• 0

Bloemenverkoop

(aangepast)

Goedemorgen,

Wij als snijbloemenkwekerij zoeken een mooie plek om zaterdag  onze produkten te verkopen.

Zoeken een goede plek maar houden graag rekening met de plaatselijke bloemist/verkooppunten.

Onze produkten zijn specifiek: Snijorchidee, vers van de kwekerij geheel verzorgd volgens geldende regels.

Heeft u een mooie plek, beschikbaar voor al is het maar voor 1 zaterdag om te proberen.

Ons product is wat meer luxe bloem, niet heel vaak aangeboden in reguliere verkoopomgeving.

Ook is het misschien een idee om ons product als relatiegeschenk cadeau te doen.

Staan open voor elke samenwerking, wie weet waar het ons allen brengt in deze tijd.

Weet iemand een mooie prominente plek en wil dat dit een beetje opfleurt, graag reactie.

Mvg. Eric

 

aangepast door Eric Bloem
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Eric, Allereerst welkom op Higherlevel! 

 

Mag ik de vraag iets breder maken: niet alleen "weet iemand een prominente verkoopplek" maar ook "wie heeft ideeën voor alternatieve vormen van (rechtstreekse) verkoop"?

 

En mag ik vragen: waarom alleen op zaterdag? 

 

6 minuten geleden, Eric Bloem zei:

Zoeken een goede plek maar houden graag rekening met de plaatselijke bloemist/verkooppunten.

 

Dat siert(eelt) je, maar als deze bloem niet vaak wordt aangeboden in een reguliere verkoopomgeving lijkt het niet te bijten toch?

 

En uit interesse: waar wordt deze bloem dan normaal voor gebruikt/aangeboden als het niet de plaatselijke bloemist is (is het een specifiek exportproduct voor Indiase bruiloften bijvoorbeeld?)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
31 minuten geleden, Eric Bloem zei:

Zoeken een goede plek maar houden graag rekening met de plaatselijke bloemist/verkooppunten.

 

Ligt daar niet ook een opening? Juist bij een lokaal verkooppunt gaan staan, voor jullie risico, maar wel winstdeling met bloemist.

Een mooi "arrangement" aanbieden die de bloemist na een paar "proefdagen" ook rechtstreeks bij jou kan inkopen. Zo komen er ook vanzelf extra afzetpunten.

 

Als ik mij niet vergis zijn snijorchideen langer goed dan een gewoon bosje bloemen, met een beetje verzorging tot wel een maand?

misschien kun je ook wel een lokaal orchidee-abonnement aanbieden waarbij mensen nu voor 50 euro 3 maanden lang elke maand nieuwe orchideen krijgen onder het motto "help ons de zomer door" o.i.d.

Goed verzorgadvies bij de levering, afhalen bij de kwekerij of thuisbezorgen mogelijk..

 

Oh en misschien kun je nog even toevoegen in welke regio je een plek zoekt.

Wellicht is een verkooppunt in de bollenstreek een optie? bollenseizoen is net voorbij maar er zijn daar best veel mobiele plekken waar je bloemen mag verkopen en consumenten ook gewend zijn "aan de weg" te kopen.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Waarom niet op eigen locatie?

 

Anders zou ik denken aan een snelwegtankstation of food express / take away-locatie of woon-/meubelboulevard, maar het is wel kortdag.

 

Zie sidn.nl > Goed nieuws, snijorchidee.nl is beschikbaar

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Op het hoogtepunt van de (snijbloem)crisis werden de (particuliere) bloemenstalletjes gedoogd door de gemeente. Ondertussen, nu het ook weer wat beter in de sierteelt gaat, is door verschillende gemeentes (o.a. Gemeente Westland) aangegeven dat dit soort verkoop door particuliere stalletjes niet meer gedoogd wordt. Enkel nog op het eigen terrein van de kweker zelf is het nog toegestaan. Sommige (orchidee ) kwekers hebben dit (jaren geleden al) vergaand geprofessionaliseerd. Zoals bijv. Ter Laak (een eigen belevings Orchid Store incl. een webshop), jou ongetwijfeld niet onbekend.


Mijn eigen zwagers zitten ook in de sierteelt. Ik heb wel eens overwogen om bijv. op de afrekenpagina van onze eigen webshop (welke totaal niets met bloemen te maken  heeft)  de optie aan te bieden om voor een schappelijk bedrag een bos bloemen mee te leveren of wellicht helemaal voor nop voor de klant. Wij een onderscheidend punt richting onze klant en extra afzet voor mijn zwagers. Wellicht is dat voor jouw product ook mogelijk?

aangepast door gijs1974
Link naar reactie
  • 0

Hoi Roel,

Ja op zich goede insteek. 

Kom uit Almere  en we hebben lokaal al heel veel reklame ed gemaakt.

Wij ontvangen mensen op de kwekerij, laten soms zelfs de kas zien hoe het groeit en iedereen is enthousiast en komt terug.

Omdat we zelfs belangstelling hadden van TV Flevoland en RTL nieuws kregen we ook verder uit de omgeving bezoekers.

We hebben bezorgd vooral in coronatijd op coronaproof manier, ook goed aangeslagen om vooral kwetsbare mensen een fleuirg moment te bezorgen.

We hebben een webshop in het leven geroepen en zijn zelfs 2 dagen in een stad in een niet in gebruik zijnde winkel een verkooppunt opgestart voor bijv. 1 dag. De zaterdag. Dat is een dag dat iedereen boodschappen doet, de stad in gaat etc.

Ook het weekend gevoel zorgt voor een aankoopmoment. Omdat de bloem zelfs soms 3 weken blijft staan heeft het geen zin om daar elke dag te staan. Het moet een verrassend effect hebben op vooral de liefhebbers van dit product, de snijorchidee.

De bloemist kent ons product, maar voordat die ze in de winkel hebben is het best prijzig, meestal niet vers en wordt niet echt gepromoot.

Omdat wij al 2 a 3 maanden bezig zijn via social media zijn wij blij verrast met de enorme aandacht die ons product eigenlijk heeft.

Maar de consument moet er op een meer toegankelijke manier mee in aanraking komen.

Degene die ze aangeschaft heeft is echt enthousiast.

Het seizoen duurt nu nog 1 a 2 maanden in de zomer is dit product niet meer voorradig vandaar dat we nog een kans aangrijpen om zoveel mogelijk mensen met dit product in contact te brengen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Norbert,

Onze bloem wordt voornamelijk geexporteerd en de landen waar het veelal heen gaat hebben het moeilijk met de corona impact.

De  bloem wordt gebruikt voor bruiloften, partijen, congressen, begrafenissen alsmede evenementen en beurzen.

Aangezien het max aantal personen een beperking is is onze handel in die zin stilgevallen.

Link naar reactie
  • 0
44 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Hoe is die normaliter verpakt?

Normaliter verpakt in een hoes, voorkant transparant, achterkant zwart voor mooie presentatie. Met een waterreservoir om alvorens in een vaas te belanden genoeg water tot beschikking te hebben.

 

Welke verpakking raad je aan, rekening houdend met bezorging?

Qua bezorging doen we takken tot max. 6 stuks in een doos die we fixeren met tape en goed verpakken verzenden we via Post NL.

Enkele voorbeelden kun je zien op onze Website/Webshop RainbowOrchids.

 

Link naar reactie
  • 0

Hey Eric,

 

Kom zelf ook uit Almere. Denk dat de meeste bloemen uiteindelijk niet bij de bloemist worden gekocht. Niet gewoon handig om het leverancier zijn uit te breiden door contact op te nemen met de supermarkten en tuincentra?

 

Verder weet ik dat er bij de Albert Heijn in Almere Oostvaarders nog geen extra bloemist staat. Lijkt me een prima locatie naast het station en de AH.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Ondernemeneer zei:

Hey Eric,

 

Kom zelf ook uit Almere. Denk dat de meeste bloemen uiteindelijk niet bij de bloemist worden gekocht. Niet gewoon handig om het leverancier zijn uit te breiden door contact op te nemen met de supermarkten en tuincentra?

 

Verder weet ik dat er bij de Albert Heijn in Almere Oostvaarders nog geen extra bloemist staat. Lijkt me een prima locatie naast het station en de AH.

Beste Ondernemeneer,

Onze bloemen zijn wat exclusiever en worden ook niet zo vaak bij de bloemist aangeboden. Er wordt hier vaak alleen maar op aanvraag/bestellingen gewerkt.

De grotere supermarkten hebben vaak zelf al inkoopkanalen waar je niet zo gauw tussenkomt. Klinkt een beetje vreemd maar de snijorchidee is toch een wat exclusieve bloem die je gewoon niet zo snel tegenkomt. Zelf merken we bij onze thuisverkoop het enorme enthousiasme van de juist gewone consument.

Op de markt ed komt ons product gewoon niet uit de verf. De presentatie is vaak slecht, in volle zon, wind noem maar op.

Wij verkopen zelf ook niet buiten in een stalletje ivm. een wat sloridige presentatie en weersinvloeden. Het moet gewoon top zijn. 

Zelf merken we dat als we direct rechtstreeks verkopen het enthousiasme het grootst is. Thuis hebben we dit allemaal wel onder controle.

Maar we dachten juist om op een nieuwe plek rechtstreeks eenzelfde beleving te creeeren voor eens een nieuwe consument.

nog bedankt voor uw reactie

Gr. Eric

Link naar reactie
  • 0

Gezien je het product blijkbaar wel kunt verzenden, is dat geen kans? Wellicht met een greetz-achtige constructie met een kaartje erbij dat mensen zelf kunnen invullen?

 

Dat het een bijzonder product is maakt dat wellicht juist aantrekkelijk voor de consument, zolang je bereid bent de prijzen laag te houden (goedkoop verkopen is beter dan weggooien, nietwaar?). Misschien is het nu juist de kans om een normaliter redelijk exclusief product aan te bieden aan een bredere markt: denk bijvoorbeeld aan geliefden van senioren en andere kwetsbare groepen die wel iets bijzonders willen doen, maar dat moeilijk kunnen doordat onderling contact afgeraden is. 

 

Als je hier kwaliteit kunt leveren dan zou ik  zelf zeker overwegen gebruik te maken van je product, maar dat is wellicht ook wel zo omdat ik een aantal liefhebbers van orchideeën ken ;)

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Gezien je het product blijkbaar wel kunt verzenden, is dat geen kans? Wellicht met een greetz-achtige constructie met een kaartje erbij dat mensen zelf kunnen invullen?

 

Dat het een bijzonder product is maakt dat wellicht juist aantrekkelijk voor de consument, zolang je bereid bent de prijzen laag te houden (goedkoop verkopen is beter dan weggooien, nietwaar?). Misschien is het nu juist de kans om een normaliter redelijk exclusief product aan te bieden aan een bredere markt: denk bijvoorbeeld aan geliefden van senioren en andere kwetsbare groepen die wel iets bijzonders willen doen, maar dat moeilijk kunnen doordat onderling contact afgeraden is. 

 

Als je hier kwaliteit kunt leveren dan zou ik  zelf zeker overwegen gebruik te maken van je product, maar dat is wellicht ook wel zo omdat ik een aantal liefhebbers van orchideeën ken ;)

Hallo Benm, bedankt voor je reactie,

Ja we versturen idd ook en op zich gaat dit wel maar hier komt ook nog wel wat bij kijken en vraagt dus ook een andere prijs. Precies zoals je aangaf is er een doelgroep die vooral hun ouderen, zieken en of dierbaren een verrassing willen bezorgen. 

Dit is uiteraard niet tegen elke prijs te realiseren.

Thuisverkoop en verzenden gebeurd dus al maar we merken dat fysiek contact van consument/produkt heel goed werkt. 

Vandaar de start vd topic om en zoals norbert het hierboven prima aangeeft wie heeft ideeen voor alternatieven voor directe verkoop.

Mvg. Eric

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.