Mijn bedrijf, handelsnaam XX, heeft te maken met twee vervelende concurrenten die domeinnamen en logo's gebruiken die identiek aan onze handelsnaam zijn.
Beiden verkopen dezelfde producten als mijn bedrijf (geimporteerd uit China, geen merk geregistreerd).
1. www.xx.nl, deze gebruikt onze handelsnaam volledig als domeinnaam. Ze zijn geregistreerd onder een totaal andere handelsnaam, AA
2. www.x-x.nl, deze heeft geen kvk gegevens openbaar staan (wettelijk verplicht). Wel is er een retouradres te vinden. Ik heb getracht contact op te nemen met de vraag welke onder welke kvk ze opereren maar ze reageren niet.
Wat kan ik in dit geval het beste doen?
Graag zie ik beide domeinnamen zo snel mogelijk de verkoop staken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DBruins
DBruins
Goedemiddag,
Mijn bedrijf, handelsnaam XX, heeft te maken met twee vervelende concurrenten die domeinnamen en logo's gebruiken die identiek aan onze handelsnaam zijn.
Beiden verkopen dezelfde producten als mijn bedrijf (geimporteerd uit China, geen merk geregistreerd).
1. www.xx.nl, deze gebruikt onze handelsnaam volledig als domeinnaam. Ze zijn geregistreerd onder een totaal andere handelsnaam, AA
2. www.x-x.nl, deze heeft geen kvk gegevens openbaar staan (wettelijk verplicht). Wel is er een retouradres te vinden. Ik heb getracht contact op te nemen met de vraag welke onder welke kvk ze opereren maar ze reageren niet.
Wat kan ik in dit geval het beste doen?
Graag zie ik beide domeinnamen zo snel mogelijk de verkoop staken.
Heeft iemand advies of ervaring hiermee?
Dank.
Dennis
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/65257-schending-handelsrecht-hoe-aan-te-pakken/Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag