• 0

CE certificaten

Hi, ik had een vraagje betreft ce certificaten..

Ik ga verkopen op bol.com, mijn product zit in de categorie speelgoed, overig, overig. 

Er staat op internet dat je als je verkoopt in de sector speelgoed je een CE-certificaat nodig hebt. 

Als ik zelf logisch nadenk, lijkt het me onlogisch dat mijn product een ce nodig heeft. 

Is er iemand die misschien een lijst heeft met producten die een ce nodig hebben of kan iemand mij even persoonlijk helpen?

 

Groeten

 

Steije

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Steije,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

CE is geen certificaat maar een markering. Daarnaast is voor sommige producten ook een keuring vereist door een door de overheid aangewezen instantie 

 

Voor welke producten CE markering nodig is, wat je daarvoor moet doen  en voor welke producten ook nog een keuring nodig is, kun je vinden op de site van de RVO:  CE Markering

 

55 minuten geleden, SteijeP zei:

Als ik zelf logisch nadenk, lijkt het me onlogisch dat mijn product een ce nodig heeft. 

 

CE Markering heeft te maken met dwingende Europese wetgeving, probeer dus niet al te veel logische aannames te maken maar controleer ze :winking-face:.

Zie hier voor nadere informatie over wat bijvoorbeeld wel of niet onder speelgoed wordt verstaan en welke eisen daaraan gesteld worden

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Steije, 

 

Zoals Norbert aangeeft is het een dwingende Europese wetgeving, en dit voor ALLE speelgoed. 

 

Stuur gemakkelijkheidshalve een staal naar een testlab (Vb. SGS) en vraag aan welke specifieke vereisten je product moet voldoen om de CE-markering te mogen plaatsen.

 

Op basis van deze vereisten, kan je alvast bij je    eigen leverancier vragen voor eventuele certificaten. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.