• 0

Klant dreigt met een advocaat

Beste mensen, ondernemers

 

Ik zit ergens mee in mijn maag. Klant koopt op 3 april twee grote kasten via de webshop. De kasten moesten hier blijven staan tot 25 april. Dat vond ik wat lang, maar goed in deze tijden doe je water bij de wijn. Nu zijn de kasten nog niet opgehaald, en kamp ik met ruimtegebrek in mijn kleine winkel. Ik had al nieuwe kasten ingekocht om de lege plekken op te vullen. Elke keer heeft ze een smoes, druk, verbouwing, vakantie, en nu kreeg ik een mail dat ze ziek is en dat het nog 15 dagen duurt. Ik zei tegen de klant dat ze echt de kasten moet ophalen, omdat ik met ruimtegebrek kamp. Ik zei tegen haar dat ik ze in een opslag kan plaatsen hier in de buurt kost 6 euro per dag twee grote kasten. Daar was ze het niet mee eens, en zei dat ik klantontvriendelijk was, en ze me zwart zou maken. Nu dreigt ze met een advocaat. Ik heb overigens wel in mijn Algemene voorwaarden staan dat meubels binnen 14 dagen opgehaald moeten worden, omdat zeanders in een opslag worden geplaatst. Nu ben ik normaal niet zo moeilijk, maar deze dame is vanaf het begin al  erg hautain en arrogant, en bepaald steeds de regels voor mij, dus ik ben ook niet meer zo toeschietelijk. Heeft iemand advies voor mij. Dank alvast, Marcella

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)
Quote

Punt is dat het twee grote driedeurskasten zijn die ze in het geheel geleverd wil hebben. Ik heb de kasten beiden vastgeschroefd was veel werk.

en

Quote

Dit type kasten zijn demontabel gemaakt en worden met houten keggen, schuifblikken of Hamburger kastschrauben vast gezet

Speciaal voor bovenverdiepingen ideaal, passen altijd door een trapgat. 

Als je rustig aandoet is het hooguit 15 minuten werk om een dergelijke kast te monteren.

Heb de eerdere en laatste reactie van Meubelmaker en alle technische input van topic starter Marcellacornelianog eens op me in laten werken.

 

Ik lees iets over extra schroefwerk op verzoek van de klant. Dat zijn aanpassingen aan de online aangeboden zaak. Valt dit geheel daarmee niet als maatwerk aan te merken, waarmee het recht op retour vervalt? Onderhandelingspositie wordt dan al een stuk steviger en retournering van de zaak en terugbetaling van de aankoopsom kan dan niet langer meer verlangd worden. Mogelijk een standpunt om in te nemen.

 

Of zijn er inmiddels andere ontwikkelingen?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Highio zei:

Ik lees iets over extra schroefwerk op verzoek van de klant.

 

Dat 'op verzoek van de klant' stond er niet. Die kasten stonden schijnbaar in elkaar geschroefd in de winkel toen deze klant arriveerde. Een vakman haalt ze in 15 minuten uit elkaar. Dan nemen ze ook niet zoveel plek meer in beslag.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Dat 'op verzoek van de klant' stond er niet.

Voorlopig meen ik dat wel te lezen, maar dat is uiteraard aan topic starter. En aan juristen. Dat ben ik niet.

 

Ik heb verder geen idee of de aanpassingen voor een substantiële waardestijging of -daling van de antieke meubelstukken zorgen. Er schijnt wel de nodige arbeid voor verricht te zijn.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit type kasten zijn demontabel gemaakt en worden met houten keggen, schuifblikken of Hamburger kastschrauben vast gezet

Speciaal voor bovenverdiepingen ideaal, passen altijd door een trapgat. 

Als je rustig aandoet is het hooguit 15 minuten werk om een dergelijke kast te monteren.

 

Precies, maar deze grote driedeurs kasten zijn niet zomaar in 15 uit elkaar gehaald. Veroer/opslap kast uit elkaar weer in elkaar.

 

Link naar reactie
  • 0

Interessant dit

Ik lees iets over extra schroefwerk op verzoek van de klant. Dat zijn aanpassingen aan de online aangeboden zaak. Valt dit geheel daarmee niet als maatwerk aan te merken, waarmee het recht op retour vervalt? Onderhandelingspositie wordt dan al een stuk steviger en retournering van de zaak en terugbetaling van de aankoopsom kan dan niet langer meer verlangd worden. Mogelijk een standpunt om in te nemen.

 

Of zijn er inmiddels andere ontwikkelingen?

 

Link naar reactie
  • 0
20 minuten geleden, Marcellacornelia zei:

Ok ok:)) Jammer dat er van het hele verhaal, maar de helft klopt.

Nou, dat is dan toch probleem opgelost?

(Aan dat verhaal te lezen)

 

Gewoon vermelden dat de kasten klaar staan en binnen de gestelde termijn opgehaald kunnen worden. Dan is die advocaat ook weer tevreden. En klant neem ik aan ook. 

 

Tevens kun je de advocaat de vraag stellen welke vergoeding die ziet wanneer de kasten niet op tijd opgehaald kunnen worden (verwijzend naar de €6/dag opslagkosten).

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Marcellacornelia zei:

Interessant dit

Ik lees iets over extra schroefwerk op verzoek van de klant. Dat zijn aanpassingen aan de online aangeboden zaak. Valt dit geheel daarmee niet als maatwerk aan te merken, waarmee het recht op retour vervalt? Onderhandelingspositie wordt dan al een stuk steviger en retournering van de zaak en terugbetaling van de aankoopsom kan dan niet langer meer verlangd worden. Mogelijk een standpunt om in te nemen.

 

Of zijn er inmiddels andere ontwikkelingen?

 

Nee, bij maatwerk meubelen en koop op afstand gelden wat stringentere  regels, een paar schroeven meer of minder wordt niet als maatwerk gezien. Als de klant zelf de afmetingen van een meubel kan bepalen o.a wel

 

Uit privacy overwegingen (wetgeving) zou ik trouwens de brieven niet op een openbaar forum posten met  de gegevens van een klant zichtbaar

Brief is trouwens voor jouw toch niet zo verkeerd lijkt me, overleggen met de klant qua bezorgdatum en vervolgens de transporteur inschakelen om ze te laten bezorgen

Link naar reactie
  • 0

 

Dit is toch positief voor jou. De advocaat bevestigt dat de klant die kasten nog steeds wil en dat ze die bezorgd wil zien door een door jou aan te raden transporteur, op haar kosten. Dan kan ze op basis van een simpele rekensom bepalen wat de voorkeur heeft: transport gedemonteerd en herstel van de kasten op lokatie of transport geheel (misschien hoeven ze alleen door een voordeur).

 

De overeenkomst is in tact en ook de achterliggende wilsovereenstemming lijkt in orde. 

 

Je kan een brief naar de klant en haar advocaat sturen dat er blijkbaar een misverstand ontstaan is en dat je graag meewerkt aan een spoedige levering, waarbij je adviseert om de kasten gedemonteerd te verzenden en ter plekke in elkaar te laten zetten door iemand die dat kan. Dat laatste kan wellicht zo geformuleerd worden als gespecialiseerd maatwerk, dat het retourrecht niet ingeroepen kan worden. Overigens zijn bij meer complexe bezorgomstandigheden de retourkosten ook hoger, lijkt me.

 

Hier moet toch netjes uit te komen zijn, met een beetje goede wil?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe ik de brief kan weghalen, maar goed. Het gaat om het feit dat ik geen opslag ben, maar een kleine winkel. Nu kan ik mijn winkel niet in of uit, omdat ik al kasten had ingekocht voor deze plekken. Heb de deur moeten sluiten. Klant ook filmpje gestuurd van de situatie. Als ik haar huis Google zie ik een enorme garage bij haar huis. Waarom zet ze ze daar niet neer. En dat mevrouw zegt dat ze ziek is, maar het heeft er niks mee te maken. Klant zou kasten de 25 ste ophalen. Ze staan hier al vanaf 3 april. Een kleine kast had ik nog wel in de keuken gezet, maar met deze joekels gaat het niet.

Link naar reactie
  • 1
47 minuten geleden, Marcellacornelia zei:

Nu kan ik mijn winkel niet in of uit, omdat ik al kasten had ingekocht voor deze plekken.

Heb je de klant nu nu al gebeld met de mededeling dat de kast opgehaald kan worden.

 

En anders zou ik de advocaat bellen en uitleggen dat je de kast heel erg graag wil leveren (kwijt wilt) maar dat de klant deze weigert op te halen. Misschien dat die ook verkeerd is ingelicht en dan met die klant kan overleggen (ze zijn immers bevriend). Misschien luistert ze beter naar haar advocaat. Want zoals het verhaal in de brief staat, denkt die dat de kast zo snel mogelijk geleverd moet worden.

 

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Marcellacornelia zei:

Moment van emotie geweest.

 

Zit wel een patroon in, zo te zien. 

 

Dit klinkt inmiddels als een voorbeeld van een clash tussen twee koppige mensen die alleen nog maar zien wat de ander verkeerd doet, en de talloze alternatieven om het op te lossen over het hoofd zien. Van een afstand beschouwd is het zelfs wel grappig.

 

Diep adem halen en netjes oplossen. Maar laat ook even weten hoe het afliep. Nou wil ik weten of die kasten weer uit elkaar geschroefd zijn. :smiling-face-with-sunglasses:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Marcellacornelia zei:

Ja ik heb de advocaat net geproken, die had veel begrip ook voor mijn verhaal. Hopelijk kan ik het snel afsluiten.

 


Emoties zijn begrijpelijk, ik zou het snel afhandelen, ook al kost het nu meer geld. Begrip is iets anders als gelijk geven, het zou een zeer slechte advocaat als hij/zij jou gelijk gaat geven. De advocaat is per slot in dienst van de tegenpartij en verdedigt haar belangen.

En hoe klant woont, doet er niet toe, probeer met advocaat een fatale datum af te spreken, niet meer met klant, je bent geen opslagbedrijf, je hebt ook rechten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.