Jump to content
Redlion
Verberg

Verhuur bedrijf beginnen

Goedemiddag allemaal, 

 

ik heb een vraag m.b.t het starten van een verhuur bedrijf. Ik heb sinds kort samen met een goeie vriend een e-commerce bedrijf.

Wij verkopen veel artikelen via platformen zoals bol.com. Ondanks dat dat hartstikke goed gaat willen we toch iets gaan beginnen in het verhuren van laptops voor langere periodes. 

 

Het plan is om een website te maken met alleen maar laptops die mensen en bedrijven bij ons kunnen huren. Dit gaat om periodes van 3 tot 5 jaar. Na die periode kan de klant het artikel of overnemen tegen een prijs, of de huur periode verlengen tegen een lager maand bedrag of het artikel inruilen voor een nieuw model. 

 

Aangezien we nog niet helemaal thuis zijn in dit wereldje vroeg ik me af of jullie mij een beetje op weg zouden kunnen helpen. Ik kan nergens echt informatie hierover vinden. 

Heb ik hier bijvoorbeeld een vergunning voor nodig? En valt dit onder leasen? Mochten er mensen zijn die wat info hier over hebben dan horen wij dat graag. 

 

Groeten, 

 

Roderick Steevensz

 

 

Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Wat is de meerwaarde om bij jullie een laptop te huren? Zoek eens op huurkoop of financieel lease. Vergunning zou je misschien kunnen nazien bij de AFM.

Link to post
Share on other sites
  • 1

2 a 3 weken geleden hadden we ook een topic over verhuur van consumentengoederen en de haken en ogen daarvan..

 

zie

 

Ultrakorte samenvatting:

Zolang de consument het product aan het einde van de looptijd niet kan overnemen heb je geen vergunning nodig. Als de klant het artikel wel kan overnemen dan val je onder de Wet Financieel Toezicht (de verhuurovereenkomst wordt dan gezien als financieringsvorm)

 

 

Andere suggestie. Kijk ook eens naar de aanpak van swapfiets.nl

Dat is veel moderner dan verhuur van goederen.. Zij bieden je fietsvervoer voor een vast bedrag per maand.

Dat zou met een laptop ook wel kunnen.. waarom 3 of 5 jaar vast aan hetzelfde apparaat? Wat wil een klant? altijd een laptop ter beschikking

waarom niet gewoon een basis, standaard en luxe abonnement voor 15, 25 en 50 euro per maand voor het hebben van een laptop. Met goede service, dus ding stuk morgen een andere, al dan niet tijdelijk. en je kunt daar nog een hele reeks (digitale) producten aan koppelen.

Cloudopslag van alle data zou geen probleem moeten zijn, dat is nog altijd de belangrijkste reden dat mensen een oude laptop willen houden omdat er zoveel foto's op staan en soms (maar steeds minder) omdat mensen gehecht zijn aan verouderde software versie van een bepaald product.

 

En de tweede hands laptops die terugkomen kunnen altijd nog via een outlet voor gebruikte laptops verkocht.. kun je altijd abonnementhouders nog een aantrekkelijke korting geven op zo'n gebruikt apparaat.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Waarom kan de huurder de laptop pas na 3 jaar overnemen? Ik zou dit op willekeurig welk moment zetten. Stel dat een huurder zo tevreden is over het apparaat, dat hij/zij het in bezit wil hebben, dan heeft deze daartoe de mogelijkheid.

 

Drie jaar huren en dan overnemen klinkt inderdaad sterk als leasen.

 

Waarom zou je uberhaupt een laptop voor drie jaar huren? Wie is de doelgroep?


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Leuk idee en zou het vooral bij huren houden als je anders een vergunning nodig hebt. Misschien dat je dit kan omzeilen met een vorm van 'kooprecht' in plaats van een leasecontract. Een dergelijke regeling heb ik voor mijn saxofoon en denk niet dat hij dit met een vergunning doet.

 

Toch vraag ik mij af wie een laptop na 3 jaar koopt. Denk juist dat het de kracht van jouw dienst is om tegen huurprijs een nieuw en werkend apparaat te hebben. Na 3 jaar wil je deze juist bijna gaan vervangen.

 

Verder denk ik dat het nog veel interessanter wordt als je dit B2B gaat aanbieden. Zo zijn de kosten voor laptops, onderhoud en problemen tegen een vast tarief. Daarbij hebben ze zo 1 aanspreekpunt voor de hardware en zijn kosten voorspelbaar. Iets waar zeker MKB en grotere organisaties zich geen zorgen om willen maken.


Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

IT Beheer, Detachering en Cybersecurity  | Treinkaartjes | Huis kopen in Zwitserland

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 284 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept