• 0

Goederen importeren met zeevracht vanuit China

(aangepast)

Hoi, 

 

ik ben een kapster en wil graag mijn meubels vanuit China bestellen. Ik heb een paar suppliers gevonden. De verzendkosten zijn vrij laag. Maar wat moet ik betalen als de goederen zijn aangekomen in Rotterdam haven. Ze worden CIF verzonden. De inhoud is 2,2 cbm.
 

Wie betaalt de CISF-kosten en al die charges uit China? Wie kan mij helpen wat er op de offerte moet staan? En wat ik moet betalen bij de douane in Rotterdam.  Ik heb zelf een EROI NUMMER. Kan ik dan de goederen zelf ophalen? 

aangepast door SeldaK
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

 

Op de meeste soorten meubelen wordt geen invoerrecht geheven, uiteraard wel invoer-BTW. Je kunt verder het beste contact opnemen met een douane-expediteur, die heb je sowieso nodig voor de aangifte. De vraag wat er op de offerte moet staan is me niet helemaal duidelijk en "niet" en "helemaal" mag je ook omdraaien.

aangepast door Bert.
Link naar reactie
  • 0

Hoi Bert 

 

Ik heb inmiddels een forwarder gecontacteerd die alles voor mij regelt. Wat ik bedoel met de inhoud van de invoice is wat ik moest betalen voor de afhandeling etc. Dat wordt dus ex-work tarief. De rest doet de forwarder. Dank je wel voor je bericht. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.