• 0

Incidentele btw aangifte bij nieuwe KOR elk kwartaal?

Hallo allemaal,

Ik heb me sinds 1 jan 2020 aangemeld voor de nieuwe kor regeling, en ik besef me nu pas dat ik toch incidentele BTW aangifte moet doen.

Ik neem namelijk een dienst af van Google, die dit vanuit Ierland factureert met verlegging van de BTW.

 

Voor die incidentele btw aangifte moet ik dan schriftelijk een formulier aanvragen. Maar moet dit elk kwartaal? (In dat geval ga ik dat dus niet meer op tijd redden)

Het gaat dit kwartaal maar om 25euro btw. Zonde om dan een boete van 60euro te krijgen.

Of wordt een incidentele btw aangifte over het hele jaar gedaan?

 

Vorig jaar deed ik trouwens per kwartaal btw aangifte.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien eerst een makkelijkere vraag :winking-face:

Misschien weet iemand die ooit een schriftelijke btw aangifte (incidentele aangifte) aangevraagd heeft, of daar een inlever- en betaaldatum op stond op basis van het kwartaal, of op basis van de datum aanvraag + zo lang in de toekomst?

 

Ik vind het raar dat nergens informatie hierover te vinden is. (Wel info over Belgie gevonden, en is daar kwartaalaangifte)

 

En indien kwartaalaangifte: kun je in een volgend kwartaal een correctie opgeven als het om een klein bedrag gaat, net als normale btw aangifte?

Link naar reactie
  • 0
23 uur geleden, teveelkoffie zei:

Vorig jaar deed ik trouwens per kwartaal btw aangifte.

Het omzetbelastingnummer blijft geldig of je nu wel of niet van de KOR gebruik maakt.

Mijn inziens kan je dus gewoon van het elektronische aangifte formulier gebruik maken voor wat betreft de intracommunautaire verwervingen , als ook wanneer de omzetgrens boven de 20.000 euro uitstijgt.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik krijg enige tegenstrijdige informatie te horen.

 

De informatie met de meeste gelijkluidende stemmen:

Als een ondernemer btw is verschuldigd door de buitenlandse verleggingsregeling of een intracommunautaire verwerving,  dan moet deze ondernemer de Belastingdienst tijdig verzoeken om uitreiking van een btw-aangifte. In de uitgereikte btw-aangifte geeft de ondernemer alleen de verschuldigde btw wegens de buitenlandse verleggingsregeling of de intracommunautaire verwerving aan.

 

Verder kom ik, door lange wachttijden bij de Helpdesk voor Intermediairs, op dit moment ook niet, anders dan het op een later tijdstip (volgende week) het alsnog te proberen.

 

Lichtpuntje ... eenmanszaken kunnen nog wel een jaaraangifte doen ... maar waarschijnlijk moet je doe ook tijdig aanvragen.

aangepast door Cosara
grammatica

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de hulp. Zal dan toch een kwartaalaangifte zijn. Ik denk dat veel kleine ondernemers die voor de kor kiezen en bv google diensten afnemen, hiermee de mist in zullen gaan.

 

Ik ga de aanvraag brief dan maar snel zelf langsbrengen, met meteen het verzoek om - indien mogelijk - er jaaraangifte van te maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.