• 0

Wat vinden jullie van startup DealKiezer.nl?

Omschrijving van je concept:

DealKiezer | Hulp bij de verkoop van jouw auto, maar dan anders

Bij DealKiezer helpen wij je van begin tot eind met de verkoop van je auto, maar jij hebt de touwtjes in handen! Bied je auto gratis en eenvoudig aan, ontvang betrouwbare biedingen, vergelijk en maak een keuze.

 

Concept

Ons concept bestaat uit drie onderdelen, namelijk:

- Vergelijk | Krijg inzicht in alle biedingen en bekijk de opbouw van ieder bod.

- Kies | Baseer jouw keuze op reviews en ontvang zonder onderhandelingen een eerlijk bedrag voor jouw auto.

- Verkocht | In vier simpele stappen verkocht aan onze RDW-erkende dealers.

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Samen met een webdeveloper hebben we de afgelopen maanden het concept uitgewerkt tot een volledig functionerende website en mogen bemiddelen bij een aantal auto's. 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het aanmelden heeft een aantal voordelen:

 

(1) zelf geen onderhandelingen voeren met particulieren/dealers

(2) meerdere biedingen ontvangen uit dealers uit het hele land i.p.v. fysiek naar een dealer gaan 

(3) Gemakkelijk en snel en op een betrouwbare manier je auto verkopen via RDW-erkende dealers

(4) een goed beeld krijgen van de waarde van jouw auto op basis van meerdere biedingen

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ondanks dat er concurrenten bestaan met een soortgelijk concept, is DealKiezer uniek vanwege haar transparantie. Met DealKiezer geven wij de consument volledig inzicht in het verkoopproces. Je krijgt precies te zien hoeveel dealers hebben geboden op jouw auto, wat de voorwaarden zijn en wat wij er zelf aan verdienen. Uiteindelijk komen alle deals te staan op een landkaart en kan je zelf kiezen welke deal het beste bij je past. 

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is welkom! Daarnaast zijn we vooral benieuwd hoe anderen het concept ervaren: 

- Is het concept (1) duidelijk gecommuniceerd en (2) aantrekkelijk voor jou als potentiële klant?

- Zou je je auto hier aanmelden? Waarom wel/niet?

- Welke features kunnen we eventueel toevoegen?

- Wat vinden jullie van het design en de user experience?

  

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Randy,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Auto aan- en verkoop is een heel interessant economisch concept omdat er sprake is van asymetrische informatie  en averechtse selectieprocessen. 

In normaal Nederlands (zie ook dit voorbeeld) :  online  (op)kopers kunnen niet met zekerheid bepalen of een auto een goede of een slechte auto is, daarom is de geboden prijs (te) laag, en daardoor krijgen online (op)kopers voor die prijs vooral de minder goede auto's.

 

Ze kunnen dit risico alleen beperken door - op het moment van daadwerkelijke levering nog een controle uit te voeren. En dan heb je de poppen aan het dansen: ben je vanuit Meppel naar Noord Brabant gereden omdat daar een dealer zat die 500 Euro meer bood dan de rest, en dan hoort die handelaar toch een bepaald tikje dat volgens (meestal) hem betekent dat er een probleem is met motor, nokkenas of distributieriem en dat kost X om te repareren: gevolg: een ter plekke lager aanbod met een verschil van minstens 500 Euro. 

 

Dat overkwam vrienden, kennissen en klanten bij ikwilvanmijnauto af, wijverkopen auto's etc etc en het antwoord was dan steevast: eens maar nooit weer, volgende keer ruil ik m weer in bij de eigen dealer. 

 

Hoe lost jouw concept dat probleem (hopelijk) op? 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De naam past niet bij het omschreven concept.

 

Als startup zou ik zorgen dat je tech en marketing savvy (simpel, doeltreffend, logisch) bent.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Beste Randy,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Auto aan- en verkoop is een heel interessant economisch concept omdat er sprake is van asymetrische informatie  en averechtse selectieprocessen. 

In normaal Nederlands (zie ook dit voorbeeld) :  online  (op)kopers kunnen niet met zekerheid bepalen of een auto een goede of een slechte auto is, daarom is de geboden prijs (te) laag, en daardoor krijgen online (op)kopers voor die prijs vooral de minder goede auto's.

 

Ze kunnen dit risico alleen beperken door - op het moment van daadwerkelijke levering nog een controle uit te voeren. En dan heb je de poppen aan het dansen: ben je vanuit Meppel naar Noord Brabant gereden omdat daar een dealer zat die 500 Euro meer bood dan de rest, en dan hoort die handelaar toch een bepaald tikje dat volgens (meestal) hem betekent dat er een probleem is met motor, nokkenas of distributieriem en dat kost X om te repareren: gevolg: een ter plekke lager aanbod met een verschil van minstens 500 Euro. 

 

Dat overkwam vrienden, kennissen en klanten bij ikwilvanmijnauto af, wijverkopen auto's etc etc en het antwoord was dan steevast: eens maar nooit weer, volgende keer ruil ik m weer in bij de eigen dealer. 

 

Hoe lost jouw concept dat probleem (hopelijk) op? 

 

 

 

Beste Norbert,

 

Bedankt voor de uitgebreide reactie! 

 

Dit is inderdaad precies het probleem bij veel huidige platforms. Ondanks dat een online bod altijd gepaard gaat met onzekerheid, hebben wij geprobeerd op de volgende manieren het probleem te verkleinen:

(1) Een uitgebreide check met een van onze medewerkers zorgt ervoor dat je als verkoper de juiste informatie hebt opgegeven. Dit verkleint de kans dat je voor verrassingen komt te staan bij de dealer.

(2) Uiteindelijk laten onze klanten reviews achter van de dealer waar zij geweest zijn. Dit doen wij omdat enkele dealers express een hoger bedrag bieden om (zoals in het omschreven voorbeeld) iemand naar de dealer te lokken en ter plekke een lager bod te doen. Door een reviewsysteem snijden dealers met dit gedrag zichzelf in de vingers, omdat de volgende klant gemakkelijk in ons systeem de deals (en bijbehorende reviews) kan vergelijken.

 

Wij denken dat dit het probleem grotendeels oplost. Mochten er nog meer features zijn die we kunnen toevoegen, dan horen we dat graag!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even snel een blik geworpen op je website. Het ziet er in grote lijnen uit. Eerste indruk voelt goed aan. 

Ik zie nu even snel de volgende verbeteringen op website niveau:

 

  • Call to actions groen maken. Staat minder mooi, maar daardoor vallen ze meer op.
  • Op achterliggende pagina’s, bijv /auto-verkopen, staan alinea’s met lange regels. Dat leest niet zo prettig. Een ezelsbruggetje: Maximaal 12 woorden op een regel. 
  • De teksten zijn duidelijk. Maar ze mogen van mij wel iets korter en straight to the point. 
  • De testimonials zijn nu niet goed herleidbaar op je landingspagina’s. Ik zou per profiel aangeven via welk kanaal die geplaatst is. Dan lijken ze direct ‘echter’. 
  • Op de FAQ pagina zou ik de hele vraag klikbaar maken en niet alleen het pijltje.
  • Heb je al SEO / SEA conversie geoptimaliseerde landingspagina’s. Die lijken nog te missen. 
  • Blog ziet er goed uit. Alleen zou ik daar ook de tekstregels iets meer inkorten. 
  • Ik zou je aanmeld formulier niet op een rode achtergrond zetten. Het is erg smaak gevoelig en maakt het niet duidelijker. Je call to action om naar de volgende pagina te gaan valt daardoor volledig weg. 

 

Ik hoop dat je hier iets mee kan. 

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.