Corona: Hoe kunnen we de lockdown inventief gaan voortzetten?

Aanbevolen berichten

(aangepast)

Hoe kunnen we de loc down inventief gaan voortzetten?

Het Coronavirus zal waarschijnlijk blijven en zal een wissel blijven trekken op onze samenleving. Op dit moment wordt in alle landen d.m.v. een meer of minder intelligente  loc down geforceerd de onverkwikkelijke gevolgen van het virus bestreden. Het zorgt in de meeste gevallen dat de IC capaciteit niet schromelijk te kort schiet, maar een oplossing voor de toekomst is het niet. Het is een noodmaatregel die de ziekte niet laat verdwijnen, hoogstens vertragen richting groepsimmuniteit en zorgt voor een enorme economische puinhoop.

 

De loc down stapje voor stapje laten vieren houdt grote risico’s in, zoals een opleving van het virus, grote groepen mensen die nu relatief veilig zijn aan grotere risico’s blootstellen zoals de mensen in het onderwijs, opvang en al hun families en de mensen daaromheen. Eigenlijk een geleidelijke groepsimmuniteit forceren dat op deze manier enkele jaren kan gaan duren. Met als grootste risico een tweede golf met opnieuw een lock down.

 

Er is een inventieve oplossing nodig, zolang er geen adequaat medicijn tegen het virus is gevonden.

 

Eén van de mogelijkheden die nu toegepast wordt in een aantal landen is ‘containment’ d.w.z. alle patiënten die er zijn isoleren en al hun contacten ook in tijdelijke opsluiting doen. Het virus kan dan niet of nauwelijks meer verspreiden hoogstens door import als er weer gereisd gaat worden. Je isoleert je dan als groep maar kunt wel weer een economie laten draaien met een beperkt aantal slachtoffers.

 

Een ander mogelijkheid is alle mensen die de ziekte bewezen niet hebben (door dagelijks te testen) en de groep die het bewezen gehad heeft (ook door testen) weer deel te laten nemen aan de samenleving en hun werk en vertier weer te laten oppakken. Alle anderen thuis laten zitten en zo min mogelijk contact met elkaar te laten hebben. Een intelligente loc down. Dit kost wel enorm veel testcapaciteit, maar je hoeft geen andere beperkende maatregelen meer te treffen en de economie kan weer grotendeels draaien.

 

Alles draait dan om een testsysteem waar de hele wereldbevolking theoretisch dagelijks aan mee kan doen. Dit zal niet kunnen met de huidige testmethoden, omdat die te veel tijd in beslag nemen, dus zullen er snel alternatieven ontwikkeld moeten worden.

 

Ik stel voor een lichaamstemperatuurmeetsysteem op je mobiel, bijvoorbeeld met een gecombineerde gepersonaliseerde hartslagmeter en nies en hoestbui scanner. Eventueel een saturatie meter om instant je zuurstofhuishouding te meten. Misschien zijn er slimmere te meten parameters mogelijk.

 

Op je eigen smartphone kan dit privacy veilig doordat alleen jij een waarschuwing krijgt die periode binnen te blijven. Als iedereen zich hieraan houdt kan de economie voor de gezonden (ook ouderen en kwetsbaren) weer open.

 

Dus ontwikkelaars, maak iets dergelijks.

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Smartphones hebben voor zover ik weet geen thermometer en kunnen dus niet je temperatuur meten. Daarnaast heeft niet iedereen die besmet is met corona koorts - de meeste mensen vertonen geen of lichte symptomen maar zijn dan wel besmettelijk. 

Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar een gedeeltelijke lockdown voor de groepen die het meeste risico lopen: 50, 60 en/of 70 plussers dus. Maar ja, dat is makkelijk lullen aangezien ik zelf 41 ben. Een 50 of 60 plusser denkt daar waarschijnlijk heel anders over, en een Amsterdammer vindt misschien weer dat alleen Brabant en Limburg nog op slot hoeven aangezien daar de meeste besmettingen zijn. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen belang en op basis daarvan een voorkeur.

Op grote schaal testen lijkt me dan de beste en meest eerlijke oplossing, maar die capaciteit moet er wel zijn natuurlijk. En hoe dan? Je kunt moeilijk elke ochtend tienduizenden mensen laten testen bij de GGD... Mensen zichzelf thuis laten testen zou kunnen, maar dan moet je er wel op vertrouwen dat die dan ook echt thuis blijven. Daar zal dan ook een stukje controle bij moeten komen, dus steekproefsgewijs mensen testen op straat.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
25 minuten geleden, herman van der helm zei:

Hoe kunnen we de loc down inventief gaan voortzetten?

 

Ik stel voor een lichaamstemperatuurmeetsysteem op je mobiel, bijvoorbeeld met een gecombineerde gepersonaliseerde hartslagmeter en nies en hoestbui scanner. Eventueel een saturatie meter om instant je zuurstofhuishouding te meten. Misschien zijn er slimmere te meten parameters mogelijk.

 

Op je eigen smartphone kan dit privacy veilig doordat alleen jij een waarschuwing krijgt die periode binnen te blijven. Als iedereen zich hieraan houdt kan de economie voor de gezonden (ook ouderen en kwetsbaren) weer open.

 

Dus ontwikkelaars, maak iets dergelijks.

Herman, je gedachte om het inventief op te lossen is goed. Het haakje wat hierin zit is dat uiteindelijk het gedrag van een individu bepaalt of dit slaagt.

En hoe snel krijg je dit opgetuigd?

 

Er is ook een eenvoudig systeem voorhanden, het Alfabet. Hier kun je mee doseren en groeperen.

 

Voorbeeld:

mensen wiens achternaam met een A begint mogen de 1e dag naar restaurants.

de 2e dag naar de musea,

de 3e dag naar het theater

de 4e dag naar de kapper

etc

 

mensen wiens achternaam met een B begint mogen de 1e dag naar de musea

de 2e dag naar het theater

de 3e dag naar de kapper

etc

 

Zo maak je 26 groepen en 26 activiteiten die je verspreid over 26 dagen.

 

Stel dat je zo een eerste periode gaat doen.

Wat levert dat qua minder verspreiding op dat iedereen in een vaste groep zit? Kunnen de modelleurs zo vertellen.

 

De economie krijgt meteen een impuls.

 

Het technisch idiotproof, we hebben al ID plicht, iedere BOA kan dit controleren, bij iedere restaurantreservering is dat eenvoudig vast te stellen.

 

Haakjes en ogen (fusiegezinnen, partners al dan niet getrouwd etc zijn eenvoudig glad te strijken)

 

Ander hulpmiddel is werken met een postcode/kengetal systeem. Vrije consumptie binnen je postcode bijvoorbeeld. Hoeveel minder risico levert dat op?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
2 uur geleden, herman van der helm zei:

Ik stel voor een lichaamstemperatuurmeetsysteem op je mobiel, bijvoorbeeld met een gecombineerde gepersonaliseerde hartslagmeter en nies en hoestbui scanner. Eventueel een saturatie meter om instant je zuurstofhuishouding te meten. Misschien zijn er slimmere te meten parameters mogelijk.

 

Temperatuur dekt niet het volledige spectrum, maar wel een aanzienlijk deel. Dus dat scheelt al.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Als iedereen 's ochtends de temperatuur opneemt. En bij een temperatuur van hoger dan 37,5 graden die hele dag thuis blijft boek je al een gigantische winst.

 

Dan voldoe je namelijk sowieso aan regel 1: Blijf thuis. Dat levert direct "gezondheidswinst" op.

 

 

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie

Smartphones hebben in de regel inderdaad geen thermometer aan boord waarmee je lichaamstemperatuur kunt meten, en een saturatiemeter (zo'n vingerknijper)  is sowieso een los instrument. 

 

Lichaamstemperatuur meten werd wel gedaan bij de originele SARS uitbraak op vliegvelden en dergelijke. Of het in de huidige situatie heel effectief is durf ik niet te zeggen, het lijkt erop dat je al besmettelijk kan zijn voordat je symptomen als koorts ontwikkelt. Daarnaast is de standaard medicatie voor je 'naar voelen' hier min of meer het slikken van paracetamol - dat niets tegen een virus doet, maar welk sterk koortsverlagend werkt. 

 

Kijk je naar de luchtvaart of iets dergelijks dan lijkt de oplossing wel weer te zitten in temperatuurmeting, gezien afstand houden en rendabel vliegen domweg niet te combineren zijn...  maar men wel weer wil gaan vliegen gezien die geparkeerde vliegtuigen miljoenen per uur kosten. 

Link naar reactie
5 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Kijk je naar de luchtvaart of iets dergelijks dan lijkt de oplossing wel weer te zitten in temperatuurmeting, gezien afstand houden en rendabel vliegen domweg niet te combineren zijn...  maar men wel weer wil gaan vliegen gezien die geparkeerde vliegtuigen miljoenen per uur kosten. 

Persoonlijk denk ik dat de helft minder vliegtuigstoelen en een 2x of 3x duurder vliegticket voor heel veel passagiers acceptabel zullen zijn. Het reiscomfort zal in ier grvsl een enorme boost krijgen, en dat is ook veel waard. De prijzen van vóór de crisis waren, mijn inziens,  toch al absurd laag en het aantal vliegtuigstoelen per vliegtuig veel te hoog.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
(aangepast)

Beste mensen,

 

het door mij gesuggereerde te ontwikkelen testsysteem kan ervoor zorgen dat 99% van de bevolking weer naar buiten kan en deelnemen aan de samenleving zonder dat het Russische roulette wordt.

Elk ander systeem voor openen van de loc down dat geen persoonlijke test in zich heeft maakt dat we gaan richting groepsimmuniteit met de duizenden slachtoffers die daar bij horen.

 

Het systeem ontwikkelen kan snel door deskundigen en dient klaar te zijn voor de maatregelen te ver versoepeld zijn. Ik heb al een temperatuurmeter op mijn smartphone besteld en ben een hartslagapp aan het installeren. Een saturatiemeter ben ik naar op zoek maar lijkt ook mogelijk vanuit de literatuur. Enkel de app die alles vast legt en een vinkje of QRcode geeft als je 'gezond' bent moet ontwikkeld worden. Eenvoudige controle steekproefsgewijs kan dan door alle opsporingsbeambten gedaan worden door jouw smartphone te laten zien.

 

Je kunt dan ook weer festivals organiseren , kroegen kunnen weer open en het OV heeft ook geen problemen meer als het werkt. Implementatie in de samenleving is vrij eenvoudig als je daarmee jouw vrijheid terugkrijgt.

 

Dus ontwikkelaars; go for it.

 

aangepast door herman van der helm
typo
Link naar reactie
41 minuten geleden, Tonino zei:

Temperatuur controle, maskers ed zijn als sinds halverwege januari gemeengoed op vliegvelden in Azië. Ik denk dat we nu wel kunnen vaststellen dat dat niet speciaal effectief is geweest.

 

https://www.theguardian.com/world/2020/jan/18/coronavirus-what-airport-measures-are-in-place-to-detect-for-sick-passengers

Ik stel ook voor om op meerdere parameters te testen. Ook hoesten en niezen. Hoe dat kan moeten nog uitgezocht worden.

Maar voor mij staat vast: geen Russische roulette met het weer openen van de samenleving.

Link naar reactie
1 uur geleden, herman van der helm zei:

het door mij gesuggereerde te ontwikkelen testsysteem kan ervoor zorgen dat 99% van de bevolking weer naar buiten kan...

 

Struikel niet over je haastige voeten.

 

Op zich is het natuurlijk prima om te kijken hoe een smartphone uit te breiden is met een thermometing, eventueel te koppelen aan een app. Kan dat ook een camera zijn?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
(aangepast)
1 uur geleden, herman van der helm zei:

Een saturatiemeter ben ik naar op zoek maar lijkt ook mogelijk vanuit de literatuur.

 

Heb een saturatiemeter van ome Ali die in principe ook via bluetooth de gegevens ook naar een mobiele telefoon kan overzenden.

Die functie gebruik ik echter maar even niet. Want de bijbehorende app weigert dienst als je geen toestemming geeft om ook meteen je locatiegegevens met de app te delen... 

 

Affijn, het ding is ook zonder mobiele telefoon prima te gebruiken (zit een oled display die de resultaten toont op).

aangepast door Maxn
Link naar reactie
(aangepast)
3 uur geleden, herman van der helm zei:

Ik heb al een temperatuurmeter op mijn smartphone besteld

 


Heb ik ook, Herman, als het dezelfde is, zal deze niet nauwkeurig genoeg zijn om een verschil van 1 of 2 of 3 graden aan te geven.
Wil je dat, dan heb je het over duizenden euro's. En dat zijn toestellen die je in je hand houdt, niet geschikt voor aan de telefoon.

Wel mooie initiatieven die je toont.

 

aangepast door RiVe
Link naar reactie
21 minuten geleden, RiVe zei:


Heb ik ook, Herman, als het dezelfde is, zal deze niet nauwkeurig genoeg zijn om een verschil van 1 of 2 of 3 graden aan te geven.
Wil je dat, dan heb je het over duizenden euro's. En dat zijn toestellen die je in je hand houdt, niet geschikt voor aan de telefoon.

Wel mooie initiatieven die je toont.

 

 

Dank RiVe,

Het is deze.

http://www.oblumi.com/nl/

Link naar reactie
17 uur geleden, Cosara zei:

Persoonlijk denk ik dat de helft minder vliegtuigstoelen en een 2x of 3x duurder vliegticket voor heel veel passagiers acceptabel zullen zijn. Het reiscomfort zal in ier grvsl een enorme boost krijgen, en dat is ook veel waard. De prijzen van vóór de crisis waren, mijn inziens,  toch al absurd laag en het aantal vliegtuigstoelen per vliegtuig veel te hoog.

 

Om die afstanden te creeeren in een vliegtuig moet je het hele toestel min of meer als business class indelen, en de kosten voor dergelijke tickets zijn vaak wel 3 tot 4 keer de economy prijs op lange afstanden. Ik vraag me af of dat gaat werken: een laagseizoen retourtje KL of Bangkok had je afgelopen jaar voor zeg 600-700 euro. Als die prijs zo stijgen naar 2500 euro denk ik dat er heel veel vraag zou wegvallen. 

 

Persoonlijk zou ik nog wel overwegen te vliegen bij dergelijke tarieven, maar voor een gemiddeld gezin is het gewoon niet haalbaar: Ouders met 2 kinderen zouden dan 10.000 euro kwijt zijn voor de vlucht alleen. Dat is zelfs voor gezinnen met 2x modaal inkomen gewoon een enorme bak geld. 

 

En dat zijn dan nog de lange afstand vluchten waarbij business class wel ongeveer 1.5 meter afstand kan bieden. 

 

Voor korte vluchten binnen europa is de indeling voor "business class" soms weinig meer dan de middelste stoel van een rij van 3 af te dekken met een tafeltje of iets dergelijks, en uiteraard betere service in de vorm van lounge toegang, maaltijden etc. Dat is qua afstand echter absoluut onvoldoende, je zit alsnog binnen een meter naast elkaar. Zou het wel voldoende zijn dan kun je een vliegtuig voor 2/3e vullen - normaliter niet rendabel, maar 50% verhoging van de ticketprijzen zou dat nog wel goed maken, en ook redelijk betaalbaar houden. 

 

Ik denk echter niet dat de luchtvaart dit gaat doen, gezien er zoveel andere momenten zijn dat mensen die afstand niet kunnen houden: boarden wordt lastig, iemand passeren in een gangpad van/naar een lav onmogelijk, om maar wat te noemen. 

 

Wat dat betreft denk ik dan men zal terugvallen op het screenen voor de vlucht: Bij SARS deed men ook temperatuurmetingen, en uiteindelijk heeft dat relatief weinig slachtoffers gekost. Nu is COVID19 niet direct een 1:1 kopie van SARS, en is het vooral even de vraag hoe besmettelijk dragers zijn die (nog) geen symptomen vertonen. 

Link naar reactie
5 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Wat dat betreft denk ik dan men zal terugvallen op het screenen voor de vlucht: Bij SARS deed men ook temperatuurmetingen, en uiteindelijk heeft dat relatief weinig slachtoffers gekost. Nu is COVID19 niet direct een 1:1 kopie van SARS, en is het vooral even de vraag hoe besmettelijk dragers zijn die (nog) geen symptomen vertonen. 

Temperatuurmeting is niet voldoende om voldoende te screenen voor een veilig systeem.

Je kunt inderdaad ook besmettelijk zijn zonder koorts. (atypische besmetting)

Daarom zeg ik ook dit:

"Ik stel voor een lichaamstemperatuurmeetsysteem op je mobiel, bijvoorbeeld met een gecombineerde gepersonaliseerde hartslagmeter en nies en hoestbui scanner. Eventueel een saturatie meter om instant je zuurstofhuishouding te meten. Misschien zijn er slimmere te meten parameters mogelijk."

 

Ik probeer een visie te krijgen van virologen, intensivisten om andere parameter die wel eerder bekend zijn. bijvoorbeeld (meer) hoesten, niesen, verhoogde/onregelmatige hartslag, saturatie te registreren.

Misschien ook de te maken app een aantal vragen te laten invullen over bv contacten met patiënten of kwetsbare plekken waar je bent geweest.

Alles met het doel zo veel mogelijk mensen weer deel te laten nemen aan het dagelijks leven, en alleen de (potentiele) Corona dragers te isoleren.

 

Ondertussen vraag ik hier aanwezige appbouwers ook aan de gang te gaan met een visie.

 

Link naar reactie
6 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Om die afstanden te creeeren in een vliegtuig moet je het hele toestel min of meer als business class indelen, en de kosten voor dergelijke tickets zijn vaak wel 3 tot 4 keer de economy prijs op lange afstanden. Ik vraag me af of dat gaat werken: een laagseizoen retourtje KL of Bangkok had je afgelopen jaar voor zeg 600-700 euro. Als die prijs zo stijgen naar 2500 euro denk ik dat er heel veel vraag zou wegvallen. 

 

Persoonlijk zou ik nog wel overwegen te vliegen bij dergelijke tarieven, maar voor een gemiddeld gezin is het gewoon niet haalbaar: Ouders met 2 kinderen zouden dan 10.000 euro kwijt zijn voor de vlucht alleen. Dat is zelfs voor gezinnen met 2x modaal inkomen gewoon een enorme bak geld. 

Natuurlijk gaat dat werken ... minder reizen voor en door iedereen.


Overigens ... Wat moet een gezin met twee kinderen in Bangkok ?

Het lijkt er steeds meer op dat vrijheid van reizen tegen minimale kosten een grondwettelijk recht aan het worden is.

 

19 minuten geleden, herman van der helm zei:

Ondertussen vraag ik hier aanwezige appbouwers ook aan de gang te gaan met een visie.

Een virtuele 3D tour met je computer lijkt mij een betere oplossing ... 3D stadswandelingen door Bangkok.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Ik denk dat temperatuur of andere dingen meten met je mobiel niet goed genoeg werkt om een besmetting te detecteren, en dat de enige manier om verder te gaan is lockdown opheffen en tegelijk zeer intensieve opsporing van besmettingen te starten. Daartoe moet je contact tracing doen, op een manier dat je mogelijk besmette contacten heel snel opspoort en test. "Heel snel" als in "binnen een paar uur". Ik zou dat met een app doen, en met significante opschaling bij de GGD's. 

Ik heb een appje gemaakt, ik zie dat het detecteren van nabijheid van anderen met een smartphone met bluetooth best wel gaat, als je het een beetje goed ijkt. Ondanks wat alle deskundigen roepen zit daar geen privacy issue aan. En daarbij, met de huidige maatregelen van lock down en anderhalve meter is onze vrijheid ons door de overheid nu toch al grotendeels ontnomen. 

 

(ik post anoniem want mijn account was opgeheven maar ik kan ook niet mijn email adres invullen want dat is "in use by another member")

Link naar reactie
9 minuten geleden, Wendy1 zei:

Ik denk dat temperatuur of andere dingen meten met je mobiel niet goed genoeg werkt om een besmetting te detecteren...

 

Als ik het goed begrijp gaat het ook niet om die ene doorslaggevende methode, maar om de combinatie. Als we een combinatie van simpele zelftests hebben (of iets om anderen te testen) dan kunnen we het risico op besmetting al verkleinen. Veel niesen of hoesten, hogere temperatuur, andere verschijnselen: blijft uit de buurt van andere mensen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Op HLN.BE zijn duidelijk aangeduid met percentages wat de belangrijkste factoren zijn bij Corona besmettingen.

De indicatoren met de hoogste score zijn temperatuur en droog hoesten. 

 

Lees:

 

Koorts, hoesten, vermoeidheid. Symptomen van een griep of verkoudheid, maar ook de alarmsignalen bij een mogelijke coronabesmetting. Hieronder zetten we kort de belangrijkste symptomen van het nieuwe coronavirus voor u op een rijtje. 

Eind februari maakte de WHO een evaluatie op basis van de toen 56.000 bevestigde gevallen van besmetting. Zo’n 80 procent van de patiënten ontwikkelen ongeveer 5 à 6 dagen na de infectie milde symptomen. 

Lees ook

 

Longarts legt op Twitter uit wat corona-infectie met je lichaam doet

Bij 88 op de 100 personen is er sprake van koorts. Daarnaast hebben ongeveer 68 op de 100 patiënten last van een droge hoest, zijn 38 op de 100 vermoeid en moeten 33 op de 100 dikke slijmen ophoesten.

Milde symptomen die minder voorkomen zijn spier- en keelpijn, hoofdpijn en rillingen. Tussen de 10 en 15 op de 100 besmette personen hebben daar last van. Misselijkheid, een verstopte neus en diarree komen in een kleine 4 à 5 op de 100 patiënten voor. Heb je een lopende neus? Dan is het waarschijnlijk een gewone verkoudheid.

Bij een kleine 14 procent van de patiënten ontwikkelen zich ernstigere symptomen, zoals kortademigheid (in maar liefst 18 op de 100 besmette personen), een versnelde ademhaling, dalende zuurstoflevels in het bloed, en de aanwezigheid van slijm, bloed of eiwitten in de longen. De overige 6 procent van de patiënten verkeren in kritieke toestand. Hun ademhaling stopt, zij ontwikkelen een septische shock, hun organen falen,...

Het aantal personen zonder symptomen is moeilijk in te schatten, maar de WHO vermoedt dat dit maar zelden voorkomt.

 

Omdat temperatuur en droog hoesten hoog scoren lijken dit indicatoren die in ieder geval met de smartphone te meten moeten zijn.

Voor beiden is al een of enkele smartphone toepassingen te verkrijgen. 

De kunst is nu hoe dit verder te implementeren in een bruikbare app.

 

43 minuten geleden, Wendy1 zei:

Ik denk dat temperatuur of andere dingen meten met je mobiel niet goed genoeg werkt om een besmetting te detecteren, en dat de enige manier om verder te gaan is lockdown opheffen en tegelijk zeer intensieve opsporing van besmettingen te starten. Daartoe moet je contact tracing doen, op een manier dat je mogelijk besmette contacten heel snel opspoort en test. "Heel snel" als in "binnen een paar uur". Ik zou dat met een app doen, en met significante opschaling bij de GGD's. 

Ik heb een appje gemaakt, ik zie dat het detecteren van nabijheid van anderen met een smartphone met bluetooth best wel gaat, als je het een beetje goed ijkt. Ondanks wat alle deskundigen roepen zit daar geen privacy issue aan. En daarbij, met de huidige maatregelen van lock down en anderhalve meter is onze vrijheid ons door de overheid nu toch al grotendeels ontnomen. 

 

 

Uiteraard is een opvolging met contactonderzoek van besmettingen ook heel zinnig. Maar een loc down opheffen zonder een testsysteem is dus Russische Roulette.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Via LinkedIn kwam ik een idee tegen van Alfred Griffioen.

Quote

We moeten nadenken over alternatieven voor de huidige lock-down.

 

Zie onderstaande bijlage met de uitwerking.

 

Ik zal Alfred uitnodigen om aan deze discussie mee te doen :winking-face:

 

Twee stromen voorstel.jpg

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.