• 0

Windows. Who needs Windows when anyone can have free unlimited access to the world's fastest computer running the smartest operating system?

Kijk voor het hele artikel bij : http://www.kottke.org/04/04/google-operating-system.

En ik vraag mij af : zou dit slecht zijn ? (vraagt een Gmail en OpenOffice-gebruiker.... :D)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6541-goos-google-operating-system/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Waarom slecht? Het zal niet lang duren voor er meer van dit soort initiatieven komen waardoor de concurrentie weer ontstaat.Google zal waarschijnlijk wel de eerste zijn die zoiets voor het grote publiek gaat doen. Die hebben daar de flexibiliteit een power voor.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Ik snap een ding niet: een OS, hoe complex of uitgekleed ook, vereist dat er snel gegevens moet kunnen worden gelezen en geschreven van en naar het geheugen. Het duurt nog wel even voordat een zinnig aantal mensen dusdanig snelle internetverbindingen heeft, dat je remotely echt kunnen computeren. Kijk maar naar hoe treurig traag applicaties zoals gotomypc zijn, hoe interessant ze ook zijn in de theorie.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

• 0

Dergelijke systemen bestaan al.

Ik weet dat er ergens in Denemarken een supercomputer staat waar je processor power kunt huren.

Via software kunnen ze daar allerlei soorten besturingssytemen nabootsen.

Het is dan net of je op een windhoos of mac werkt.

Beetje pc anywere en Timbuctu achtige oplossingen.

• 0

Het artikel gaat over het OS voor het cluster van Google, niet direct over een OS voor je desktop. Verder staat er:

Using Gnome and Linux as a starting point, Google should design an OS for desktop computers that's modified to use the GooOS

Distributed computing dus, geen remote computing. Feitelijk doen ze dit al met hun applicaties, gedeeltelijk lokaal draaiende software (javascript of een windows applicatie voor Google Earth) en aan de andere kant hun services. Vergelijkingen met VNC, gotomypc of remote toegang tot supercomputers gaan dus niet op.

Wel mooi spul ;D

• 0

Ilja,

Je hebt gelijk als er continue contact moet zijn tussen je harddrive op je PC en een internetserver.

Maar wat als alle gegevens staan op de server van Google ?

Bijvoorbeeld : Gmail is een email service met 2 GigaByte aan ruimte. De facto gebruik ik het al als een opslagruimte voor files die ik van her en der verzend. En dat terwijl email een van de meest gebruikte en krachtigste applicaties is op je PC (games uiteraard uitgezonderd).

Mensen zetten hun prive-foto's al op internet. Ook een grote geheugen slurper. En google is ook al begonnen om filmpjes van mensen te accepteren als upload

.

Het is dus al veel dichterbij dan je denkt. Het enige wat dan nog speelt zijn zaken als angst voor schending van je Privacy.

• 0

Het idee van een centraal operating system is al jarenlang door SUN met verve wereldwijd gepromoot. "the network is the computer" klonk heel lang over de radio. Toch zijn ze daar vanaf gestapt. Misschien hun tijd te ver vooruit....?

Desalniettemin is het een leuk visionair artikel. Zeker als je bedenkt dat het al 1,5 jaar oud is..... ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

Hope is not a strategy!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar