• 0

proefabonnement of factuur?

Zojuist kreeg ik weer zo een proefabonnnement briefje in de post. Met als laatste zin in de kop:....Maar, zoals u weet is de kans groot dat u daar overheen leest, daarom lijkt de mailing verdacht veel op een FACTUUR (factuur in grote letters).

Met daar onder de bedragen, en zelfs een acceptgiro.

Ik snap het effect wel, er zullen er genoeg zijn die per ongeluk betalen, maar zoiets moet toch tegen je gaan werken op de lange termijn?

Ik ga er in ieder geval helemaal nooit meer naar toe.

 

[titel toegespitst: mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bekende marketing-truc, iets sturen dat lijkt op een factuur die toch echt betaald moet gaan worden. Volgens mij gebeurd het inmiddels zoveel dat er weinig mensen meer in zullen tuinen... aan de andere kant is het nog steeds lucratief als er maar 1/1000 intrapt mits het maar duur genoeg is.

 

Waarom mensen klakkeloos facturen (of iets dat erop lijkt) betalen zonder te kijken waar ze voor zijn ontgaat me sowieso volledig.

Link naar reactie
  • 0

Chris, zou je misschien jouw bericht nog eens door willen lezen en willen bekijken op welke manier je de tekst duidelijker kunt maken? Op dit moment is mij niet geheel duidelijk wat je bedoelt en wat je wil bediscussiëren cq. vragen.

 

sorry Welleke, dat je het niet begreep! Het gaat dus om reclame die er uit ziet als een factuur. Met de opzet dat het in het crediteuren map komt , waarna hij vanzelf word betaald.

Ik vind het misleiding, en zal er -ook al is het een goede aabieding(!) - nooit op ingaan.

vraag: hoe kunnen ze denken hier op lange termijn ook wat mee te verdienen? Het lijkt mij dat je je bedrijf behoorlijjk door het slijk haalt.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees dit topic, ik denk wat een schoftentruc.

Loop 10min later naar de brievenbus en zie een brief onder mn bedrijfsnaam.

Nieuwsgierig maak ik deze open en zie een factuur van Marketing Tribune met dezelfde misleidende inhoud als hierboven aangegeven.

Goed bezig Reed Business...

Link naar reactie
  • 0

Ik lees dit topic, ik denk wat een schoftentruc.

Loop 10min later naar de brievenbus en zie een brief onder mn bedrijfsnaam.

Nieuwsgierig maak ik deze open en die een factuur van Marketing Tribune met dezelfde misleidende inhoud als hierboven aangegeven.

Goed bezig Reed Business...

dezelfde dus!

Chris

Link naar reactie
  • 0

Ik erger me aan de misleidende inhoud en zal nu dus nooit meer een abo op dat blad nemen, terwijl een marketingblad altijd interessant is vind ik. Dus een brief met normale reclame erin en ze hadden er iig één lid bij, nu voorgoed eentje kwijt.

lijkt me niet dat je na dat proefabo wat je per ongeluk betaald blijkt te hebben opeens denkt: hej daar hebben ze me mooi in laten stinken, ik verleng...? tja, of weer wel als je het blad goed vindt...ik iig niet.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad Annedien, blijkmaar mist een aantal mensen de grap en schaadt dit het imago van Marketing Tribune. Eerlijk gezegd kan ik er wel een beetje om lachen (ik vind hem overigens ook weer niet heel sterk), maar ik denk dat de "fout" zit in het adressenbestand.

 

De boodschap komt hierdoor mogelijk niet over op de doelgroep van de DM en daardoor heeft het een negatief effect. Ik ben benieuwd of we hier nog meer van gaan horen.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik erger me aan de misleidende inhoud en zal nu dus nooit meer een abo op dat blad nemen, terwijl een marketingblad altijd interessant is vind ik. Dus een brief met normale reclame erin en ze hadden er iig één lid bij, nu voorgoed eentje kwijt.

lijkt me niet dat je na dat proefabo wat je per ongeluk betaald blijkt te hebben opeens denkt: hej daar hebben ze me mooi in laten stinken, ik verleng...? tja, of weer wel als je het blad goed vindt...ik iig niet.

 

hier klagen ok, maar helpt niets. Stuur je bericht of beter nog een link naar deze draad door naar de marketing manager of de communiatie manager bij Reed. Als ze slim zijn, mengen ze zich hier in de discussie en hebben ze een marketing kans erbij!

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik erger me aan de misleidende inhoud en zal nu dus nooit meer een abo op dat blad nemen, terwijl een marketingblad altijd interessant is vind ik. Dus een brief met normale reclame erin en ze hadden er iig één lid bij, nu voorgoed eentje kwijt.

lijkt me niet dat je na dat proefabo wat je per ongeluk betaald blijkt te hebben opeens denkt: hej daar hebben ze me mooi in laten stinken, ik verleng...? tja, of weer wel als je het blad goed vindt...ik iig niet.

 

hier klagen ok, maar helpt niets. Stuur je bericht of beter nog een link naar deze draad door naar de marketing manager of de communiatie manager bij Reed. Als ze slim zijn, mengen ze zich hier in de discussie en hebben ze een marketing kans erbij!

 

 

Het was niet als klaagmuur bedoeld, ik meng me enkel in de discussie en geef duidelijk mijn mening. Tijd en aandacht aan het bedrijf besteden door richting hun te corresponderen is niet wat ik wil. Hoe minder aandacht ze krijgen hoe beter. Het viel me enkel op dat ik niet de enige was hier.

Link naar reactie
  • 0

Spookfacturen, ongevraagde orderbevestigingen, ludieke marketingacties. Je komt ze in allerlei vormen tegen.

 

Hoewel wij betrekkelijk gevrijwaard blijven van dit soort praktijken, mochten we ons deze week toch weer verheugen op een staaltje brutaal ondernemerschap. Dit ging als volgt:

 

Frank werd telefonisch benaderd door het Adviesbureau Zakelijke Bladen. (postbus vermelding in Groningen). De beller liet weten dat wij wederom zouden kunnen worden vermeld in de uitgave "Ondernemerstaal" en vroeg of er nog iets gewijzigd moest worden in de tekstvermelding? Noch bekend met de uitgave, laat staan een tekstvermelding daarin, vroeg Frank nadere informatie op. Betrokkene liet weten dat ik de vorige keer/jaar mijn toestemming zou hebben gegeven. Een orderbevestiging zou volgen, daarin zou ook de tekstvermelding zijn opgenomen. Navraag leerde hem al snel dat ik van niets wist. Vandaag op kantoor toch maar eens met het bedrijf gebeld en om opheldering gevraagd, in het bijzonder mijn toestemming voor de vorige vermelding. Een zeer zenuwachtige mevrouw kon deze uiteraard niet geven.

 

Ondernemerstaal en Adviesbureau Zakelijke Bladen toch nog eens nagetrokken. Deze is in ieder geval bekend bij het Steunpunt Acquisitiefraude .

 

In mijn optiek heeft dit niets meer met marketing te maken, maar is er eerder sprake van misleiding dan wel spam. Spam per mail kun je gemakkelijk filteren, maar het soort praktijken waar AZB zich schuldig aan maakt belast organisaties intern, kost tijd en geld.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Hoewel wij betrekkelijk gevrijwaard blijven van dit soort praktijken

 

Tja... een juristenkantoor proberen te belazeren is natuurlijk niet het beste plan van de eeuw... ;)

 

In mijn optiek heeft dit niets meer met marketing te maken, maar is er eerder sprake van misleiding dan wel spam.

 

Dat is een beetje het gemene eraan.. echt opgelicht wordt je niet als je het maar goed leest, maar irritant is het allemaal wel.

Link naar reactie
  • 0

Interessant idee, Edo!

 


----- Original Message -----

From: ANNEDIENHOEN.NL

To: redactie.mt@reedbusiness.nl

Sent: Wednesday, September 14, 2005 1:07 PM

Subject: Discussie over uw 'factuur' DM-actie voor MarketingTribune

 

 

L.S.

 

Graag nodig ik u uit om deel te nemen aan de discussie die op dit moment op Higherlevel (het forum voor innovatie en ondernemerschap) plaatsvindt.

Wellicht vindt u het interessant of gepast om u in deze discussie te mengen.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=8617

 

met vriendelijke groet,

Annedien Hoen

 


 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 313 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.