• 0

Geld van VOF naar nieuwe eenmanszaak, hoe beste boeken/ administratie bijhouden?

Aangenaam!
Even kort voorstellen: Ik ben Elvire, 30 jaar en run met mijn man al een aantal jaren met veel plezier een webshop, hierin verkopen we voornamelijk interieurkaarten en posters (samen als V.O.F.). 
Daarnaast hebben we enkele parttimers in dienst.

Nu heb ik afgelopen week een nieuwe bedrijfsnaam bij de KVK opgericht. Met dit nieuwe bedrijf (Lovely Blossom) wil ik bijzondere bloemen telen op biologische wijze en de bloemen, zaden knollen en gerelateerde producten vermarkten via een (nieuwe) webshop.

Iets heel anders dus: ik miste vooral het buitenleven en soms zitten mijn man en ik elkaar in de weg qua besluitvoering: tijd om allebei zelf kapitein op een schip te zijn zodat het privé ook gezellig blijft en niet alleen over onze V.O.F. gaat op de bank 's avonds ;)

Omdat onze V.O.F en mijn eenmanszaak beiden aan ons als privépersonen zijn gekoppeld, ben ik even benieuwd hoe ik dit administratief het beste kan boeken als ik bijvoorbeeld geld van de VOF naar de eenmanszaak ga storten om bepaalde investeringen te doen. Moet ik dit onder een privé opname boeken, of als lening vanuit de VOF naar de eenmanszaak? Of kan dit nog beter op een andere manier? En misschien nog andere tips qua boekhouding wat het slimste is om te doen in onze situatie? (Ik had al even gezocht via de zoekfunctie, maar kon mijn vraag niet beantwoord vinden, excuses als ik toch niet goed gezocht heb.)

Bedankt alvast voor het meedenken! :)
 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het beste is inderdaad om het bedrag op te nemen vanuit de VOF en het daarna te storten in de eenmanszaak.

Met een VOF en Eenmanszaak kan je namelijk niet geld lenen. Dat valt gewoon onder privé opnames. Dan is het aan jou of je dat terug wil betalen ;-).

 

Meer winst door een beter financieel overzicht? Wetaxus!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reacties en het welkom heten! 

@Uconme; Dankjewel,  dat vermoeden had ik al, maar twijfelde toch of dit de beste/ enige optie was..  Nu dus helder, dankje!
@Ward; We zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Ik neem aan dat het antwoord van Uconme dan nog  steeds de beste/ enige optie is?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.