Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Mikky Vrolijk

Is je klant failliet? Houd rekening met de mogelijke afkoelingsperiode

Recommended Posts

Posted (edited)

Bron: Ondernemersplein

 

Is uw klant failliet? Bij de faillissementsuitspraak van uw klant kan de rechter meteen een afkoelingsperiode instellen.

Tijdens een faillissement kan de rechter-commissaris een afkoelingsperiode instellen. In deze periode kunt u geen geld of goederen opeisen.

 

Wat is een afkoelingsperiode?

  • In de afkoelingsperiode krijgt de curator de tijd om de schulden en bezittingen van het bedrijf dat failliet gaat te onderzoeken. Hij bekijkt of het bedrijf misschien een doorstart kan maken. In de afkoelingsperiode kan het bedrijf doorgaan met ondernemen. Uw rechten als schuldeiser staan tijdelijk stil:
  • U mag in deze periode geen betalingen opeisen.
  • U mag geen goederen waarvan u eigenaar bent opeisen.
  • Ook goederen met ‘eigendomsvoorbehoud’ mag u niet opeisen

 

Zie deze pagina op Ondernemersplein met informatie over:

  • eigendomsvoorbehoud
  • hoe lang duurt de afkoelingsperiode?
  • oneens met de afkoelingsperiode
  • uitzondering boedelschuldeisers

 

 

Edited by Mikky Vrolijk
Titel aangepast

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan aan mij liggen, maar ik vind de titel een beetje vreemd. Die lijkt namelijk te suggereren dat je als schuldeiser en afkoelingsperiode zou moeten instellen. Is "houd rekening met de mogelijke afkoelingsperiode" misschien niet iets nauwkeuriger?


The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor suggestie @prinsrachid Ik heb de titel op ons forum aangepast.

 


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hoe "maak je gebruik" van een afkoelingsperiode? Als schuldeiser kun je toch helemaal niets? Als er tot een afkoelingsperiode wordt besloten, is het enige dat je kunt gebruiken je handen. En daar moet je dan op gaan zitten.


The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 252 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept