• 0

VPB Kostprijswaardering van deelneming met verliezen/negatieve eigenvermogen

(aangepast)

Hoi iedereen, 

Ik ben  vpb en jaarrekening voor mijn holding aan het maken en zit vast op het laatste puntje. De holding heeft aandelen in een deelneming (geen fiscale eenheid). Dit is mijn eerste boekjaar en ik kies voor waardering van de deelneming volgens de verkrijgingsprijs (kostprijs). De deelneming heeft verliezen gemaakt (en negatief eigen vermogen als gevolg). Mag ik in dit geval, met negatief eigenvermogen deelneming dus, nog steeds de deelneming waarde op de holding balans in de vpb aangifte onveranderd laten? Met deelneming winst/positief eigenvermogen is dit correct, met negatief weet ik het niet zeker, ik heb enkele bronnen gevonden die sugereren dat deelneming waarde op nihil moet afgewardeerd zijn, maar dit is dan niet kostprijs waardering meer? 

Alvast bedankt!

Jelena

 

excuses dat de post drie keer verschijnt, ik kreeg fout bij indienen...

aangepast door emp_ele
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt Joost! Dan hou ik de deelnemingwaarde gewoon op de kostprijs.

 

In feite verschijnt dan niks van de deelneming resultaten in de holding vpb, klopt dat? 

- bij W-V onder Resultaat uit deelneming 0 ingevuld gezien dat er geen dividends of boekwinst bij verkoop zijn

-bij Gegevens van Deelneming Nettovoordeel met of uit deelneming ook 0

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.