Kunt u een product of dienst niet leveren, maar heeft uw klant al wel (aan)betaald? En wilt u uw klant een voucher of tegoedbon aanbieden? Dan moet u rekening houden met recht op terugbetaling voor consumenten.
Voorwaarden voor voucher of tegoedbon
Klanten hebben bij annuleringen in principe recht op terugbetaling. Als uw klant akkoord gaat met een voucher of een tegoedbon, dan kunt u zelf de algemene voorwaarden van deze voucherregeling bepalen. Deze voorwaarden mogen niet onredelijk zijn:
De voucher of tegoedbon moet een volwaardige vervanging zijn. U levert bijvoorbeeld op een later tijdstip een gelijk of een goed vergelijkbaar product of dienst.
De voucher of tegoedbon moet een redelijke tijd geldig zijn, bijvoorbeeld 12 maanden.
Het bedrag van de voucher of tegoedbon dat nog niet is besteed (restbedrag) moet u daarna binnen redelijke tijd aan de klant uitbetalen. Uw klant moet daar niks voor hoeven doen.
De voucher of tegoedbon moet ook de eerder betaalde kosten zoals reserverings,- en administratiekosten vergoeden
Klanten die een aanbetaling hebben gedaan, hoeven niet de rest van het bedrag te betalen als u de overeenkomst niet kan nakomen. U geeft uw klant een voucher of tegoedbon voor het bedrag van de aanbetaling.
Had uw klant recht op geld terug en heeft uw klant de voucher geaccepteerd? Uw klant moet nog steeds geld terug kunnen krijgen als hij dat wil. De klant moet dan de voucher inleveren.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mikky Vrolijk
Mikky Vrolijk
Bron: Ondernemersplein - Antwoord voor Bedrijven
Kunt u een product of dienst niet leveren, maar heeft uw klant al wel (aan)betaald? En wilt u uw klant een voucher of tegoedbon aanbieden? Dan moet u rekening houden met recht op terugbetaling voor consumenten.
Voorwaarden voor voucher of tegoedbon
Klanten hebben bij annuleringen in principe recht op terugbetaling. Als uw klant akkoord gaat met een voucher of een tegoedbon, dan kunt u zelf de algemene voorwaarden van deze voucherregeling bepalen. Deze voorwaarden mogen niet onredelijk zijn:
Zie voor meer informatie deze pagina op Ondernemersplein >>>
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/65350-corona-regels-rondom-voucher-of-tegoedbon-aanbieden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag