Jump to content
Lesley80
Verberg

Productaansprakelijkheid dropshipping

Beste HL leden,

 

Ik heb een vraag omtrent mijn webshop en de productaansprakelijkheid hiervan. 

 

Klant besteld bij mij een product - deze bestelling wordt doorgezet naar mijn Nederlandse contact. Mijn Nederlandse contact besteld het bij een leverancier in binnen- of buitenland (NL, China, Polen, Spanje, US) en laat het vanuit daar direct versturen naar mijn klant. 

 

Zelf heb ik geen geldstromen naar rechtstreekse leveranciers, maar alleen naar mijn Nederlandse contact die het hele leveringsproces, bestellingen etc voor zijn rekening neemt. 

 

Wie is hierbij de productverantwoordelijke en is het zinvol voor mij om een dure productaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten, aangezien ik de producten zelf niet in handen krijg en lever. Ik vertrouw op mijn Nederlandse contact (bedrijf) dat de productstroom voor mij uit handen neemt? 

 

Ben ik dat omdat ik het verkoop aan de consument en de consument mij betaald?

Is mijn klant dat omdat zij in feite het product importeren vanuit de leverancier ergens over de wereld?

Is mijn Nederlandse contact dat die de goederen betaald, besteld en indirect levert naar mijn consument?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Link to post
Share on other sites

21 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
3 minutes ago, Ron van der Kolk said:

 

Voor producten van buiten de EU: Ja, jij hebt een overeenkomst met de consument voor levering van het product, al die andere betrokkenen niet. 

 

Ik koop toch eigenlijk van een NL bedrijf, ik dacht eigenlijk dat die dan verantwoordelijk zijn in de keten. Ik betaal alleen het bedrijf in NL voor de levering van producten aan mijn klanten. 

Link to post
Share on other sites
  • 0
10 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

Voor producten van buiten de EU: Ja, jij hebt een overeenkomst met de consument voor levering van het product, al die andere betrokkenen niet. 

 

Een overeenkomst van levering maakt je niet automatisch ook productaansprakelijk. Daarvoor is meer nodig  :producent of importeur zijn, het goed bewerken (assembleren of repareren etc) of je als zodanig gedragen (o.a. eigen merk) 

 

10 uur geleden, Lesley80 zei:

Ik koop toch eigenlijk van een NL bedrijf, ik dacht eigenlijk dat die dan verantwoordelijk zijn in de keten.

 

Het zou kunnen, maar dat valt op basis van deze summiere informatie niet te beoordelen.   Vooral de rol van het "contact" (importeur, groothandel, de feitelijke dropshipper? en zo ja wat maakt dat jouw rol?)  is vaag. 

 

Ik zou de vraag en de feitelijke situatie (wat voor soort producten, waar vandaan, welke overeenkomsten etc) voorleggen aan je verzekeringsadviseur. Als een andere partij het productaansprakelijkheidsrisico loopt, hoeft de verzekering ook niet zo duur te zijn. Ben je wel productaansprakelijk; dan is een passende verzekering dringend nodig en heb je mogelijk nog meer zaken te regelen


Partner bij  B2Bsure;  specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ZZP en MBK.  

Vragen, second opinion of offerte ?   →  contact

Link to post
Share on other sites
  • 0
3 uur geleden, Norbert Bakker zei:

 

Een overeenkomst van levering maakt je niet automatisch ook productaansprakelijk. Daarvoor is meer nodig  :producent of importeur zijn, het goed bewerken (assembleren of repareren etc) of je als zodanig gedragen (o.a. eigen merk) 

 

 

Het zou kunnen, maar dat valt op basis van deze summiere informatie niet te beoordelen.   Vooral de rol van het "contact" (importeur, groothandel, de feitelijke dropshipper? en zo ja wat maakt dat jouw rol?)  is vaag. 

 

Inderdaad,  zelfs met de "MEDEDELING VAN DE COMMISSIE over het markttoezicht op online verkochte producten" lastig te bepalen.  Ingewikkelde constructies, import en intracommunautaire leveringen, vraag me ook af hoe dit fiscaal is dichtgetimmerd.... 


BvL Douane Advies - Advies & trainingen Import Export BTW Accijnzen

Link to post
Share on other sites
  • 0
3 uur geleden, Norbert Bakker zei:
13 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

 

Voor producten van buiten de EU: Ja, jij hebt een overeenkomst met de consument voor levering van het product, al die andere betrokkenen niet. 

 

Een overeenkomst van levering maakt je niet automatisch ook productaansprakelijk. Daarvoor is meer nodig  :producent of importeur zijn, het goed bewerken (assembleren of repareren etc) of je als zodanig gedragen (o.a. eigen merk) 

 

Ik denk dat de term productaansprakelijkheid door TS niet helemaal in juiste context is gebruikt..

Dat is ook wat Ron denk ik bedoelt: namelijk dat de consument altijd bij de verkoper mag aankloppen en dat de verkoper daarna moet zien dat hij zijn geld terugkrijgt van de formeel productaansprakelijke.

Een consument mag met een niet werkend product gewoon naar de verkoper en verwachten dat hij de oplossing regelt, ofwel reparatie ofwel vervanging. De consument hoeft niet naar de importeur of leverancier van de verkoper, omdat de verkoper alleen maar een dropshipper is.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 1

 

24 minuten geleden, Roel J zei:

Ik denk dat de term productaansprakelijkheid door TS niet helemaal in juiste context is gebruikt..

 

Zou kunnen

 

Quote

Dat is ook wat Ron denk ik bedoelt

 

Dat denk ik niet, omdat Ron heel specifiek benoemt dat het alleen voor producten van buiten de EU geldt. Dat is bij garantie niet relevant en bij productaansprakelijkheid juist wel.

 

Productaansprakelijkheid is vastomlijnd begrip in het Nederlandse en internationale aansprakelijkheidsrecht;  over wat het is kan en mag daarom geen twijfel bestaan. Ter voorkoming van verdere (begrips-) verwarring:

 

  • schade aan het product / niet werkend product = garantie = verantwoordelijkheid verkoper (met evt verhaal op fabrikant)
  • schade veroorzaakt door het product (als gevolg van een gebrek, o.a. ontwerp- of productiefout) aan personen of goederen  = productaansprakelijkheid = niet de verantwoordelijkheid van de verkoper maar van de fabrikant

 

Zie ook de duidelijke wettekst van artikel 6:185 van het Burgerlijk wetboek: (produktenaansprakelijkheid):

Quote

De producent is aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door een gebrek in zijn produkt

 

24 minuten geleden, Roel J zei:

namelijk dat de consument altijd bij de verkoper mag aankloppen en dat de verkoper daarna moet zien dat hij zijn geld terugkrijgt van de formeel productaansprakelijke.

 

In letterlijk zin: nee dus. Bij productaansprakelijkheid mag je de consument doorverwijzen naar de fabrikant of importeur (sterker nog: de eigen verzekeraar zal dat ook vereisen) 

In figuurlijke zin: bedoel jij hier zeer waarschijnlijk garantie, en dan klopt het (behoudens de term "productaansprakelijke")


Partner bij  B2Bsure;  specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ZZP en MBK.  

Vragen, second opinion of offerte ?   →  contact

Link to post
Share on other sites
  • 0

Zoals hierboven aangegeven is de productaansprakelijkheid een verhaal voor de fabrikant of importeur. Echter zie ik bij veel dropshipping websites in de algemene voorwaarden het volgende staan:

 

“Het aanbod van roerende zaken op deze website Wordt niet verkocht door websitehouder maar door verkoper. Bij aankoop van roerende zaken wordt daarom een contract gesloten tussen verkoper er koper. Websitehouder is dus zelf geen partij in deze verkoopovereenkomst. Websitehouder is een bemiddelaar tussen verkoper en koper en heeft hierdoor geen productaansprakelijkheid bij schade. 
 

zodoende zie ik dus allemaal aliexpress artikelen aangeboden worden. Ik vraag me af of dit wel juridisch verantwoord is?

Link to post
Share on other sites
  • 0
36 minuten geleden, Startendeondernemer2020 zei:

zodoende zie ik dus allemaal aliexpress artikelen aangeboden worden. Ik vraag me af of dit wel juridisch verantwoord is?


Dat is uiteindelijk aan een rechter om te beoordelen. 
 

Gelet op het doel van de wetgeving rondom productenaansprakelijkheid: consumentenbescherming, verwacht ik dat de verkoper dan nat gaat en aansprakelijk is. 


Partner bij  B2Bsure;  specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ZZP en MBK.  

Vragen, second opinion of offerte ?   →  contact

Link to post
Share on other sites
  • 0
1 uur geleden, Norbert Bakker zei:


Dat is uiteindelijk aan een rechter om te beoordelen. 
 

Gelet op het doel van de wetgeving rondom productenaansprakelijkheid: consumentenbescherming, verwacht ik dat de verkoper dan nat gaat en aansprakelijk is. 

 

Lijkt me handig dat hier dan een keer naar gekeken wordt door de rechtelijke macht.

 

Deze personen geven zich uit als bemiddelaar en stellen in de algemene voorwaarden dat de koper dus een contract aangaat met verkoper (lees: Aliexpress)

Link to post
Share on other sites
  • 0

 

8 uur geleden, Startendeondernemer2020 zei:

Lijkt me handig dat hier dan een keer naar gekeken wordt door de rechtelijke macht

 

Een rechter zal daar pas naar kijken als er sprake is van schade door een gebrekkig product, en de schadelijdende partij of en/of koper de bemiddelaar daarvoor aansprakelijk stelt en de bemiddelaar deze aansprakelijkheid afwijst , niet eerder. 

 

10 uur geleden, Startendeondernemer2020 zei:

"Websitehouder is een bemiddelaar tussen verkoper en koper en heeft hierdoor geen productaansprakelijkheid bij schade"

 

Leuk bedacht, maar ik verwacht dat dat geen stand houd en de verkoper gewoon aansprakelijk is.

 

Echter, veel valt daar meestal ook niet te halen. En van een verzekering is meestal ook geen sprake want dit  soort activiteiten en producten zijn ook niet verzekerbaar tegen productaansprakelijkheid in Nederland omdat de kwaliteit van Aliexpress goederen te wisselvallig is en (test) certificaten en CE markeringen (te) vaak niet kloppen.   Uit het AD

 

Quote

Consumentenbond: Veel onveilige spullen bij webwinkels AliExpress en Wish

Rookmelders die niet afgaan, cosmetica met te hoge concentraties van bepaalde stoffen en smeltende powerbanks. Veel spullen die consumenten online kopen bij webshops buiten Europa zijn onveilig. Tweederde had hier niet in de winkels mogen liggen, waarschuwt de Consumentenbond.

 

Hopelijk worden de echt gevaarlijke onveilige spullen er al door Douane en NVWA uit gefilterd 


Partner bij  B2Bsure;  specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ZZP en MBK.  

Vragen, second opinion of offerte ?   →  contact

Link to post
Share on other sites
  • 0

 

'Hopelijk worden de echt gevaarlijke onveilige spullen er al door Douane en NVWA uit gefilterd'

 

Het is de verantwoording van de organisatie die spullen in de Europese unie in het verkeer (op de markt) brengt.

Douane en NVWA zijn hier niet verantwoordelijk voor. De importeur, handelsagent of vertegenwoordiger die moet beschikken over een vestigingsplaats in de EU is en blijft verantwoordelijk voor de veiligheid en productaansprakelijkheid voor deze producten. Dropshipping is slechts een manier van opslaan, transporteren en afleveren. 

 

Als het als webshophouder wordt gekocht bij een organisatie in de EU kun je de verantwoording doorschuiven, maar dat blijft wel een risico, want als verkoper ben jij eerst verantwoordelijk voor de deugdelijkheid en veiligheid.

Link to post
Share on other sites
  • 0
42 minuten geleden, herman van der helm zei:

De importeur, handelsagent of vertegenwoordiger die moet beschikken over een vestigingsplaats in de EU is en blijft verantwoordelijk voor de veiligheid en productaansprakelijkheid voor deze producten. Dropshipping is slechts een manier van opslaan, transporteren en afleveren. 

 

Bij dropshipping zie je vaak dat er vanuit  China en dergelijke DAP verzonden wordt, de zending wordt voor rekening van de consument ingeklaard. Wie dan importeur is wordt dan ook weer wat minder duidelijk. 

 

Op 19-7-2020 om 14:26, Startendeondernemer2020 zei:

Deze personen geven zich uit als bemiddelaar en stellen in de algemene voorwaarden dat de koper dus een contract aangaat met verkoper

Ben benieuwd hoe er dan gefactureerd wordt........ Dit zou betekenen dat de er twee facturen zijn, één voor de dienst en één voor het product.


BvL Douane Advies - Advies & trainingen Import Export BTW Accijnzen

Link to post
Share on other sites
  • 0
31 minuten geleden, Bert. zei:

Bij dropshipping zie je vaak dat er vanuit  China en dergelijke DAP verzonden wordt, de zending wordt voor rekening van de consument ingeklaard. Wie dan importeur is wordt dan ook weer wat minder duidelijk. 

 

 

De consument lijkt dan de importeur. Die haalt heel wat risico op zijn nek als zijn geïmporteerde spullen schade veroorzaken aan derden. Stel dat een bedrijf afbrandt door een door alieexpress gedropshipte onbetrouwbare powerbank van een werknemer. Een verzekering weet er wel raad mee denk ik.

Edited by herman van der helm
Link to post
Share on other sites
  • 0
16 minuten geleden, herman van der helm zei:

. Stel dat een bedrijf afbrandt door een door alieexpress gedropshipte onbetrouwbare powerbank van een werknemer. Een verzekering weet er wel raad mee denk ik.

 

Dat valt vooralsnog wel mee. Er is (nog) geen specifieke uitsluiting voor schade door ondeugdelijke producten. Wel is het verstandig om in het bedrijfsbeleid op te nemen dat je opladen thuis moet doen en - indien noodzakelijk (telefoon, laptop) alleen moet opladen als je in de buurt bent, doorlussen van opladers verboden is en en buiten bedrijfstijd alle opladers uit het stopcontact moeten zijn. 

 

Voor acculaders (heftrucks) bestaan wel verplichte garantiemaatregelen van verzekeraars. Bij het niet voldoen daaraan is er - als daardoor brand ontstaat - geen dekking. 

 

De meeste branden met ondeugdelijke opladers vinden thuis plaats. Vooral speelgoed (drones, hoverboards) en elektrische fietsen 


Partner bij  B2Bsure;  specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ZZP en MBK.  

Vragen, second opinion of offerte ?   →  contact

Link to post
Share on other sites
  • 0
47 minuten geleden, herman van der helm zei:

De consument lijkt dan de importeur. 

 

Die weet vaak van niets.

 

Er vindt nu een snelle wildgroei plaats van dropship-opzetjes waarbij student-ondernemers hopen binnen te lopen op de verkoop van ongeregeld goed uit China zonder enige fysieke bemoeienis. Die rechtszaken gaan dit najaar heus wel komen, gezien de diverse dropshipscams waarbij verkopers bedrog plegen in campagnes via Google Adwords en niets doen aan service of retouren. 

 

De opzet waarbij de dropship-bestelling via een Nederlandse tussenpartij verloopt is ook eigenaardig, tenzij die Nederlandse tussenpartij een toegevoegde waarde heeft bv in de vorm van service-afhandeling, retourverwerking en garanties. Daarvan kan ik me iets voorstellen, bv bij de verkoop van professionele apparaten of zoiets als boten.


Zucht...

Link to post
Share on other sites
  • 0
16 uur geleden, TwaBla zei:

De opzet waarbij de dropship-bestelling via een Nederlandse tussenpartij verloopt is ook eigenaardig, tenzij die Nederlandse tussenpartij een toegevoegde waarde heeft bv in de vorm van service-afhandeling, retourverwerking en garanties.

 

Deze inderdaad eigenaardige vorm van "dropshipping" - is wat mij betreft niet meer dan een veredelde vorm van affiliate marketing en dat is ook de enige meerwaarde die de Nederlandse tussenpartij biedt.

 

Groot verschil met affiliate marketing is dat marketeer ook de daadwerkelijke kooptransactie doet  én actief is als importeur,  ook al wordt dat in de voorwaarden ontkent.


Partner bij  B2Bsure;  specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ZZP en MBK.  

Vragen, second opinion of offerte ?   →  contact

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dropshipping in de min of meer "traditionele" vorm houdt in dat A koopt van B, B vervolgens van C en C verzendt rechtstreeks aan A.  Er wordt dus gewoon gekocht en doorverkocht.  "Bemiddeling" om onder eventuele bepalingen over productaansprakelijkheid uit te komen is een wassen neus.  Dat zou betekenen dat er een dienst geleverd wordt door B en een contract gesloten wordt tussen A en C.  Twee facturen dus, en misschien nog een derde factuur voor A als de koerier de zending komt afleveren en de invoerrechten en BTW in rekening komt brengen. Ik kan me niet voorstellen dat dit in de praktijk gebeurt, tenminste niet voor de gebruikelijke t-shirtjes en telefoonhoesjes.  De gemiddelde consument gaat geen twee  aparte rekeningen betalen, veel te omslachtig, waarschijnlijk zal het in de praktijk zo ook niet gaan.   


BvL Douane Advies - Advies & trainingen Import Export BTW Accijnzen

Link to post
Share on other sites
  • 0
18 minuten geleden, Bert. zei:

Dropshipping in de min of meer "traditionele" vorm houdt in dat A koopt van B, B vervolgens van C en C verzendt rechtstreeks aan A.  Er wordt dus gewoon gekocht en doorverkocht

 

Yep. Of B kan ook  nog zorgen voor bedrukken van de goederen bij D en verzamelen/verpakken bij E. De goederen gaan dan van C naar D en van D naar E en van E naar A,  maar alles onder de regie van B.  Deze traditionele vorm van dropshipping zie je vooral bij relatiegeschenken: op geen enkel moment zijn de goederen in fysiek bezit van B.

 

18 minuten geleden, Bert. zei:

"Bemiddeling" om onder eventuele bepalingen over productaansprakelijkheid uit te komen is een wassen neus.

 

Correct. 


Partner bij  B2Bsure;  specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ZZP en MBK.  

Vragen, second opinion of offerte ?   →  contact

Link to post
Share on other sites
  • 1

Ik heb eens op een van deze  "bemiddelaars"websites gekeken naar het bestel proces en de algemene voorwaarden en ben er nog niet achter of dit om te lachen of om te huilen is.  Hoewel op de website sprake is van samenwerking met meerdere partners staat in de algemene voorwaarden een Nederlands bedrijf als "bemiddelaar" en een Chinese firma als "ondernemer". Verkoper en ondernemer worden te pas en te onpas door elkaar gebruikt, er is sprake van een overeenkomst tussen de koper en de "ondernemer". Aardig, in de voorwaarden staat dat  "het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer  (in China....) waar de consument met klachten terecht kan" meegedeeld zal worden. En zo nog meer fraais:

 

Via de Website worden bij derden, die al dan niet gevestigd in de Europese Unie, bepaalde roerende zaken gekocht.

De dienst die Websitehouder levert is een bemiddelingsdienst die wordt geleverd aan een derde. Bij bestelling van een roerende zaak via de Website, is Websitehouder gemachtigd als bemiddelaar, in naam van Koper en voor rekening van Koper, op te treden en de roerende zaak te bestellen bij de daadwerkelijke Verkoper van de betreffende roerende zaak.

Hoezo derden, het gaat blijkbaar maar om één Chinees. Even googelen op dit bedrijf, niets over te vinden behalve dat deze toko vermeld staat in de algemene voorwaarden van tal van andere "bemiddelings" webshop in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Timmert blijkbaar stevig aan de weg.......

 

Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. 

De enige betaalmogelijkheid is vooraf met creditcard of I-deal, via een payment provider aan de webshophouder, 

 

De afwikkeling van de betaling van het aangekochte product verloopt via Websitehouder. Websitehouder draagt tevens zorg voor (door)betaling aan de daadwerkelijke Verkoper.

Het is mogelijk dat de op de Website vermelde prijzen verschillen van de bedragen die Websitehouder (door)betaalt aan de daadwerkelijke Verkoper. Het kan voorkomen dat Verkoper in de gelegenheid wordt gesteld het product, nadat het is aangeschaft door Koper, voor een lager bedrag in te kopen. Het verschil tussen het door Koper betaalde bedrag en het aan de daadwerkelijke Verkoper betaalde bedrag wordt in deze gevallen beschouwd als vergoeding voor de door Websitehouder geleverde bemiddelingsdienst aan de derde.

 

Bemiddeling? Als er sprake zou zijn van bemiddeling wordt er bemiddeld voor de "derde",  dus de in NL gevestigde koper.  Naar mijn mening dus een dienst  die met BTW belast is. De fiscus loopt hier dus ook wat mis.

 

Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven

De webshop vermeldt helemaal niet of de prijzen inclusief of exclusief BTW zijn. Waarschijnlijk ex , gezien het onderstaande, veranderingen in BTW tarieven is dus totale onzin.

 

Indien daadwerkelijke Verkoper gevestigd is buiten Nederland en hierdoor de betreffende roerende zaak ingevoerd dient te worden, geschiedt dit onder naam van Koper. Bijkomende kosten, zoals invoer-btw en (douane)inklaringskosten komen voor rekening van Koper.

Hoezo indien? Met 1 verkoper in China zal dat dus wel het geval zijn. De "bemiddelaar"wil dus ook zijn vingers niet branden aan invoeraangiftes en invoerrechten. En hoezo buiten Nederland? De bemiddelaar heeft blijkbaar nog nooit gehoord van de interne EU markt.......

 

Iedereen mag hier natuurlijk zijn eigen conclusies uit trekken :slightly-smiling-face:

 

 


BvL Douane Advies - Advies & trainingen Import Export BTW Accijnzen

Link to post
Share on other sites
  • 0
Op 6-5-2020 om 20:58, Lesley80 zei:

Klant besteld bij mij een product - deze bestelling wordt doorgezet naar mijn Nederlandse contact. Mijn Nederlandse contact besteld het bij een leverancier in binnen- of buitenland (NL, China, Polen, Spanje, US) en laat het vanuit daar direct versturen naar mijn klant. 

 

De klant bestelt een product bij de vraagsteller, dat is een wezenlijk verschil met affiliate marketing. Een affiliate geleidt door en de overeenkomst is met de verkoper. 

 

Gezien het aantal rollen in de handel zou het me niets verbazen als daar eens een duidelijker definiëring voor gaat ontstaan. Denk bijvoorbeeld aan dropshiptraders die via platforms verkopen. Norbert heeft gelijk dat dit in de promo-business eigenlijk al heel lang bestaat. Bestel je op een beurs of uit een catalogus tienduizend pennen, komen die twee maanden later vers uit China.


Zucht...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 17 leden online en 491 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept