Jump to content
Deventer1
Verberg

CCV Shop voert update uit waarna administratie niet meer klopt.

Vandaag heeft CCV shop, een aanbieder van webshop-software, een update doorgevoerd waarna o.a. de facturatie niet meer klopt.

Eerst was het zo dat elke order automatisch opeenvolgend hetzelfde factuurnummer kreeg als het ordernummer, en was dus de factuur direct beschikbaar.

 

Nu, na de update, zijn alle oude facturen niet meer beschikbaar, en moet je als een klant een kopie van de factuur wilt ontvangen dus een geheel nieuwe factuur aanmaken, met een nieuw nummer. Dit mag wettelijk gezien toch helemaal niet? Een oude bestelling van vorig jaar die is afgerond en een factuurnummer heeft gekregen, daarvoor mag je toch niet zomaar een nieuwe factuur aanmaken? Dit is namelijk wel wat ze zeggen bij CCV shop. 

 

 

Link to post
Share on other sites

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Hebben jullie je al tot deze aanbieder of dienstverlener gericht voor overleg en ondersteuning? Higherlevel is namelijk geen klachtenforum.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0

  

Quote

Ja. En ik begrijp je punt, ook geen behoefte aan. Staat het topic of reactie je niet aan dan kun je deze wat mij betreft rücksichtslos dumpen :)

Wacht even, als je op deze manier reageert, kan jouw of jullie leverancier natuurlijk ook niet of nooit helpen.


Stel als advies gezamenlijk een goede mail op. Of is er een gebruikersforum waar je (jullie) inhoudelijk kunt (kunnen) reageren?


Groet,

 

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0

Als alle gebruikers of een groot deel van hen dit probleem ervaren dan biedt 'open' communicatie en een 'representatieve' afvaardiging voor overleg met enig geduld ongetwijfeld een oplossing. Succes daarmee.

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
3 uur geleden, Deventer1 zei:

Dit is namelijk wel wat ze zeggen bij CCV shop. 

 

Nee tuurlijk niet. De oorspronkelijke factuur moet bewaard blijven! Wijs ze gerust op artikel 35b wet OB. Vooral lid 2. Succes


Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Link to post
Share on other sites
  • 0
Quote

Eerst was het zo dat elke order automatisch opeenvolgend hetzelfde factuurnummer kreeg als het ordernummer, en was dus de factuur direct beschikbaar.

Mijn vraag is dan hoe je betalingen, annuleringen of samenvoegingen danwel retouren verwerkt in een administratie. Dit vraagt in vrijwel elk webshopsysteem om een eigen parallelle financiële administratie of boekhouding.

 

Het is een terechte vraag die je m.i. in de eerste plaats overdag oplost met leverancier en boekhouder in het kader van zelfstandig ondernemerschap en niet in de waan van de dag of stress van het moment 's avonds dumpt op een ondernemersforum.

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0

Zelf nooit problemen met CCV Shop gehad. Ook niet in de communicatie. Zelf inderdaad ook de administratie via Afas.

 

Vraag me wel af wie hier verantwoordelijk is voor de administratie. Als zij dit als product leveren moet dit natuurlijk gewoon kloppen. Denk dat het voorlopig belangrijker is om het probleem op te lossen en kalm te corresponderen met CCV. Succes.


Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

IT Beheer, Detachering en Cybersecurity  | Treinkaartjes | Huis kopen in Zwitserland

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 2 leden online en 180 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept