• 0

Cosmetica importeren uit Azie

(aangepast)

Hallo allemaal,

 

Ik heb het forum al afgeschuimd maar kan helaas geen antwoord vinden op mijn vraag.

 

Graag wil ik 300 tal cosmetica producten van 20 verschillende merken importeren van buiten de EU. Deze producten zijn al door de fabrikant aangemeld in CPNP voor de eerste keer met alle nodige veiligheids- testen en een Responsible person. De leveranciers van de producten hebben mij hiervan de CPNP registratie document door gestuurd.

 

Nu kom ik tot de conclusie dat ik bij het importeren van deze producten verwacht wordt opnieuw aanmelding te doen in CPNP.  Hierbij wordt ik zelf de responsible person voor de producten die ik invoer. Moet ik opnieuw alle testen laten uitvoeren voor 300 van deze producten of kan ik verwijzen naar eerste aanmelding in CPNP?

 

Wie plaats ik ook op het etiket als EU responsible person? Zelf bezit ik de veiligheids documentatie niet. Die ligt op het kantoor van de responsible person die de eerste aanmelding heeft gedaan. Plaats ik dus hem op het etiket?

 

Mvg

Monica

aangepast door Monica_ol
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Monica, 

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Hamvraag: snap je de (best wel aanzienlijke) consequenties van het zelf importeren van cosmetica uit Azië en ben je desondanks bereid die te accepteren? 

 

Het is namelijk niet meer iets om als hobby er bij te doen:  het moet echt de ambitie hebben om er een serieus bedrijf van te maken, want je loopt door de wet- en regelgeving  en verzekering tegen best aanzienlijke risico's en dito  kosten aan (een paar duizend euro minimaal)

 

Zo ja dan is de beste stap om lid te worden van branchevereniging NCV: zij kunnen je alles vertellen over CPNP, responsible person en de vereisten t.a.v. etikettering en hebben bovendien ook mogelijkheden tot opleiding en verzekering. De contributie van NCV is omzetgerelateerd en bedraagt voor starters tussen de € 900 en € 1600 per jaar.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.