• 0

Hoe kun je verlegde btw binnen EU corrigeren?

Hallo allen!

ik ben echt van het speurwerk maar ik krijg geen duidelijkhied voor mezelf in het volgende:

 

ik ben parttime ondernemer naast loondienst, BTW plichtig en geef inkomsten op als RUOW .

Nu heb ik in 2019 een aanschaf gedaan van 2600 eu in Duitsland en de BTW verlegd.

dit heb ik opgegeven middels rubriek 4b. (Leveringen/diensten uit landen buiten de EU)

einde 2019 zijn mijn inkomsten als ondernemer nihil over dat jaar nihil (255eu)

en is de aanschaf niet ingezet voor belaste omzet.

de aanschaf zou onder een aftrekpost kunnen vallen, maar ik ben geen ondernemer voor de BD (voldoe bij niet aan urencriterium)

 

nu wil ik een correctie doen door de BTW aangifte opnieuw in te vullen (suppletie 2019) zonder deze opgaaf in rubriek 4b 

zodat ik dan een btw aanslag ontvang en de btw alsnog betaal over de aanschaf in Duitsland.

kan ik dat zo doen?

 

andere optie zou zijn dat ik een negatief resultaat bij RUWO zou opgeven in de IB.

maar dat zou niet kloppen

omdat  ik geen aftrekpost voor de aanschaf  heb.. 

 

dank voor uw reactie(s)!

 

Chalkman

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst: het niet voldoen aan het urencriterium betekent niet automatisch dat je geen ondernemer voor de inkomstenbelasting bent. In sommige gevallen kun je gewoon ondernemer zijn, ook als je minder dan 1.225 uur hebt gemaakt. Of je ondernemer bent bepaal je via de OndernemersCheck. Verder: wordt de aanschaf definitief niet en nooit meer ingezet voor toekomstige omzet? Bijvoorbeeld het jaar erop?

 

Als je alsnog een correctie wilt doen, dan is de manier waarop je dat voorstelt via een suppletieaangifte mijns inziens inderdaad de correcte manier.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.