• 0

Invoeren KOR gegevens 2019

Beste forumleden,

 

Ik heb in 2019 de KOR toegepast. Dit heb ik gedaan in het 4e kwartaal aangezien ik er toen achter kwam dat ik hiervan gebruik kon maken. De eerste 3 kwartalen heb ik dus gewoon betaald/ontvangen. Het 4e kwartaal dus niks betaald/ontvangen. Mijn vraag is hoe ik dit verwerk in mijn administratie en de aangifte inkomstenbelasting.

 

Kort zal ik beschrijven hoe of wat:

 

1e kwartaal : 164 euro ontvangen van de belastingdienst

2e kwartaal : 727 euro betaald aan de belastingdienst

3e kwartaal : 188 euro betaald aan de belastingdienst

= 751 euro betaald aan de belastingdienst als je het verrekend

 

4e kwartaal : 1033 euro btw verschuldigd en 538 euro aan voorbelasting     -    Dit maakt dan dat ik eigenlijk nog 495 zou moeten betalen. Deze heb ik dus niet meer betaald.

 

Ik heb van de belasting dienst 751 euro terug gekregen wat maakt dat ik een voordeel heb over 2019 van 1246 euro. Dat is de belasting die ik bij mij omzet moet optellen.

 

Op mijn balans 31-12-2019 heb ik de 1033 en 538 gewoon ingevuld. Ik heb het idee dat er dan ook nog een debiteuren post bij moet maar hoe hoog moet die dan zijn ?   751 ?   of 751+495=1246 ?

 

In de aangifte omzetbelasting kom ik goed uit als ik alles invul behalve de KOR. Deze is namelijk nog niet opgenomen in mijn balans op dit moment dus mijn eigen vermogen is ook nog niet aangepast. Het probleem is dat als ik in de aangifte 1246 toevoeg bij "buiten gewone lasten en baten" op de winstverlies rekening en verder niks aanpas, ik bij de winstberekening 1246 euro te kort kom. Mijn vraag is waar ik deze in de aangifte toe moet voegen in de balans.

 

 

Een heel verhaal, ik hoop dat het duidelijk genoeg is en iemand me weg wijs kan maken!

Vast heel erg bedankt voor het lezen en de moeite !

 

Groetjes Schilderke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
2 uur geleden, schilderke zei:

Op mijn balans 31-12-2019 heb ik de 1033 en 538 gewoon ingevuld.

Die hoef je dus niet op de balans te zetten want die hoef je niet te betalen.

 

2 uur geleden, schilderke zei:

Het probleem is dat als ik in de aangifte 1246 toevoeg bij "buiten gewone lasten en baten" op de winstverlies rekening en verder niks aanpas, ik bij de winstberekening 1246 euro te kort kom. Mijn vraag is waar ik deze in de aangifte toe moet voegen in de balans.

Je moet echter wel aan de activa kant zetten dat je op 31-12 nog een vordering op de BD hebt van €751. Samen met die €495 die je aan de passivakant weghaalt (omdat je die niet hoeft te betalen) kom je op die €1246 uit.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt, ik ben er uit. Ik had de getallen inderdaad laten staan aan beide kanten maar die kunnen dan net zo goed weg. Hoe ik het had ingevoerd was 538+1246 activa en 1033 passiva. Komt inderdaad neer op 751 activa. Nu nog het eigen vermogen mee aangepast en toen klopte alles !

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 293 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.