• 0

Zijn de kosten van een minnelijke schikking aftrekbaar?

Om kort samen te vatten, ik heb blijkbaar inbreuk gemaakt op auteursrecht. Ik heb een vormgeving gemaakt wat te veel lijkt op dat van een ander. Heb me er dan ook bij neergelegd dat ik daarvoor moet betalen. 
 

De dame in kwestie eist door middel van een minnelijke schikking wel een naar mijn mening belachelijk hoog bedrag. Bijna €4000 binnen 14 dagen betalen en anders gaat ze procederen. Uiteraard probeer ik dat bedrag nog naar beneden te krijgen maar dat ter zijde. 
 

Ongeacht of het bedrag nog veranderd of niet; zijn deze ‘kosten’ aftrekbaar of wordt dit gezien als ‘boete’?

 

En stel we komen er niet uit en ze gaat procederen, de rechter bepaald welk bedrag het wordt, alle kosten worden op mij verhaald (advocaat, proceskosten te betalen bedrag) is dat aftrekbaar of wordt dit gezien als ‘boete’? 
 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
8 minuten geleden, Prinsenhof zei:

 

Wat wordt je onderhandelingstechniek?

 

Mijn idee is om toe te geven dat ik een misstap begaan heb en waarom ik in de eerste instantie dacht geen misstap te maken. 
 

Beetje twijfel zaaien over het hebben van het hebben van het auteursrecht door wat gevonden beeld te tonen. 
 

Daarna onderbouwen waarom ik het geëiste  bedrag niet redelijk vind; 

• Over de periode van 5 maanden is haar webshop 2 maanden offline geweest. In gesloten webshop kan ook geen inkomsten mislopen

• Bewijsmateriaal is verzameld in februari de brief gestuurd in mei. Is onnodig laten oplopen van het schadebedrag

• Aankaarten dat er geen sprake lijkt van actieve acquisitie sinds het heropenen van de webshop. Bijv; Social media kanalen werden voorheen dagelijks ingezet ter promotie, sinds oktober 2019 is er geen bericht meer geplaatst. 
 

Dan het tegenbod noemen. Zeggen dat dit haar gemiste inkomsten zijn en dat het bedrag gaat om de behaalde winst is. Uiteraard is dit bedrag laag, maar wel aantoonbaar indien nodig. 
 

En dan is het maar te hopen dat haar advocaat haar adviseert om te gaan zakken...

Link naar reactie
  • 0
Zojuist, Prinsenhof zei:

 

Wat is jouw gedachte hierachter?


Zoals ook al eerder aangegeven, dacht ik dat het veranderen van lettertypes, kleuren, omschrijving genoeg was om hier geen problemen mee te krijgen. Dom natuurlijk, die les is wel geleerd 

Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, Monkeytail zei:

Zoals ook al eerder aangegeven, dacht ik dat het veranderen van lettertypes, kleuren, omschrijving genoeg was om hier geen problemen mee te krijgen. Dom natuurlijk, die les is wel geleerd 

Dus om het samen te vatten, jij hebt bijvoorbeeld van een groen blikje bier uit Amsterdam een rood blikje bier gemaakt. Je hebt met de woorden gehusselt (Bier Gember), een ander lettertype gebruikt en een nieuwe slogan bedacht (gruwelijk goed gemberbier)?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, Monkeytail zei:

@Highio. Omdat het om een vrij specifiek product gaat en ik het niet netjes vindt om dat hier kenbaar te maken tegenover de eiser, vind ik dit een goed voorbeeld voor vergelijking: https://merkenbureau.abcor.nl/newsimages/2015/snelle_jelle_-_vlugge_japie1506201530090034.jpg 

 

alleen ben ik in mijn verhaal zo dom geweest om de naam Snelle Jelle over te nemen i.p.v dat ik er Vlugge Japie van gemaakt heb.

 

En ja, zij is de eigenaar van de vormgeving en ik heb de dus (om bovengenoemd voorbeeld weer te gebruiken) het lettertype van de naam en productomschrijving veranderd, de woorden een beetje veranderd en omgedraaid: EN KLAAR. Hoe vaker ik het op schrijf hoe dommer ik mezelf ga vinden :downcast-face-with-sweat:  Nu ben ik dus wel soortgelijke verpakkingen tegen gekomen en die wil ik proberen in te zetten om het bedrag naar beneden te krijgen, maar ik vermoed toch aan het kortste eind te gaan trekken want andere partijen zijn gelukkig wel zo slim geweest om er een Vlugge Japie van te maken, of in plaats van een langwerpige reep een vierkante van te maken.

 

Ok, maar pas op, jouw voorbeeld van snelle jelle gaat over merkinbreuk. Hier wordt je een auteursrechtinbreuk aangewreven. Ik ben, op basis van wat jij schrijft, nog steeds lang niet zeker dat dat ook zo is. Zie: http://www.ie-onderwijs.nl/nl/rechten/auteursrecht/auteursrecht-wanneer-is-er-inbreuk/

 

Vaak wordt een auteursrechtinbreuk erbij gehaald omdat ze geen dikkere stok hebben om mee te slaan (zoals een echt merk).

 

Ook wat betreft het schadeverhaal moet je oppassen. Als dit een merk-inbreuk was (waar ze je niet van beschuldigen) zou je misschien op die manier kunnen redeneren (op basis van de verkochte waarde), maar het gaat nu om auteursrecht op de verpakking. Wat er in die verpakking heeft gezeten, zakjes zand of kilo's goud, en wat dus de waarde was van de verkochte goedere, is niet relevant.

 

Ik zou niets toegeven. Ik zou een inbreuk op het auteursrecht betwisten, subsidiair de hoogte van het bedrag betwisten (want die lijkt me helemaal belachelijk voor wat het is), en ze verder in hun sop laten gaarkoken (je kunt als geste nog voorstellen honderd euro over te maken naar een goed doel van hun keuze). Zij zullen initiatief moeten nemen

 

Verder begrijp ik wel dat je het geld voor professioneel juridisch advies nu niet hebt, maar als er over een maand een compromis van, zeg 1500€, uitkomt, dan heb je dat geld toch ook niet?

 

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
40 minuten geleden, kuifje zei:

 

Ok, maar pas op, jouw voorbeeld van snelle jelle gaat over merkinbreuk. Hier wordt je een auteursrechtinbreuk aangewreven. Ik ben, op basis van wat jij schrijft, nog steeds lang niet zeker dat dat ook zo is. Zie: http://www.ie-onderwijs.nl/nl/rechten/auteursrecht/auteursrecht-wanneer-is-er-inbreuk/

 

Vaak wordt een auteursrechtinbreuk erbij gehaald omdat ze geen dikkere stok hebben om mee te slaan (zoals een echt merk).

 

Ook wat betreft het schadeverhaal moet je oppassen. Als dit een merk-inbreuk was (waar ze je niet van beschuldigen) zou je misschien op die manier kunnen redeneren (op basis van de verkochte waarde), maar het gaat nu om auteursrecht op de verpakking. Wat er in die verpakking heeft gezeten, zakjes zand of kilo's goud, en wat dus de waarde was van de verkochte goedere, is niet relevant.

 

Ik zou niets toegeven. Ik zou een inbreuk op het auteursrecht betwisten, subsidiair de hoogte van het bedrag betwisten (want die lijkt me helemaal belachelijk voor wat het is), en ze verder in hun sop laten gaarkoken (je kunt als geste nog voorstellen honderd euro over te maken naar een goed doel van hun keuze). Zij zullen initiatief moeten nemen

 

Verder begrijp ik wel dat je het geld voor professioneel juridisch advies nu niet hebt, maar als er over een maand een compromis van, zeg 1500€, uitkomt, dan heb je dat geld toch ook niet?


kuifje bedankt voor de opheldering van dit verschil. Weer wat geleerd. 

 

Ik ga ter harte nemen geen tegenbod te doen. Ik ging er van uit dat het doen van een tegenbod ‘verplicht’ was, zo had ik bedacht dit bod te noemen omdat het ook te onderbouwen was. Maar dat idee veeg ik dan nu even van tafel. 
 

Een eventuele schikking kan ik wel betalen. Zelfs als het echt niet anders kan, het gevraagde bedrag, maar dat vertik ik echt uit vrije wil. Ik ben eerder bang dat de kosten van een jurist zo in de papieren op gaan lopen, dat er niet genoeg geld meer over blijft om het geschikte bedrag nog te betalen. En dan ben ik (denk ik) verder van huis

Link naar reactie
  • 0
24 minuten geleden, Monkeytail zei:


kuifje bedankt voor de opheldering van dit verschil. Weer wat geleerd. 

 

Ik ga ter harte nemen geen tegenbod te doen. Ik ging er van uit dat het doen van een tegenbod ‘verplicht’ was, zo had ik bedacht dit bod te noemen omdat het ook te onderbouwen was. Maar dat idee veeg ik dan nu even van tafel. 
 

Een eventuele schikking kan ik wel betalen. Zelfs als het echt niet anders kan, het gevraagde bedrag, maar dat vertik ik echt uit vrije wil. Ik ben eerder bang dat de kosten van een jurist zo in de papieren op gaan lopen, dat er niet genoeg geld meer over blijft om het geschikte bedrag nog te betalen. En dan ben ik (denk ik) verder van huis

 

Een goed verwoord en inhoudelijk zinvol advies van Kuifje, top!

 

Dit type "problemen" hebben een beetje een karakter van "er staat een onbekende aan de deur met een handgranaat in zijn handen" (ik zal hier vanavond de "oplossing" voor geven).

 

De eerste vraag is eigenlijk, welke methode van probleemoplossing ga ik gebruiken om dit probleem op te lossen.

 

In dit geval zou scenariodenken een alternatief kunnen zijn.

 

Zoals gezegd ik kom er vanavond op terug.

 

Misschien 1 vraagje: zit je onderneming in een eenmanszaak en heb je een koopwoning?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 1
10 minuten geleden, Prinsenhof zei:

Misschien 1 vraagje: zit je onderneming in een eenmanszaak en heb je een koopwoning?


Ja ik ben zzp’er vanuit huis, sociale huurwoning. 
 

Verder ook geen waardevolle bezittingen. Hooguit de auto met een dagwaarde van €1200 en de laptop die ik gebruik voor m’n werk. Alles is verder ‘oud’.

 

Zelfs de spullen en meubilair van de tweeling is veelal tweedehands

Link naar reactie
  • 0
25 minuten geleden, Monkeytail zei:


kuifje bedankt voor de opheldering van dit verschil. Weer wat geleerd. 

 

Ik ga ter harte nemen geen tegenbod te doen. Ik ging er van uit dat het doen van een tegenbod ‘verplicht’ was, zo had ik bedacht dit bod te noemen omdat het ook te onderbouwen was. Maar dat idee veeg ik dan nu even van tafel. 
 

Een eventuele schikking kan ik wel betalen. Zelfs als het echt niet anders kan, het gevraagde bedrag, maar dat vertik ik echt uit vrije wil. Ik ben eerder bang dat de kosten van een jurist zo in de papieren op gaan lopen, dat er niet genoeg geld meer over blijft om het geschikte bedrag nog te betalen. En dan ben ik (denk ik) verder van huis

 

Ik heb alleen gezegd wat ik zou doen. Ik wil even duidelijk maken dat ik er wel iets van weet (van auteursrecht en merkenrecht) maar niet voldoende om deskundig formeel juridisch advies te geven, en al zeker niet zonder de details van de zaak te kennen (maar dat kan niemand).

 

Verder zou ik toch het antwoord laten opstellen door een jurist. Die zal de juiste woorden gebruiken en de meest voorkomende 'fouten' vermijden.  Dat komt veel beter over. Er zijn genoeg advocaten en juridisceh adviesbureaus (veel goedkoper!) die gewoon kort en krachtig willen optreden, zonder hun klanten in een lang conflict te leiden. Maar dan moet je zoeken en bellen en horen of het klikt.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0

In alle vriendelijkheid:

vat ik jouw situatie zo een beetje goed samen:

 

je bent mogelijk een jonge alleenstaande vrouw, boerenslim (streetsmart) met 2 (of meer) kinderen van max. basisschoolleeftijd. Je hebt een manier gevonden om extra geld te verdienen voor jezelf en je kinderen. En nu wordt je keihard geconfronteerd met de harde wetten van het zakenleven. En je bent daar toch wel een beetje van geschrokken?

 

Ik doe een poging om je (machts) positie helder te krijgen.

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, kuifje zei:

 

Ik heb alleen gezegd wat ik zou doen. Ik wil even duidelijk maken dat ik er wel iets van weet (van auteursrecht en merkenrecht) maar niet voldoende om deskundig formeel juridisch advies te geven, en al zeker niet zonder de details van de zaak te kennen (maar dat kan niemand).

 

Verder zou ik toch het antwoord laten opstellen door een jurist. Die zal de juiste woorden gebruiken en de meest voorkomende 'fouten' vermijden.  Dat komt veel beter over. Er zijn genoeg advocaten en juridisceh adviesbureaus (veel goedkoper!) die gewoon kort en krachtig willen optreden, zonder hun klanten in een lang conflict te leiden. Maar dan moet je zoeken en bellen en horen of het klikt.


Ja zo had ik het ook begrepen hoor, ik bedoel er mee te zeggen dat ik dit mee neem in een gesprek met iemand die er meer verstand van heeft. 
 

Zoals ik al aan gaf lijken er wat deuren open te gaan en ik blijf ook nog actief zoeken naar een betaalbaar alternatief. 
 

Maar ik waardeer je reactie en mening enorm!

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
12 minuten geleden, Prinsenhof zei:

In alle vriendelijkheid:

vat ik jouw situatie zo een beetje goed samen:

 

je bent mogelijk een jonge alleenstaande vrouw, boerenslim (streetsmart) met 2 (of meer) kinderen van max. basisschoolleeftijd. Je hebt een manier gevonden om extra geld te verdienen voor jezelf en je kinderen. En nu wordt je keihard geconfronteerd met de harde wetten van het zakenleven. En je bent daar toch wel een beetje van geschrokken?

 

Ik doe een poging om je (machts) positie helder te krijgen.


Klopt, ik ben inderdaad een ‘simpele’ zzp’er, streetsmart zoals je zegt en alleenstaande moeder van een tweeling onder de 1. 
 

Zoals al uitgelegd ben ik me dondersgoed bewust dat ik een fout gemaakt heb. Ik dacht inderdaad een kansje te zien om een eurootje extra te verdienen en heb me er niet genoeg in verdiept wat de precieze regelgeving hierover was.

 

En ja uiteraard ben ik geschrokken, maar vooral van het geëiste bedrag, ook al ben ik nog altijd van mening (en inmiddels meerdere met mij) dat het geëiste bedrag belachelijk hoog is. 

aangepast door Monkeytail
Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Monkeytail zei:

Zoals al uitgelegd ben ik me dondersgoed bewust dat ik een fout gemaakt heb. Ik dacht inderdaad een kansje te zien om een eurootje extra te verdienen en heb me er niet genoeg in verdiept wat de precieze regelgeving hierover was.

 

En ja uiteraard ben ik geschrokken, maar vooral van het geëiste bedrag, ook al ben ik nog altijd van mening (en inmiddels meerdere met mij) dat het geëiste bedrag belachelijk hoog is. 

 

Om het een beetje de juiste maat te geven. Een voorbeeld: je gaat op vakantie met het vliegtuig. Je moet je auto kwijt. Die zet je op het erf van een bedrijf neer. Na een week kom je terug en er zit een wielklem op. Je gaat naar binnen bij het bedrijf en doet navraag. Een man roept tegen jou: je moet 4.000 euro betalen dan gaat de wielklem eraf ...

 

In andere woorden is dat jouw situatie.

 

En dan komt de 1 miljoen euro vraag: hoe los je dat op?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 1
19 minuten geleden, Monkeytail zei:

Zoals al uitgelegd ben ik me dondersgoed bewust dat ik een fout gemaakt heb. Ik dacht inderdaad een kansje te zien om een eurootje extra te verdienen en heb me er niet genoeg in verdiept wat de precieze regelgeving hierover was.

 

Het is me duidelijk dat je zelf vindt dat het niet heel netjes was om je te laten inspireren door de bestaande verpakking, en dat je je schuldig voelt. Maar dat wil niet zeggen dat je juridisch ook fout bent. Je mag namelijk best een heleboel, je hebt veel vrijheid in NL, en juridisch langs het randje lopen mag best (jij hebt dat dan per ongeluk gedaan, maar er zijn er genoeg die dat willens en wetens en met opzet doen).

 

Wat je in ieder geval niet moet doen (althans in mijn opinie) is dat schuldgevoel laten doorschijnen in je antwoord naar de andere partij. Daar bereik je niets mee, en verslechter je (mogelijk, lang niet zeker) je eigen positie. Niets van verontschuldigingen, zal het nooit meer doen, alleenstaande moeder en dat soort dingen in je antwoord.

 

Daarmee zet je jezelf, in de discussie en ook in je eigen hoofd, op achterstand.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, kuifje zei:

 

Het is me duidelijk dat je zelf vindt dat het niet heel netjes was om je te laten inspireren door de bestaande verpakking, en dat je je schuldig voelt. Maar dat wil niet zeggen dat je juridisch ook fout bent. Je mag namelijk best een heleboel, je hebt veel vrijheid in NL, en juridisch langs het randje lopen mag best (jij hebt dat dan per ongeluk gedaan, maar er zijn er genoeg die dat willens en wetens en met opzet doen).

 

Wat je in ieder geval niet moet doen (althans in mijn opinie) is dat schuldgevoel laten doorschijnen in je antwoord naar de andere partij. Daar bereik je niets mee, en verslechter je (mogelijk, lang niet zeker) je eigen positie. Niets van verontschuldigingen, zal het nooit meer doen, alleenstaande moeder en dat soort dingen in je antwoord.

 

Daarmee zet je jezelf, in de discussie en ook in je eigen hoofd, op achterstand.

 

Wederom dank voor je reactie, ik zal dit niet door laten schemeren naar de andere partij, weer heel waardevol advies.

 

Ik wacht even af wat de geopende deurtjes over de situatie te zeggen hebben, maar ga jouw adviezen/opinies zeker aankaarten. Want ondanks dat de intentie van dit topic niet was om erachter te komen of ik wel of niet 'fout' ben, maar om te achterhalen of de kosten van een schikking al dan niet via de rechter aftrekbaar zijn, laait er nu toch wel een vuurtje in me op om niet zomaar het kaas van m'n brood af te laten eten.

 

Ik hou jullie op de hoogte, en zal ook vast nog wel een vraagje hierover neer gaan zetten!

Link naar reactie
  • 0
Op 9-5-2020 om 23:57, Monkeytail zei:

Dame in kwestie heeft deze brief dan ook geheel door een bevriende advocate laten opstellen waardoor er wel meer vakjargon in staat wat ik moest opzoeken.  Misschien heeft ze gedacht dat dat wel indruk op me zou maken.

 

De "bevriende advocate" ...

 

https://onderhandelcoach.com/blog/hoe-bluf-je-geloofwaardigheid-verwoest/

(ik heb niets te maken met deze site, dient ter inspiratie)

 

Als je tijd over hebt en iets wil leren. Lees iets over onderhandelen, scenariodenken, enz.

 

Stel dat jij "per ongeluk" een marketingexpert kent die een crowdfunding of schandpaal op kan zetten op internet omdat je het minder netjes vindt dat die ondernemer jou eerst een "blafbrief" stuurt i.p.v. gewoon een mailtje, om op een leuke manier er samen uit te komen, zou dat de machtsbalans weer een beetje in evenwicht brengen?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 9-5-2020 om 21:50, Monkeytail zei:
Op 10-5-2020 om 10:25, Monkeytail zei:

 

De eiser is niet bereid om contact te hebben behalve per e-mail, dus het wordt een onderbouwde brief waarom ik het niet eens ben met de beschuldiging en dit bedrag in de hoop dat zij daar weer van onder de indruk is en het bedrag gaat te laten zakken. 

 

 

First things first ...

 

in welke vorm is de claim bij jou binnengekomen?

(aangetekende) Brief, mail, postduif?

 

Heb jij de ontvangst bevestigd cq al een reactie gegeven?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
42 minuten geleden, Prinsenhof zei:

 

De "bevriende advocate" ...

 

https://onderhandelcoach.com/blog/hoe-bluf-je-geloofwaardigheid-verwoest/

(ik heb niets te maken met deze site, dient ter inspiratie)

 

Als je tijd over hebt en iets wil leren. Lees iets over onderhandelen, scenariodenken, enz.

 

Stel dat jij "per ongeluk" een marketingexpert kent die een crowdfunding of schandpaal op kan zetten op internet omdat je het minder netjes vindt dat die ondernemer jou eerst een "blafbrief" stuurt i.p.v. gewoon een mailtje, om op een leuke manier er samen uit te komen, zou dat de machtsbalans weer een beetje in evenwicht brengen?

 

Ga ik e.e.a. over opzoeken en lezen.

 

Haha dit zou inderdaad een actie van mij kunnen zijn. Of het verstandig is hier aan te beginnen is natuurlijk een tweede

 

11 minuten geleden, Prinsenhof zei:

 

First things first ...

 

in welke vorm is de claim bij jou binnengekomen?

(aangetekende) Brief, mail, postduif?

 

Heb jij de ontvangst bevestigd cq al een reactie gegeven?

 

De claim is via mail bij mij binnen gekomen met CC naar bevriende advocate.

 

Ik heb gereageerd, telefonisch was ze daar niet toe bereid (lees; ik werd geblokkeerd), dus toen heb ik een mail teruggestuurd dat ik hier graag face to face over zou praten als volwassen mensen voordat we het hogerop gaan zoeken. Reactie terug was; Ik verzoek u uitsluitend te reageren via e-mail.

Link naar reactie
  • 0
14 minuten geleden, Monkeytail zei:

Ik heb gereageerd, telefonisch was ze daar niet toe bereid (lees; ik werd geblokkeerd), dus toen heb ik een mail teruggestuurd dat ik hier graag face to face over zou praten als volwassen mensen voordat we het hogerop gaan zoeken. Reactie terug was; Ik verzoek u uitsluitend te reageren via e-mail.

 

Dus jij hebt haar telefonisch niet gesproken? Ze heeft de telefoon niet eens opgenomen?

 

Er begint hier iets heel erg te stinken....

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
15 minuten geleden, Monkeytail zei:

Ik heb gereageerd, telefonisch was ze daar niet toe bereid (lees; ik werd geblokkeerd), dus toen heb ik een mail teruggestuurd dat ik hier graag face to face over zou praten als volwassen mensen voordat we het hogerop gaan zoeken. Reactie terug was; Ik verzoek u uitsluitend te reageren via e-mail.

 

Ze reageert zo, gok ik, omdat haar advocate dat heeft aangeraden.

 

Het probleem dat die advocate daarmee probeert te voorkomen, is dat jij achter de rug van de advocate om rechtstreeks afspraken met de eiser gaat maken. Doe je dat wel namelijk, dan maak je het werk van de advocate een stuk lastiger, want die weet niet meer wie nu precies wat heeft gezegd.

 

In principe gaat het in dit soort gevallen zo: jouw advocaat praat met de advocaat van de tegenstander.

 

(Het vervolg is: 2) er komt een oplossing die voor beide partijen bevredigend is. 3) de beide advocaten laten zich een vleugel aan hun huis bijbouwen.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Branko Collin zei:

Ze reageert zo, gok ik, omdat haar advocate dat heeft aangeraden.

 

Het probleem dat die advocate daarmee probeert te voorkomen, is dat jij achter de rug van de advocate om rechtstreeks afspraken met de eiser gaat maken. Doe je dat wel namelijk, dan maak je het werk van de advocate een stuk lastiger, want die weet niet meer wie nu precies wat heeft gezegd.

 

In principe gaat het in dit soort gevallen zo: jouw advocaat praat met de advocaat van de tegenstander.

 

(Het vervolg is: 2) er komt een oplossing die voor beide partijen bevredigend is. 3) de beide advocaten laten zich een vleugel aan hun huis bijbouwen.)

 

Goed meegedacht!

 

Hier stuurt een ondernemer een mail naar een ondernemer (met in de cc een mailadres van een "bevriende advocate"). Wat was de call-to-action in de mail? Alleen ik wil dat u "minnelijk" 4.000 euro overmaakt? En hoe gaan we de finale kwijting dan regelen? En als ik het contant wil betalen? Naar wie moet ik me dan richten? Naar die ondernemer (of naar de advocaat in de cc)?

 

Stinkt nog steeds.

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.