• 0

Sterke drank verkopen aan consument op eigen site.

Goededag mede ondernemers, 

 

Ik heb een specifieke vraag : Hoe kan ik sterke drank verkopen op ons eigen website direct aan de consument. 

 

Na enig onderzoek gedaan te hebben, kwam ik er al snel achter dat je geen sterke drank (boven 15% alcohol) mag verkopen via je eigen website. 

Ik als producent, mag enkel b2b verkoop doen, of ik moet een eigen fysieke slijterij hebben, om vanuit daar direct verkopen aan de consument. 

 

Tot zover was het juridisch gezien duidelijk voor mij. 


Na wat onderzoek gedaan te hebben naar de concurrentie, ben ik meerdere jonge bedrijven tegen gekomen, die sterke drank verkopen, op hun

website, direct aan de consument. 

 

Mijn vraag is dus: Hoe kan dit? via welke weg kan ik dit realiseren?

 

(Ik ben nieuw op het forum dus weet niet of je zomaar namen mag vrijgeven, maar ik kan meerdere sterke drank merken opnoemen die direct verkopen vanaf hun eigen website)

 

Alvast bedankt voor jullie aandacht. 

 

Mvg, 

 

De Dronken Aap ;) 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Goedemiddag Dronken Aap,

 

Hiervoor heb je een vergunning nodig. Deze dien je bij de eigen gemeente aan te vragen. Daarbij dien je natuurlijk aan een aantal voorwaarden te voldoen. Ik raad aan contact op te nemen met jouw gemeente. Zij kunnen er vast alles over vertellen. Elke gemeente heeft namelijk eigen voorwaarden. Er zijn natuurlijk wel overeenkomsten. Een voorbeeld kan je vinden op: https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?productid={D230F046-89CF-4F71-A84A-ADC6AEA356ED}

 

 

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.