• 0

Lastig zaken doen met Italiaanse klanten (door houding tov NL / Corona)

(aangepast)

Het is lastig om met Italianen zaken te doen nu. Eerder waren zij met Duitsland vrij resultaatgericht maar nu merk ik toch dat mensen daar zich belast voelen door Mark Rutte. Zoiets wordt een focal point. Merken anderen dat ook?

aangepast door Hans van den Bergh
Ongepaste tekst verwijderd
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)

"Door "Mark Rutte".
"Zoiets wordt een focal point."

 

Hoe kom je daarbij?

 

Ben het er verder helemaal mee eens dat Rutte (het kabinet) uiteindelijk geen miljard heeft overgemaakt. Italië heeft nu ook helemaal geen geld, maar middelen nodig. Daarbij hebben we zelf net zo hard die miljard nodig.

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Ongepast citaat verwijderd

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Norbert Bakker zei:
1 uur terug, Ondernemeneer zei:

Hoe kom je daarbij?

Onder een steen geleefd of zo? Een paar dagen geen krant gelezen of televisie gekeken? Nederland wordt - al dan niet terecht - geframed als zondebok; Nederlanders zijn even niet meer welkom bij de Italianen.

Wat betreft die steen ...

Het zijn vooral de Italiaanse politici die boos zijn op de Nederlandse politici, om daarmee hun eigen onvermogen en obscure zelfverrijking voor hun achterban onder die steen te verstoppen.

Met impopulaire maatregelen win je geen zieltjes en dus zoek je een externe zondebok voor de zelf veroorzaakte ellende. Dat werkt in elk land waar de problemen zich opstapelen ... zoals ook in Rusland en Amerika.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

 

Op 18-5-2020 om 09:58, Ondernemeneer zei:

"Door "Mark Rutte".
"Zoiets wordt een focal point."

 

Hoe kom je daarbij?

 

Een klant noemt ineens Rutte, op FB wordt hij aangehaald. Ik heb met Italianen en hun entourage vaak onzakelijke gesprekken en dan hebben we het nooit over politiek en nu wel. 

 

Ik snap niet waarom Rutte geen nee kan zeggen en tegelijk aan het imago van bedrijven denken. Ik zou hem er niet op aankijken als er geen retoriek bij te pas kwam.

Link naar reactie
  • 0

Handelaren vinden boycots en uitgesproken politici zelden leuk, maar voor de kiezer is het ook wel eens goed dat er duidelijke standpunten worden ingenomen. Duitsland is te groot en beladen om de potverteerders de les te lezen, maar Nederland en de Hanze-alliantie mag best eens op een paar teentje gaan staan. Om de Wein & Weiber uitspraak heb ik destijds ook smakelijk gelachen, zeker vanwege de ophef onder onze Europese latino's.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ach ja ze kunnen Nederlandse toeristen beter wel verwelkomen, dan komt er in elk geval nog wat Nederlands geld hun kant op.

Ik snap de houding van Spanje en Italië ook niet zo. Zelf hadden ze blijkbaar de financiën niet voldoende op orde, dus nu moeten andere landen die hun zaakjes beter op orde hadden  hun shit maar op gaan lossen? En dan als het even kan nog zonder voorwaarden ook... ongelooflijk. En als het nu een lokale crisis was die alleen Spanje en Italië treft kan ik me daar nog iets bij voorstellen, maar in dit geval zitten alle landen natuurlijk in hetzelfde schuitje.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Hier in Spanje merk ik nog niet veel van een anti Nederlandse houding oid.

Wel benieuwd waar die miljarden naartoe gaan, iig niet naar het bedrijfsleven, maar waarschijnlijk eerder om het overheidsapparaat op de been te houden, voor een simpel GBA uittreksel wat gewoon met een app zou moeten kunnen, moet je hier nog tig formulieren met stempels inleveren, en als die medewerker dat dan na 20 min heeft gecontroleerd krijg je je GBA, en daar zitten dan tientallen van die mensen naast elkaar t zelfde te doen,

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, Branko Collin zei:

Hoe zou je normaal gesproken omgaan met een relatie die jou iets aanrekent waar jij geen invloed op hebt?

Als je je dat financieel kunt permitteren ... Afscheidt nemen en verder gaan met intelligente relaties die verder kunnen kijken dan de publieke opinie. Kortzichtige relaties zijn het geld en de energie niet waard.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
33 minuten geleden, Branko Collin zei:

Hoe zou je normaal gesproken omgaan met een relatie die jou iets aanrekent waar jij geen invloed op hebt?

 

Als die voorheen al diverse keren hulp gevraagd heeft bij het oplossen van problemen waar hij wel invloed op had?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 18-5-2020 om 09:09, ippon zei:

Het is lastig om met Italianen zaken te doen nu. Eerder waren zij met Duitsland vrij resultaatgericht maar nu merk ik toch dat mensen daar zich belast voelen door Mark Rutte. Zoiets wordt een focal point. Merken anderen dat ook?

 

Ik kan niet voor 'anderen' spreken. Ik merk er eerlijk gezegd niets van. Als je iets aanbiedt dat de klant wil hebben, zal het de meeste mensen een zorg wezen. Maar wat is precies het probleem? Heb je Italiaanse klanten die opeens afzeggen? Heb je opeens geen offerte-aanvragen meer uit Italië? Zijn Italianen opeens onbeschoft aan de telefoon? Willen Italianen geen klant meer worden? En in hoeverre is de Italiaanse markt van belang voor jouw omzet?

Dan is er nog een punt dat je geen invloed hebt op wat mensen denken. Daar is geen oplossing voor. En als er geen oplossing is, is er ook geen probleem. Je kunt daar namelijk niets mee.

 

Vervolgens is onderliggend nog de vraag wat sommige Italianen van Nederland verwachten. Wat is het precies dat we niet doen dat we wel zouden moeten doen? Moeten we schulden kwijtschelden? Schulden waarvoor en hoeveel? Of moeten we geld gaan geven? Zo ja, hoeveel en waarvoor? Het is me niet helemaal duidelijk wat de Italiaanse politiek precies verwacht op dit punt. Maar zoals gezegd: als ondernemer heb je daar geen invloed op en is dit helaas een externe factor die je dan simpelweg als feit moet meenemen in je overwegingen om ergens wel of niet te ondernemen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
16 uur geleden, prinsrachid zei:

Het is me niet helemaal duidelijk wat de Italiaanse politiek precies verwacht op dit punt.

Dat weten heel veel Italiaanse ondernemers ook niet.

 

16 uur geleden, prinsrachid zei:

Maar zoals gezegd: als ondernemer heb je daar geen invloed op en is dit helaas een externe factor die je dan simpelweg als feit moet meenemen in je overwegingen om ergens wel of niet te ondernemen.

Het waar is niet eens zo belangrijk, maar wel met wie.

Met Italiaanse ondernemers is ook nu nog prima zaken te doen ... zonder enig vingerwijzend verwijt.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.