• 0

Website/app ontwikkeld: Hoe nu verder?

Hi forum,

 

Sinds een aantal maanden ben ik bezig met de ontwikkeling van een social media platform. Hiervoor heb ik een ervaren full-stack developer benaderd die dit tot werkelijkheid kan bewerkstelligen. Samen met deze developer, zijn wij eigenaar van het 'bedrijf'. Het ontwikkelen gaat nu onwijs soepel, echter ben ik op bedrijfskundig gebied momenteel een beetje verdwaald. Wat is wijsheid? 

 

Huidige fase:

Wat er nu ontwikkeld is:

  • Naam product 
  • Logo/Huisstijl
  • UI/UX design/prototype 
  • Product backlog van de website/app ontwikkeling
  • Business model canvas

 

Wat er nu in ontwikkeling is: 

  • Minimum viable product

 

Wat er nog besloten en ontwikkeld moet worden (hier weet ik nog niks van af):

  • Plan van aanpak
  • Het strategisch plan
  • Het financieel plan
  • Het commerciële plan

 

Verwachtte bronnen inkomstenstroom:

  • Google Adsense
  • Online-advertentie via eigen platform

 

 

Mijn expertise is branding, grafisch vormgeving en delen van marketing (doelgroep, positionering). Waar ik nog niet genoeg over weet is bedrijfsstrategie, financiën, juridisch en fiscaliteit. Ik weet niet wanneer ik wat moet doen. Ook weet ik niet de prijzen van wat Google AdSense normaliter uitkeert per view/click. 

 

Wat doe ik vanaf hier? Welke boeken kan ik hier het best over lezen? Wie benader ik hiervoor? Op welke volgorde pak ik dit aan? 

 

Ik hoor graag van jullie! 

 

Met vriendelijke groet,

 

Kees

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kees96,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Wat is jullie doelgroep? Als ik daar binnen val, wil ik wel testgebruiker zijn.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
31 minuten geleden, Highio zei:

Kees96,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Wat is jullie doelgroep? Als ik daar binnen val, wil ik wel testgebruiker zijn.

 

Groet,

 

Highio

 

Hi Highio! 

 

Bedankt voor je warme welkom! Ons doelgroep voor consumenten zijn alle internet gebruikers. Iedereen die iets op zijn eigen manier doet, of juist van iemand anders iets wilt leren, valt onder deze doelgroep.

 

Ik voeg je toe aan mijn lijst. Fijn dat je interesse hebt! 

 

Groet,

 

Kees

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Laat ik Kees96 een handje helpen: een minimaal levensvatbaar product of proefmodel (demonstatieproduct). Internetpagina of toepassing met werkende basisfuncties.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank je, ik ben nog van de tijd "stoel met een doel" i.p.v. seat 2 meet :-)

 

23 minuten geleden, Kees96 zei:

Iedereen die iets op zijn eigen manier doet, of juist van iemand anders iets wilt leren, valt onder deze doelgroep.

 

Als ik dit vertaal heb je een demo van website waarop een persoon laat zien hoe je een vlot kunt bouwen en een andere persoon hier naar gaat kijken omdat hij wil leren hoe hij een vlot wil bouwen.

 

En jij hebt iemand gevonden met wie je dit samen bedacht hebt en jullie hebben prettig samengewerkt bij  het realiseren van die demo.

 

Je hebt al een mooie naam bedacht voor dit platform.

 

Kees, wat betekent in deze situatie "business model canvas" in abstracte termen?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
20 minuten geleden, Prinsenhof zei:

 

Hoe zou je dit uitleggen aan iemand die alleen het Nederlands machtig is?

 

Wat Highio inderdaad aangeeft! Dit wordt het eerste model van onze applicatie, waarin alle essentiële en minimaal nodige functies demonstreerbaar zijn.

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Prinsenhof zei:

Dank je, ik ben nog van de tijd "stoel met een doel" i.p.v. seat 2 meet :-)

 

 

Als ik dit vertaal heb je een demo van website waarop een persoon laat zien hoe je een vlot kunt bouwen en een andere persoon hier naar gaat kijken omdat hij wil leren hoe hij een vlot wil bouwen.

 

En jij hebt iemand gevonden met wie je dit samen bedacht hebt en jullie hebben prettig samengewerkt bij  het realiseren van die demo.

 

Je hebt al een mooie naam bedacht voor dit platform.

 

Kees, wat betekent in deze situatie "business model canvas" in abstracte termen?

 

Precies! Je kunt hoog en laag springen. Voor de een kan het zo uitgebreid zijn als een houten vide leren bouwen. Maar voor de ander kan het bijvoorbeeld een haarverzorgingsroutine zijn voor uitdagendere haartypen. 

 

Met Business Model Canvas refereer ik naar het welbekende model, waarin je verschillende onderdelen van je bedrijf definieert. Een ondernemingsplan zeer simpel en visueel uitgewerkt, als het ware. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dag Kees,

 

Als ik je verhaal goed begrijp ben je goed gestart. Immers je had je een idee/doel, je hebt gekeken wat je nodig hebt om dit idee of doel te realiseren. 

Op basis daarvan heb je iemand bij je idee betrokken omdat jij zelf niet de juiste ervaring/kennis had om dit idee tot een MVP te maken.

 

So far so good. Je bent echter niet volledig geweest in je analyse, immers nu blijkt dat je ook (nog) onvoldoende kennis hebt op het gebied van wat andere gebieden.

Ook daarvoor zou ik je dus aanraden om iemand te betrekken die jullie hierbij gaat helpen.

 

Om te starten is het van belang om een aantal zaken inzichtelijk te hebben:

1. Waarom wil jij dat dit idee wordt gerealiseerd?

2. Wat is de toegevoegde waarde van jouw idee?

 

Ook geef je aan: 

13 uur geleden, Kees96 zei:

Ons doelgroep voor consumenten zijn alle internet gebruikers. Iedereen die iets op zijn eigen manier doet, of juist van iemand anders iets wilt leren, valt onder deze doelgroep.

 Aangezien jij de persoon bent met expertise op het gebied van branding en marketing heb ik hierover wat vragen. Marketing en branding werkt volgens mij het beste wanneer je je kan focussen op een specifieke doelgroep, hoe ga jij jouw product in de markt zetten als jouw doelgroep basaal gezien iedereen is? Op welke doelgroep ga je adverteren, immers advertenties werken beter wanneer deze specifiek zijn ingericht voor 1 specifieke doelgroep.

 

Ten aanzien van het financiële plan vraag ik me af wat het verdienmodel is? Abonnementen, advertenties of zoals Blendle op basis van afname?

Met betrekking tot de kosten is het voor een dergelijk concept overigens niet de vraag wat de kosten zullen zijn, maar wat jullie budget is voor marketing. Hoewel het van belang is je vaste kosten inzichtelijk te hebben, zijn deze vaak beperkt. De variabelen kosten daarentegen, zoals de marketing en advertentie kosten, zijn relatief erg hoog en zijn afhankelijk van het beschikbare budget. Hierover, afhankelijk van het verdienmodel later meer.

 

Om het plaatje compleet te maken is het dus van belang dat je ziet dat hetgeen nu nog openstaat bij jullie afhankelijk is van het totaal plaatje ofwel 'connecting the dots'.

Je marketing en branding kosten hangen samen met je budget, immers kun je het zo gek maken als je wilt. Als je deze kosten wilt reduceren zul je moeten focussen op een specifieke doelgroep. Als je weet wat je verdienmodel is, kun je gaan rekenen met je P * Q, uiteraard is dit een begroting maar hier moet ook een concreet plan tegenover staan. 

 

Dat concrete plan is uiteraard afhankelijk van jullie strategie, ga je voor advertentie opbrengsten dan moet je B2B je netwerk uitbreiden van partijen die geïnteresseerd kunnen zijn in een samenwerking, hier moet uiteraard tegenover staan dat je in staat bent een bepaald bereik (aantal views/clicks per dag) te overleggen aan deze partijen. 

 

Ik ben benieuwd wat je hier al van hebt en of we je daarmee nog verder kunnen helpen.

Keep up the good work!

aangepast door RC1994
Bewoording aangepast.
Link naar reactie
  • 0
22 minuten geleden, RC1994 zei:

Dag Kees,

 

Als ik je verhaal goed begrijp ben je goed gestart. Immers je had je een idee/doel, je hebt gekeken wat je nodig hebt om dit idee of doel te realiseren. 

Op basis daarvan heb je iemand bij je idee betrokken omdat jij zelf niet de juiste ervaring/kennis had om dit idee tot een MVP te maken.

 

So far so good. Je bent echter niet volledig geweest in je analyse, immers nu blijkt dat je ook (nog) onvoldoende kennis hebt op het gebied van wat andere gebieden.

Ook daarvoor zou ik je dus aanraden om iemand te betrekken die jullie hierbij gaat helpen.

 

Om te starten is het van belang om een aantal zaken inzichtelijk te hebben:

1. Waarom wil jij dat dit idee wordt gerealiseerd?

2. Wat is de toegevoegde waarde van jouw idee?

 

Ook geef je aan: 

 Aangezien jij de persoon bent met expertise op het gebied van branding en marketing heb ik hierover wat vragen. Marketing en branding werkt volgens mij het beste wanneer je je kan focussen op een specifieke doelgroep, hoe ga jij jouw product in de markt zetten als jouw doelgroep basaal gezien iedereen is? Op welke doelgroep ga je adverteren, immers advertenties werken beter wanneer deze specifiek zijn ingericht voor 1 specifieke doelgroep.

 

Ten aanzien van het financiële plan vraag ik me af wat het verdienmodel is? Abonnementen, advertenties of zoals Blendle op basis van afname?

Met betrekking tot de kosten is het voor een dergelijk concept overigens niet de vraag wat de kosten zullen zijn, maar wat jullie budget is voor marketing. Hoewel het van belang is je vaste kosten inzichtelijk te hebben, zijn deze vaak beperkt. De variabelen kosten daarentegen, zoals de marketing en advertentie kosten, zijn relatief erg hoog en zijn afhankelijk van het beschikbare budget. Hierover, afhankelijk van het verdienmodel later meer.

 

Om het plaatje compleet te maken is het dus van belang dat je ziet dat hetgeen nu nog openstaat bij jullie afhankelijk is van het totaal plaatje ofwel 'connecting the dots'.

Je marketing en branding kosten hangen samen met je budget, immers kun je het zo gek maken als je wilt. Als je deze kosten wilt reduceren zul je moeten focussen op een specifieke doelgroep. Als je weet wat je verdienmodel is, kun je gaan rekenen met je P * Q, uiteraard is dit een begroting maar hier moet ook een concreet plan tegenover staan. 

 

Dat concrete plan is uiteraard afhankelijk van jullie strategie, ga je voor advertentie opbrengsten dan moet je B2B je netwerk uitbreiden van partijen die geïnteresseerd kunnen zijn in een samenwerking, hier moet uiteraard tegenover staan dat je in staat bent een bepaald bereik (aantal views/clicks per dag) te overleggen aan deze partijen. 

 

Ik ben benieuwd wat je hier al van hebt en of we je daarmee nog verder kunnen helpen.

Keep up the good work!

 

Dag RC1994,

 

zo wat een uitgebreid advies!

 

Mogelijk heb jij ook een idee over mijn vraag: welke meerwaarde zie jij ten opzichte van youtube?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, Kees96 zei:

Ook weet ik niet de prijzen van wat Google AdSense normaliter uitkeert per view/click. 

 

Dit hangt erg af van de adverteerders via Google Adsense en ook de branche waar zij in zitten. Normaliter zal je per click slechts een paar cent gaan verdienen via Adsense, maar stel dat jullie onderwerp iets is wat te maken heeft met hypotheken, dan is de kans groot dat Google ook hypotheek-gerelateerde advertenties zal laten zien. Bedrijven in deze branche bieden vaak meer waardoor jij ook meer zult gaan verdienen als mensen op jouw site/app op een hypotheek-advertentie gaan klikken.

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Jos T. zei:

 

Dit hangt erg af van de adverteerders via Google Adsense en ook de branche waar zij in zitten. Normaliter zal je per click slechts een paar cent gaan verdienen via Adsense, maar stel dat jullie onderwerp iets is wat te maken heeft met hypotheken, dan is de kans groot dat Google ook hypotheek-gerelateerde advertenties zal laten zien. Bedrijven in deze branche bieden vaak meer waardoor jij ook meer zult gaan verdienen als mensen op jouw site/app op een hypotheek-advertentie gaan klikken.

 

Dag StatusO,

 

kijk daar komen we een stap verder mee, dank  je wel!

 

Misschien weet jij ook iets over mijn vraag: hoe zou zo'n platform kunnen winnen van youtube?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
7 minuten geleden, Prinsenhof zei:

 

Dag StatusO,

 

kijk daar komen we een stap verder mee, dank  je wel!

 

Misschien weet jij ook iets over mijn vraag: hoe zou zo'n platform kunnen winnen van youtube?

 

Wat bedoel je precies met winnen? De advertenties die op Youtube vertoond worden zijn ook van Google en vergelijkbaar met Google Adsense. Een adverteerder kan er voor kiezen om zijn advertenties ook op Youtube te tonen of juist niet. Uiteindelijk gaat het in deze branche vooral om het aantal views wat je hebt met je website of app. Je moet al gauw duizenden bezoekers per maand hebben wil dit interessant voor je zijn. Hetzelfde geldt voor Youtube: een video is pas interessant (om geld mee te verdienen bedoel ik dan) als hij duizenden views heeft, want slechts een klein percentage van deze kijkers zal op een advertentie klikken.

aangepast door StatusO
Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Jos T. zei:

 

Wat bedoel je precies met winnen? De advertenties die op Youtube vertoond worden zijn ook van Google en vergelijkbaar met Google Adsense. Een adverteerder kan er voor kiezen om zijn advertenties ook op Youtube te tonen of juist niet. Uiteindelijk gaat het in deze branche vooral om het aantal views wat je hebt met je website of app. Je moet al gauw duizenden bezoekers per maand hebben wil dit interessant voor je zijn. Hetzelfde geldt voor Youtube: een video is pas interessant (om geld mee te verdienen bedoel ik dan) als hij duizenden views heeft, want slechts een klein percentage van deze kijkers zal op een advertentie klikken.

Niet alleen de advertenties op YouTube zijn van Google. YouTube zelf is ook van Google (tegenwoordig van Alphabet oid).

(Daarnaast kun je tegenwoordig op YouTube alleen monetizen als je 1000+ abonnees hebt en zoveel duizend kijkuren per jaar. Dus daar heeft YouTube al bepaald vanaf wanneer het interessant gaat zijn.)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Jos T. zei:

 

Wat bedoel je precies met winnen?

 

Je moet al gauw duizenden bezoekers per maand hebben wil dit interessant voor je zijn.

 

Hoe kun je in 2020 met 2 man een website ontwikkelen die duizenden bezoekers per maand (of per dag of per uur) kan krijgen?

 

Terwijl Youtube (de marktleider?) al een jaartje of 10 dominant actief is in deze markt. (is er een andere succesvolle "uitdager" van youtube actief?)

 

Hoe ga je in deze markt een zodanig stukje van de koek krijgen dat je daar de hypotheek en boterhammen van kunt betalen?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 1
5 minuten geleden, Prinsenhof zei:

 

Hoe kun je in 2020 met 2 man een website ontwikkelen die duizenden bezoekers per maand (of per dag of per uur) kan krijgen?

 

Terwijl Youtube (de marktleider?) al een jaartje of 10 dominant actief is in deze markt. (is er een andere succesvolle "uitdager" van youtube actief?)

 

Hoe ga je in deze markt een zodanig stukje van de koek krijgen dat je daar de hypotheek en boterhammen van kunt betalen?

 

Ik denk dat dit lastig gaat zijn, maar er zijn altijd manieren, bijvoorbeeld door onderscheidende content (die dus alleen bij hen te vinden is en niet bij Youtube) of voldoende budget om mensen naar de website/app van Kees te lokken i.p.v. dat ze naar Youtube zullen gaan. Wellicht kan Kees iets meer vertellen over hoe ze bezoekers denken te gaan trekken.

 

Onderstaande is wellicht ook wat vreemd, dit zou wat mij betreft het vertrekpunt moeten zijn, dus eerst plannen maken om te onderzoeken of het idee wel haalbaar is en als het haalbaar blijkt, pas een MVP gaan maken.

 

15 uur geleden, Kees96 zei:

Wat er nog besloten en ontwikkeld moet worden (hier weet ik nog niks van af):

  • Plan van aanpak
  • Het strategisch plan
  • Het financieel plan
  • Het commerciële plan

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
21 minuten geleden, Jos T. zei:

Ik denk dat dit lastig gaat zijn, maar er zijn altijd manieren, bijvoorbeeld door onderscheidende content (die dus alleen bij hen te vinden is en niet bij Youtube) of voldoende budget om mensen naar de website/app van Kees te lokken i.p.v. dat ze naar Youtube zullen gaan. Wellicht kan Kees iets meer vertellen over hoe ze bezoekers denken te gaan trekken.

 

Dit zou wat mij betreft het vertrekpunt moeten zijn, dus eerst plannen maken om te onderzoeken of het idee wel haalbaar is en als het haalbaar blijkt, pas gaan maken.      (De quote is door Prinsenhof geredigeerd)

 

Now we are talking! Dit is bedrijfskunde! Chapeau.

 

Als er geen vliegtuig naar Shanghai gaat, is toch niet je eerste actie in je tuinhuis een waterfiets in elkaar gaan lassen?

aangepast door Prinsenhof

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 1
1 uur terug, Prinsenhof zei:

 

Dag RC1994,

 

zo wat een uitgebreid advies!

 

Mogelijk heb jij ook een idee over mijn vraag: welke meerwaarde zie jij ten opzichte van youtube?

Ik ben het totaal eens met jouw kritische vraag, vandaar ook mijn eerste vragen aan Kees: 

 

1 uur geleden, RC1994 zei:

1. Waarom wil jij dat dit idee wordt gerealiseerd?

2. Wat is de toegevoegde waarde van jouw idee?

 

Als dit niet duidelijk is, wat ik uiteraard wel verwacht anders mag ik aannemen dat je niet tot een MVP komt, dan kun je het beste even terug naar de tekentafel...

Link naar reactie
  • 0
44 minuten geleden, WalterBrokx zei:

(Daarnaast kun je tegenwoordig op YouTube alleen monetizen als je 1000+ abonnees hebt en zoveel duizend kijkuren per jaar. Dus daar heeft YouTube al bepaald vanaf wanneer het interessant gaat zijn.)

 

Met andere woorden, hier zie jij een kans?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Wat een reacties! Onwijs bedankt voor jullie hulp. Ik zal proberen om zo uitgebreid antwoord te geven op iedereen.

 

18 uur geleden, Prinsenhof zei:

Wat is jouw meerwaarde ten op zichte van youtube?

 

Functioneel zijn er meerdere meerwaarden tov Youtube.

 

Voor kijkers: 

  • Uitgebreide zoekopdrachten. Mogelijkheid tot filteren op prijs, duur, moeilijkheidsgraad en andere criteria (bijv alleen veganistisch)
  • Vooraf kunnen scannen óf je deze tutorial wilt uitvoeren. Bij Youtube kom je er vaak halverwege achter dat het niet hetgeen is wat je zocht. 
  • Omgekeerde zoekopdrachten; kunnen aangeven wat je al in huis hebt en wat daarmee te maken valt.
  • Handig overzicht waarbij alle benodigde voorwerpen en producten op een rij staan. Mogelijkheid voor kijkers om zelf alternatieven te noteren voor medekijkers. Bij Youtube wordt het vaak vluchtig genoemd en in de beschrijving genoteerd. Daarnaast zijn vele aanbevolen voorwerpen en producten niet beschikbaar bij locatie van kijker. Veel ruis tussen maker en kijker in het aanbevelen van producten, frustratie bij kijker. 
  • Keuze om video ter ondersteuning te bekijken, of om slechts de instructies in tekst te volgen. Enkel video's kunnen onpraktisch zijn tijdens bijvoorbeeld koken. 

 

Voor makers:

  • Vrije keus om video's, GIFS of tekst toe te voegen aan instructies. Je kunt er voor kiezen om één video (verdeeld in stappen) aan te houden, met tekst ter ondersteuning. Je kunt ook er voor kiezen om na iedere stap (in tekst), een korte video/foto/GIF toe te voegen. 
  • Lagere drempel voor het creëren van content, omdat hiervoor niet je gezicht of stem voor gedeeld hoeft te worden.
  • Je hoeft geen pro te zijn in het creëren van content. Een gevatte intro, persoonlijkheid, sterke achtergrond muziek en uitgebreide videobewerking vaardigheden zijn niet nodig. 

 

7 uur geleden, RC1994 zei:

immers nu blijkt dat je ook (nog) onvoldoende kennis hebt op het gebied van wat andere gebieden.

Ook daarvoor zou ik je dus aanraden om iemand te betrekken die jullie hierbij gaat helpen.

 

Dát is eigenlijk de reden van mijn bericht hier. Ik wil hier meer over leren. Het ziet er naar uit dat ik inderdaad iemand hiervoor

aanneem, maar ik wil zelf als eindbeslisser hier meer over leren.  

 

7 uur geleden, RC1994 zei:

Om te starten is het van belang om een aantal zaken inzichtelijk te hebben:

1. Waarom wil jij dat dit idee wordt gerealiseerd?

2. Wat is de toegevoegde waarde van jouw idee?

 

1. De reden waarom ik dit idee wil realiseren, is omdat ik zo'n platform zelf zou willen gebruiken. Ik heb het idee dat anderen dit ook zouden willen/kunnen gebruiken. Punt 2 heb ik hierboven uitgeschreven, ik hoop dat dat antwoord op jouw vraag is! 

 

7 uur geleden, RC1994 zei:

Ook geef je aan: 

 Aangezien jij de persoon bent met expertise op het gebied van branding en marketing heb ik hierover wat vragen. Marketing en branding werkt volgens mij het beste wanneer je je kan focussen op een specifieke doelgroep, hoe ga jij jouw product in de markt zetten als jouw doelgroep basaal gezien iedereen is? Op welke doelgroep ga je adverteren, immers advertenties werken beter wanneer deze specifiek zijn ingericht voor 1 specifieke doelgroep.

 

 

Dat klopt. Ik wil ook geen ongedifferentieerde 'one-size-fits-all' benaderingsstrategie hanteren. Ik wil gedifferentieerde marketing/branding hanteren op de verschillende doelgroepen die hier onder vallen. Mijn antwoord hierboven is natuurlijk behoorlijk algemeen, maar ik heb wel duidelijk voor mij welke ijkpersonen en groepen ik wil benaderen. Algemeen samengevat, is het iedere internetgebruiker. 

 

6 uur geleden, Prinsenhof zei:

 

Hoe kun je in 2020 met 2 man een website ontwikkelen die duizenden bezoekers per maand (of per dag of per uur) kan krijgen?

 

Terwijl Youtube (de marktleider?) al een jaartje of 10 dominant actief is in deze markt. (is er een andere succesvolle "uitdager" van youtube actief?)

 

Hoe ga je in deze markt een zodanig stukje van de koek krijgen dat je daar de hypotheek en boterhammen van kunt betalen?

 

Goeie vraag! Je zou zeggen dat het behoorlijk ver gegrepen is, om met z'n tweeën tegen Youtube te concurreren. Het bestaansrecht van dit idee is hierdoor niet ongedaan gemaakt. Pinterest, Reddit en zelfs de Allerhande heeft zijn eigen bestaansrecht, ondanks dat Youtube in dezelfde content kan voldoen. Het is geen vervanger of directe concurrent van Youtube, het heeft enkel raakvlakken. Het platform dat ik wil ontwikkelen, dient bijvoorbeeld voor de student die met weinig geld op zak een recept wilt ontdekken gebaseerd op de producten die hij/zij al thuis heeft liggen. Zoeken vanuit "wat heb ik al thuisliggen", in plaats van "wat moet ik nog kopen/krijgen". Dat zou geld en tijd schelen.

 

6 uur geleden, WalterBrokx zei:

Al bekend met de lean startup methode?
Daar wordt een idee eerst getest bij de beoogde doelgroep voordat er iets ontworpen wordt.
Dit moet natuurlijk niet, maar allicht kan deze methode je wat extra houvast bieden.

 

 

Ik heb dit boek gelezen toen ik 17 was. Echter had ik natuurlijk destijds geen referentiepunten, om de informatie in het boek volledig te verteren. Hij ligt hier nog steeds in mijn boekenkast, goed idee om deze weer eens open te slaan..

 

Voor mij is het absoluut duidelijk waarom ik dit wil ontwikkelen. Wat mijn vraag in deze post is: wanneer doe ik wat? welke route bewandel ik hiermee? 

 

Hopelijk heb ik iedere vraag hiermee beantwoord! 

 

(Ik wil jullie nogmaals enorm bedanken met jullie betrokkenheid, trouwens. Jullie antwoorden, discussie en kritische vragen zijn onwijs waardevol! Ik word er vrolijk en enthousiast van om te lezen hoe sportief en gul jullie je denkkracht en kennis inzetten, om mij hiermee te helpen.)

 

aangepast door Kees96
Extra bedankje toegevoegd en antwoord op WalterBrokx zijn vraag.
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Kees96 dit is informatie waar het forum concreet mee verder kan. "Youtube Intelligent 2.0 meets Lego Technics (eindeloze mogelijkheden met die filtertechnieken). Veel succes!

 

Werktitel .... CrissCross?

aangepast door Prinsenhof

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.