• 0

Serieuze feedback webshop authentieke woonwinkel gevraagd

(aangepast)
Omschrijving van je concept:

Onder het mom van gratis user experience testing zou ik graag wat serieuze feedback ontvangen over de webshop! Is er iets wat je mist? Kun je iets niet vinden waar je het zou moeten vinden? Missen we nog voor de hand liggende zaken? Ik spendeer inmiddels zoveel tijd op de website dat het makkelijk is je blind te staren. Een vers paar ogen kan goede inzichten opleveren!

 

De boel begint inmiddels aardig te lopen, het conversiepercentage schommelt rond de 0,8%, misschien aan de lage kant maar we halen er ook fysieke winkelbezoekers uit. Ik denk dat de online percentage's in deze branche sowieso wel wat lager liggen. Het zijn relatief dure producten die veel mensen liever eerst in het echt willen zien. Er blijft natuurlijk altijd ruimte voor verbetering. 

 

Recentelijk heb ik de volgende punten aan laten passen:
- Fixed add to cart op mobiel
- Een nieuwe footer
- "Selecteer aantal" vakje weg laten halen wanneer er slechts 1 op voorraad is (de meeste producten bij ons zijn uniek)
- Lay-out van de productpagina wat strakker gemaakt
- Nog wat kleine wijzigingen in font sizes van o.a de menubalk op desktop 

Punten die ik nog aan wil laten passen: (beperkingen van de SAAS software waardoor we dit niet zelf kunnen)
- Op de homepage voor elke hoofd en sub categorie een afbeelding
- Een betere rustigere check-out/cart pagina
- Een blok met afbeelding en beschrijving bovenaan op de categorie pagina's om de landingspagina van de advertenties te verbeteren
- Onderliggende categorieën  in slider blokken weergeven op de categorie pagina's.

- Een aantrekkelijkere en uitgebreidere contact en about pagina. 

- De SEO ontbreekt nog grotendeels, meeste traffic komt van Social waar ik erg actief ben, of van advertenties.

 

Knelpunten
-
 Omdat elk product uniek is en na verkoop niet meer terug komt is het een aardige uitdaging voor elk item een uitgebreide beschrijving te typen.

- De productfoto's maken we momenteel in India in de studio, in de toekomst heb ik liever een wat neutralere achtergrond dan de blauwe muur. Ook zouden de producten veel beter uitkomen in daglicht ipv met flitslicht waar de foto's nu mee gemaakt zijn.

Ik hoor graag wat jullie vinden (los van of de producten wel of niet je smaak zijn). Misschien valt er iets op waar wij zelf overheen kijken bijvoorbeeld, zijn er dingen die het conversiepercentage negatief kunnen beïnvloeden, of hebben jullie nog tips voor de algehele gebruiksvriendelijkheid van de website.

Klik hier om de website te bekijken

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

-

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Zie hierboven

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

-

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Zie hierboven

  

aangepast door AuthenticImport
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
25 minuten geleden, DaMedia zei:

Je menubalk is half in het Nederlands en half in het Engels. Zou ik allemaal Nederlands maken.

 

Dit is deels om gedaan om ruimte te besparen (About ipv Over ons), valt eigenlijk wel mee nu ik het zo naast elkaar zie idd, maar vind "About" toch mooier staan? 

 

"Sale" is volgens mij wel algemeen geaccepteerd? En lookbook, tja. "Kijkboek" vind ik ook zo lullig staan. "Inspiratie" zou een titel kunnen zijn eventueel. Ik ga er even over nadenken, thanks.

 

Er zijn nog een aantal Engelse velden verstopt op de  website, voornamelijk bij het registratieproces, maar dat moet worden aangepast in de code. Daar moet ik ook nog even naar kijken idd!

aangepast door AuthenticImport
Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Ward van der Put zei:

De performance is erg slecht en dat komt vooral door de afhandeling van afbeeldingen en JavaScript. Gelukkig is dat redelijk eenvoudig te verhelpen, dus dat is een belangrijke quick win.

 

Screenshot_20200424-124446.thumb.png.17c846bab2fc1f66fdeeb270845df97e.png

 

Bedankt voor je feebdack, ik wist dat dit idd niet optimaal was, maar hij komt er hier wel erg slecht uit. Kan dat verschil komen doordat deze meting vanuit Canada is uitgevoerd? Vanaf Frankfurt via Pingdom scoort hij een stuk beter namelijk, zie hier

 

Alle productafbeeldingen zijn iig gecomprimeerd met RIOT. We maken gebruik van SAAS webshop software, dus ik weet niet in hoeverre we het Javascript kunnen laten aanpassen. Iets voor een programmeur denk ik. 

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, Ondernemeneer zei:

Zou Home of Startpagina toevoegen aan de menubalk en de font verhogen naar 18 of 20. Verder een knop bij de producten die actie triggered. Iets  als: "Bekijk product", "Leg in winkelwagentje", "Bestellen" of "Lees meer".

 

Verder hele gave producten en succes!

 

Heb ik idd ook aan zitten denken, maar vind het dan wel een beetje druk worden in de menubalk. Nu kun je terugkeren naar home door op het logo te klikken, ik denk dat de meeste mensen dit wel zullen snappen, maar wellicht niet iedereen.

 

Ik heb de menubalk tekst juist net laten verkleinen van 14 naar 12,5 px haha! Bij 14 vond ik het formaat een beetje out of place bij het naar beneden scrollen.

 

We hebben ook op de productoverzichtspagina een winkelwagen icoontje toe laten voegen naast de prijs, als je daar op klikt dan kun je het meteen toevoegen. 

 

Bedankt voor je feedback!

 

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, Ward van der Put zei:

De performance is erg slecht en dat komt vooral door de afhandeling van afbeeldingen en JavaScript. Gelukkig is dat redelijk eenvoudig te verhelpen, dus dat is een belangrijke quick win.

 

Screenshot_20200424-124446.thumb.png.17c846bab2fc1f66fdeeb270845df97e.png

 

Als dat te verhelpen is, aangezien het een Lightspeed shop betreft.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Wij laden een 5K hero image op de homepage, maar doen dat via CSS. Ik weet niet in hoeverre je bij Lightspeed controle over de CSS hebt?

 

Hoewel er geen harde toegankelijkheidsrichtlijn voor lettergrootten zijn (omdat ook het lettertype en de x-hoogte een rol spelen), wordt 16px algemeen als de best practice aangehouden. Terugschalen naar 14px voor bijzaken kan ook, maar bij 12px begeef je je in de gevarenzone.

 

Wat je bij plaatsgebrek beter kunt doen: NIET ALLES IN HOOFDLETTERS ZETTEN en bijzaken naar elders verhuizen. En dat is nog knap lastig, want als je lang aan een ontwerp voor je eigen winkel werkt, zie je elk detail en lijkt alles belangrijk.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
23 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Wij laden een 5K hero image op de homepage, maar doen dat via CSS of code in het algemeen. Ik weet niet in hoeverre je bij Lightspeed controle over de CSS hebt?

 

Hoewel er geen harde toegankelijkheidsrichtlijn voor lettergrootten zijn (omdat ook het lettertype en de x-hoogte een rol spelen), wordt 16px algemeen als de best practice aangehouden. Terugschalen naar 14px voor bijzaken kan ook, maar bij 12px begeef je je in de gevarenzone.

 

Wat je bij plaatsgebrek beter kunt doen: NIET ALLES IN HOOFDLETTERS ZETTEN en bijzaken naar elders verhuizen. En dat is nog knap lastig, want als je lang aan een ontwerp voor je eigen winkel werkt, zie je elk detail en lijkt alles belangrijk.

 

Ik heb zelf totaal geen verstand van CSS, maar je kunt er wel bij in de thema editor weet ik. Levert het laden van de hero image in CSS zo'n groot snelheidsverlies op? Dacht dat de afbeelding iig gecomprimeerd was, daar zal ik nog even naar kijken.

De menubalk is binnen het thema automatisch in hoofdletters, ik vind het zelf niet schreeuwerig overkomen en maar juist duidelijk? Jij wel?

aangepast door AuthenticImport
Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, AuthenticImport zei:

De menubalk is binnen het thema automatisch in hoofdletters, ik vind het zelf niet schreeuwerig overkomen en maar juist duidelijk? Jij wel?

 

Het gaat er niet om wat ik vind.

En eigenlijk ook niet om wat je zelf vindt. ;-)

 

619392754_Screenshot2020-04-24at14_36_07.thumb.png.1cc5467262423d59f5b818d0c3d5b5cd.png

 

https://w3c.github.io/low-vision-a11y-tf/requirements.html#capitalization

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Bekijk de webshop zelf eens op een mobiel, tablet, laptop en groot scherm...

 

...het valt mij op dat je hardwaren verkoopt. Valt er qua concept geen aantrekkelijke match met een authentieke stoffenverkoper (kleden of kussens of raamdecoratie) te maken?

 

Weekendgroet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, Highio zei:

Bekijk de webshop zelf eens op een mobiel, tablet, laptop en groot scherm...

 

...het valt mij op dat je hardwaren verkoopt. Valt er qua concept geen aantrekkelijke match met een authentieke stoffenverkoper (kleden of kussens of raamdecoratie) te maken?

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

Je wilt niet weten hoeveel tijd ik op de website doorbreng, haha! Ik blijf analyseren en ook naar andere webshops kijken om te zien wat ik daar goed vind werken of juist niet. Helaas kan ik niet alles zelf doorvoeren, en is het gevaar dat als je zelf zo vaak er naar kijkt je je blind begint te starten. Vandaar dat ik op zoek ben naar een frisse blik.

 

Hoewel uitbreiding van het assortiment goed advies is ben ik nu vooral op zoek naar suggesties ter verbetering van het algemene gebruikersgemak en conversiepercentage van de website.

 

Er liggen veel plannen op tafel om het assortiment uit te breiden (ook naar producten uit andere landen) maar dat kost veel tijd en geld. Reizen kan op het moment ook niet natuurlijk. Mijn leveranciers in India liggen momenteel ook plat, de lockdown gaat daar nog een stukje verder dan in de meeste Europese landen. 

 

Of bedoel je een samenwerking met een Nederlandse importeur/verkoper van dit soort producten? Ik heb ooit eens aan zo'n bedrijf een samenwerking voorgesteld mbt een uitwisseling van een aantal producten in onze winkels, en zo mensen naar elkaar door te verwijzen. Het was een goede match geweest, maar de reactie was niet erg vriendelijk. Er zijn meer bedrijven/kansen natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De site vanaf verschillende devices bezien kun je natuurlijk ook door anderen laten doen. De producten komen goed naar voor, de handelsnaam en contactgegevens nog niet altijd even sterk.

Verder kun je niet alles zelf inkopen en verhandelen, in tijden van crises is samenwerken vaak het algemene advies. Jouw voorraad- en verkoopkosten kunnen dan mogelijk naar beneden en je trekt een breder publiek.

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
22 minuten geleden, Highio zei:

De producten komen goed naar voor, de handelsnaam en contactgegevens nog niet altijd even sterk.
 

 

Ik neem aan dat je doelt op de contact en over ons pagina? Daar ben ik het volledig mee eens, het is een erg groffe bepsdking van het SAAS systeem dat hier niet zelf iets moois van te maken valt, die pagina's zijn wel echt cruciaal voor de uitstraling van je merk. Ik heb in WIX een mockup gemaakt van hoe ik het graag zie, maar dat moet ik nog laten inbouwen. Ik vind het een erg mooie pagina die goed bij het merk past:, zie hier:

 

https://vintageadventures.wixsite.com/vintageadventure/contact

 

Kwa editor zou ik heel graag terug gaan naar WIX, gezien ik daar de styling volledig zelf kon inrichten, helaas zit het technisch verder niet zo goed in elkaar voor een webshop.

aangepast door AuthenticImport
Link naar reactie
  • 0

Wat een gave webshop zeg. Ik heb er even doorheen gekeken en er is hierboven al veel gezegd.

 

Mijn ideeën

  • Zet reviews op productpages
  • Maak de 4 pijlers op je product pages links met een achterliggende pagina
  • Het logo in je header is slecht leesbaar
  • Je zoekfunctie vind ik op een onlogische plek zitten
  • Ik mis op je categorie pagina's teksten, dit is ook voor SEO heel belangrijk
  • En wellicht ook een kwestie van smaak, maar je hebt sfeervolle producten en ik vind het jammer dat je dat in je design niet meer naar voren laat komen.

Grafisch vormgever en webdesigner bij www.bureau-daan.nl

Kunstenaar en sieradenontwerper bij www.artbydaan.nl

 

Maar bovenal altijd ondernemend en creatief 👩🏻‍🎨❤️

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
44 minuten geleden, Danielle L zei:

Wat een gave webshop zeg. Ik heb er even doorheen gekeken en er is hierboven al veel gezegd.

 

Mijn ideeën

  • Zet reviews op productpages
  • Maak de 4 pijlers op je product pages links met een achterliggende pagina
  • Het logo in je header is slecht leesbaar
  • Je zoekfunctie vind ik op een onlogische plek zitten
  • Ik mis op je categorie pagina's teksten, dit is ook voor SEO heel belangrijk
  • En wellicht ook een kwestie van smaak, maar je hebt sfeervolle producten en ik vind het jammer dat je dat in je design niet meer naar voren laat komen.

 

Bedankt voor je feedback, leuk dat het je smaak is! :D

 

-Dan bedoel je denk ik de algemene reviews, daar moet idd een module voor gebouwd worden die de Google reviews kan tonen. Productieviews zijn uitgeschakeld omdat het om unieke producten gaat, dat heeft dus geen zin.

 

- Bedoel je dan met links naar bijvoorbeeld blogs met achtergrondinformatie? Op zich een leuk idee! Maar aan de andere kant wil je mensen op productpagina's op die pagina houden en maar op één knop laten drukken natuurlijk.

 

- Logo mag idd vooral op mobiel wel iets groter! 

 

- SEO moet nog flink aan gewerkt worden idd! Ik zie alleen even door de bomen het bos niet meer, misschien eerst een uitgebreider keywoord onderzoek laten doen alvorens de teksten te schrijven.

 

- Hoe zou je dit voorstellen meer in het design te verwerken? Ik had zelf al gedacht aan bijvoorbeeld een foto van een overladen Indiase vrachtwagen bij het winkelmandje, een een India styled contactpagina zoals al ontworpen is in WIX, maar nog ingeprogrammeerd moet worden, zie hier: https://vintageadventures.wixsite.com/vintageadventure/contact

aangepast door AuthenticImport
Link naar reactie
  • 0

Ja algemene reviews op op je productpagina's is ook goed en belangrijk als mensen via google direct op je product terecht komen.

 

Ik denk dat je mensen een gevoel wil laten krijgen van de unieke producten, die mensen zijn nieuwsgierig en klikken graag verder door.

 

Ja design heb ik geen voorbeelden van, ik ben een designer en wat ik heel erg mis is de aandacht die je hebt besteed aan je producten in het design van je website, zo kun je klanten meer meenemen in de beleving van je producten.

Grafisch vormgever en webdesigner bij www.bureau-daan.nl

Kunstenaar en sieradenontwerper bij www.artbydaan.nl

 

Maar bovenal altijd ondernemend en creatief 👩🏻‍🎨❤️

Link naar reactie
  • 0
15 minuten geleden, Danielle L zei:

Ja algemene reviews op op je productpagina's is ook goed en belangrijk als mensen via google direct op je product terecht komen.

 

Ik denk dat je mensen een gevoel wil laten krijgen van de unieke producten, die mensen zijn nieuwsgierig en klikken graag verder door.

 

Ja design heb ik geen voorbeelden van, ik ben een designer en wat ik heel erg mis is de aandacht die je hebt besteed aan je producten in het design van je website, zo kun je klanten meer meenemen in de beleving van je producten.

 

Bedankt voor je reactie!

 

Ik werk momenteel aan een design voor op de home en product pagina waar 2 a 3 Google reviews getoond kunnen worden, dan denk ik met een knop "Bekijk meer reviews" op Google om de echtheid te kunnen verifiëren. Eventueel ook nog een keer een keurmerk. Het is nog even spelen met het design.

 

 Ik heb net een blog geschreven over het ontstaan van patina, en hoe het komt dat de meubels er zo doorleefd uitzien. Er moet nog even een slot voor geschreven worden. Klik hier om deze te bekijken

 

Ik wil nog meer van dit soort achtergrondverhalen en reisverslagen gaan schrijven. We hebben genoeg te vertellen idd! Jij stelt dus voor om links naar deze artikelen ook op de productpagina te plaatsen?

 

Ik begrijp wat je bedoeld. Ik ga er even over nadenken, dankje!

Link naar reactie
  • 0
Op 24-4-2020 om 13:02, AuthenticImport zei:

 

Heb ik idd ook aan zitten denken, maar vind het dan wel een beetje druk worden in de menubalk. Nu kun je terugkeren naar home door op het logo te klikken, ik denk dat de meeste mensen dit wel zullen snappen, maar wellicht niet iedereen.

 

Ik heb de menubalk tekst juist net laten verkleinen van 14 naar 12,5 px haha! Bij 14 vond ik het formaat een beetje out of place bij het naar beneden scrollen.

 

We hebben ook op de productoverzichtspagina een winkelwagen icoontje toe laten voegen naast de prijs, als je daar op klikt dan kun je het meteen toevoegen. 

 

Bedankt voor je feedback!

 

 

Ja, blijft altijd een afweging. Zelf bedien ik graag elke gebruiker, want een aantal zullen echt opzoek zijn naar een Start of Home button.

 

Zie inderdaad dat er een winkelwagen icoontje is geplaatst. Als ik heel eerlijk (kritisch) mag zijn lijkt het icoontje wel meer op een 'slotje' in plaats van een winkelwagentje.

 

Verder is de webshop denk ik helemaal klaar voor gebruik. Focuspuntjes zijn:

 

Snelheid

- Afbeeldingen Lazy-loaden

- Afbeeldingen comprimeren

- CSS en Javascript even checken

Korte check kan altijd via: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=nl&url=https%3A%2F%2Fwww.vintageadventures.nl&tab=mobile


Reviews

Meer vertrouwen en ervaringen van andere kunnen een positief effect hebben op het aantal verkopen. Aanraders zijn:

  • Webwinkelkeur
  • Kiyoh

 

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.