer met balansventilatie gaat liggen komt die lucht etc terug in het hele huis. Je zult dus voor de ene kamer het systeem aan moeten passen. Dat kan in een dagdeel. Vervolgens dient de ventilatie van zo'n ruimte via het raam te gebeuren. Anders is het weinig zinvol om iemand apart te leggen.

 

9 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Uiteraard kan je het een etmaal laten luchten en dan aan de slag, maar voor zoiets klaar is ben je minstens een paar dagen verder. De bewoners vang je op in een hotel (euh, dicht), of bij hun familie (oh, social distancing) of iets in die geest (3 dagen in de auto op elkaar gepakt)?

Hotels zijn open. Hun restaurants zijn gesloten. Maar je kunt wel roomservice krijgen.

 

Kunnen dus voor allerlei ideeën gebruikt worden.

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

In Arnhem werden deze week twee maskermachines geplaatst in de eerste Nederlandse mondmaskerfabriek  die binnenkort 100.000 stuks per dag gaat maken. Dat is binnen een maand tijd van idee tot realisatie, inclusief een kwart miljoen financiering van Qredits. De mondmaskerfabriek biedt werk aan 28 statushouders.

 

Even verderop heeft Auping een productielijn geïnstalleerd die wekelijks een miljoen mondkapjes maakt in een denimblauw eendebekmodel. Dutch Design uit Deventer.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De Nederlandse Orde van Uitvinders (Novu) wil in haar tijdschrift (Vindingrijk) aandacht besteden aan uitvindingen, ontwikkelingen die een relatie hebben met Covid19 (Corona)

Je kunt iemand of jezelf aanmelden op  info@novu.nl

https://ge-cdn.novu.nl/f/communication/email-browser/872c7240f195b09d/2bc469233bda3007

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.