Ik weet niet of ik dit in het juiste forumdeel geplaatst heb, correct me if I'm wrong.
Sinds 1 maart ben ik gestopt met mijn loondienstverband om o.a. mezelf te verhuren aan meerdere agrarische (eigen vervoer-)transporteurs en mijn rijschool verder te ontwikkelen. Dat ging meteen voortvarend, heb er ook nog steeds geen spijt van. Maarja toen kwam Corona....
Rijlessen geven mag niet meer en dat zie ik voorlopig ook nog niet gebeuren. Ik moet ook nog zien welke (hygiene)voorwaarden er aan gesteld gaan worden. Als dit me niet zint, hou ik die branche voor gezien temeer het een stuk minder betaalt als mijn andere werkzaamheden. Overigens red ik nu het urencriterium nog net. Ik vraag me wel af hoe daar mee omgegaan gaat worden als je dat door de crisis niet meer haalt.
Inmiddels lopen de andere werkzaamheden ook stevig terug, financieel kan het allemaal wel een stootje hebben maar ik wil niet wachten tot alles wellicht op zou zijn en ik voor de ondersteuning tot bijstandsniveau bij het rijk moet aankloppen. De Togs geldt voor mij niet aangezien ik de 4000 euro zakelijke vaste lasten niet heb. In overleg met de accountant heb ik op 1 maart de voorlopige IB al aangepast i.v.m. het stoppen van de loondienst. De maandelijkse voorlopige teruggave IB is dan ook al verrekend met het te verwachten te betalen bedrag (was ff slikken natuurlijk).
Nu overweeg ik om als weekend/oproep-chauffeur aan de slag te gaan. Dit dan weer wel in loondienst aangezien dat geen eigen vervoer betreft en ik daarvoor toch een net salaris vang (zaterdag 150% en zondag 200% CAO-geregeld) wat weinig scheelt met mijn zzp-tarief.
Mijn vragen zijn: heeft dit gevolgen op het vlak van fiscale aspecten en wellicht voor mijn onlangs afgesloten AOV-verzekering en zie ik hier nog iets over het hoofd op welk vlak dan ook?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
champion
champion
Ik weet niet of ik dit in het juiste forumdeel geplaatst heb, correct me if I'm wrong.
Sinds 1 maart ben ik gestopt met mijn loondienstverband om o.a. mezelf te verhuren aan meerdere agrarische (eigen vervoer-)transporteurs en mijn rijschool verder te ontwikkelen. Dat ging meteen voortvarend, heb er ook nog steeds geen spijt van. Maarja toen kwam Corona....
Rijlessen geven mag niet meer en dat zie ik voorlopig ook nog niet gebeuren. Ik moet ook nog zien welke (hygiene)voorwaarden er aan gesteld gaan worden. Als dit me niet zint, hou ik die branche voor gezien temeer het een stuk minder betaalt als mijn andere werkzaamheden. Overigens red ik nu het urencriterium nog net. Ik vraag me wel af hoe daar mee omgegaan gaat worden als je dat door de crisis niet meer haalt.
Inmiddels lopen de andere werkzaamheden ook stevig terug, financieel kan het allemaal wel een stootje hebben maar ik wil niet wachten tot alles wellicht op zou zijn en ik voor de ondersteuning tot bijstandsniveau bij het rijk moet aankloppen. De Togs geldt voor mij niet aangezien ik de 4000 euro zakelijke vaste lasten niet heb. In overleg met de accountant heb ik op 1 maart de voorlopige IB al aangepast i.v.m. het stoppen van de loondienst. De maandelijkse voorlopige teruggave IB is dan ook al verrekend met het te verwachten te betalen bedrag (was ff slikken natuurlijk).
Nu overweeg ik om als weekend/oproep-chauffeur aan de slag te gaan. Dit dan weer wel in loondienst aangezien dat geen eigen vervoer betreft en ik daarvoor toch een net salaris vang (zaterdag 150% en zondag 200% CAO-geregeld) wat weinig scheelt met mijn zzp-tarief.
Mijn vragen zijn: heeft dit gevolgen op het vlak van fiscale aspecten en wellicht voor mijn onlangs afgesloten AOV-verzekering en zie ik hier nog iets over het hoofd op welk vlak dan ook?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/65308-weer-in-parttime-loondienst-naast-zzp/Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag